Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Geen doorvoer geluid TV naar beosound 2000

Home Forums BeoWorld around the world! Dutch Geen doorvoer geluid TV naar beosound 2000

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #53096
    Pleuris
    BRONZE Member
      • Topics Started 1
      • Total Posts 1

      Hallo,

       

      mijn ouders zijn een paar maand geleden verhuisd en hebben hun B&O installatie mee laten verhuizen. Die bestaat uit een Avant 55 (eerste editie), een ouverture met CD speler en 2 beosound 2000. Na de verhuis werkte alles goed. Maar ineens op een avond geen TV beeld meer op de TV, enkel een zwaar verstoord beeld. Moederbord kapot en dat is vrij snel vervangen geweest. Dus alles weer in orde. Omdat ze graag naar de radio luisteren gebruiken ze vaak de netradio. In het appartement is de FM ontvangst weg. Hiervoor moest eerst op de afstandsbediening van de TV op de knop music geduwd worden, dan netradio en wachten tot die opgestart was. Daarna op een beosound 2000 op de knop TV duwen en het werkte. Dat is toch nogal onhandig. Dus vroegen we nadat het moederbord vervangen was of dat niet makkelijker kon. We hadden de oude afstandsbediening van een vorige B&O TV mee en daarop staat een knopje V-mem. Nu enkel daarop drukken en een tijdje wachten er er speelt radio in de keuken. Dus we waren blij.

       

      Diezelfde avond zit mijn vader naar TV te kijken en mijn moeder wil zoals steeds meeluisteren in de keuken. Dus ze duwt op de beosound op de knop TV zoals altijd. TV beeld valt weg en netradio start. Dus niet zoals voorheen. Toen speelde nadat die knop was ingeduwd exact hetzelfde geluid dat de TV afspeelde.

      De techniekers gecontacteerd, maar die geloven niet dat het door hun intereventie komt. Omdat het de afgelopen maanden al duur genoeg was om de verhuis te betalen en nu het moederbord hoop ik dat ik hier een oplossing kan krijgen voor dit klein maar stom probleempje.

      Nu heb ik deze zaken getest:

      – Als we nu op de besound 2000 op de knop TV duwen en de avant staat UIT, dan gaat die aan en na een tijd start Netradio.
      – Staat de avant AAN en we duwen op het knopje TV op de besound 2000 stopt de avant met het weergeven van wat de digibox of apple TV weergaf en start die de Netradio met geluid op beide toestellen.
      – Als de besound 2000 via netradio muziek staat af te spelen en zetten we de avant op om via de digicorder of apple TV naar iets te kijken, dan valt de besound 2000 uit. Dus geen geluid, het geeft een klik zoals bij het uitschakelen van dat toestel en de powerled gaat van groen naar rood.
      – Drukken we op de besound 2000 op de rode knop op het buisje (de play knop) dan start de ouverture op en start die de FM radio. Wat dus enkel wat geruis geeft. Dat heb ik getest met de avant die aan stond en uit.

      Ik heb ook via de oude afstandsbediening de beosound 2000 laten opstarten door op de knop TV de duwen, die doet dan exact hetzelfde als de fysieke knop in te duwen.

      Geen idee wat we nog meer kunnen doen. Ik vermoed dat door is op de knop V-mem te duwen de functie van de knop TV is gewijzigd naar het opstarten van de netradio. Maar hoe kan dat terug worden gezet zoals voorheen? Gewoon eender welk geluid de TV weergeeft doorsturen….

       

    Viewing 1 post (of 1 total)
    • You must be logged in to reply to this topic.

    Home Forums BeoWorld around the world! Dutch Geen doorvoer geluid TV naar beosound 2000

    • You must be logged in to create new topics.