Beosound 5

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #12054
    teun.b@home.nl
      • Topics Started 2
      • Total Posts 2

      Iemand een idee waarom de Beosound 5 vanzelf uitgaat onder het afspelen van muziek?

      #28952
      Beoloog
        • Topics Started 0
        • Total Posts 1

        Nee, eerst maar eens niet. Vraag: zijn er luidsprekers op aangesloten? Kan het een thermisch probleem zijn (wordt de zwarte doos erg warm?). Duurt het altijd even lang voordat be BM5 uitgaat? Is er iets aan de opstelling verandert? Welke bron/nen zijn betroffen? Heb je een serienummer voor me en is er al eens een mainboard gewisseld?

        Groeten, Paul.

        #28742
        Gaea
          • Netherlands
          • Topics Started 9
          • Total Posts 46

          Volgens mij ging de BS uit, niet de BM.

          Ik heb wel eens vernomen dat de BS wel eens te warm wordt.

           

          #28290
          Griffin1971
            • Topics Started 0
            • Total Posts 2

            hier een soortgelijk probleem: de BS5 en BM5 kan ik alleen inschakelen door aan het voorste wiel van de BS5 te draaien. vervolgens moet ik expliciet aangeven dat ik de radio wil luisteren. soms gaat-ie na 5 minuten uit, soms na 20, en soms is er niks aan de hand. geluid komt wel via de tv (BV10-40 met BL8000s en BL2 subwoofert), tijdelijk in gebruik doordat ik de pincode van de BV7-40 niet meer kan vinden. de BV7-40 had ik even van de stroom om te kijken of de BV10-40 reageerde op de AB). daardoor nu het probleem dat ik de BS/BM5 niet meer met de AB kan aansturen via de BV10-40. en hoe ik de BV10-40 wijs moet maken dat er een BS/BM5 aan hangt…ik heb geen idee.

            oplossing voor mijn probleem zou zijn: pincode voor de BV7-40, of de BV10-40 in duiken om de optie ‘radio’ op de AB werkend te krijgen, aangezien ik van plan ben de BV10-40 aan de muur te hangen. Maar hoe dan? de knop met rode stip op de AB zorgt er overigens niet voor dat de BS/BM5 uit schakelt.

            #27898
            anusree
              • Topics Started 0
              • Total Posts 1

              BeoSound 5 Encore offers easy access to more than 13,000 internet radio stations from all over the world, and with every possible genre and language represented. The quality of the stations is monitored and constantly updated automatically by Bang & Olufsen.

               

               

               

              igviewer

              vcc generator

               

               

               

              #27474
              Griffin1971
                • Topics Started 0
                • Total Posts 2

                vanochtend even een test-opstellinkje gemaakt met BL3 luidsprekers (en zonder ML-kabel naar de tv). waarschijnlijk is de BM5 op het einde van zijn leven. want: geen dataverkeer, BEoSound5 blijft zwart, met enkel een knipperend LEDje. een andere BeoMaster geprobeerd, maar die deed vorig jaar al niks vanwege een ontbrekend bestandje in de opstartcyclus..

                hoe lost ik het op, want ik vind het wel een mooi systeem. in de post hierboven lees ik over een BeoSound Encore, maar als ik daar op google, ziet dat het er net zo uit als wat ik heb. wat is dan het verschil? of ‘moet’ ik over op wat moderners, (wat wel met een BV7-40 of BV10-40 overweg kan). of kan ik een BeoSound 3500 aan de ML-kabel ‘prikken’ zodat ik via daar naar radio kan luisteren (waarschijnlijk niet, want er zit geen tuner tussen)

                overigens nog (steeds) geen PIN-code voor mijn BV7-40, dus ‘behelp’ ik me met de BV10-40

              Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
              • You must be logged in to reply to this topic.

              Not too long


              Please do not use the website at the moment,

              We will be back very soon

              This will close in 20 seconds