Beolab 8000 probleem

Tagged: 

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #10820
    kronzilla
    BRONZE Member

      Hallo, ik heb een probleem,

      heb een paar bl8000 uit 2007 ( zeldzame volledig zwarte versie) maar ik merk dat 1 vd 2 speakers niet luid genoeg speelt. De tweeters klinken luid genoeg, maar er is bijna geen bass bij de ene speaker. Powerlink kabels wisselem helpt niet. Ook met directe lijningang blijft het probleem. Ze werken beide gewoon, behalve dan dat 1 vd 2 nogal stiller speelt. Er is ook geen abnormale ruis of brom of dergelijke.

      iemand een idee?

      alvast bedankt.

      #15373
      RobSterenborg
      BRONZE Member

        Ik zou de speaker verbindingen (Powerlink, line In, etc) eerst schoonmaken met electrical cleaner of alcohol 99%. Met een wattenstaafje kun je ook stof weghalen. Anders de voet en cilinder verwijderen en de binnenzijde schoonmaken en weer terug plaatsen.

        Helpt dat allemaal niet? Dan zou je de draad verbindingen achter de woofers kunnen controleren en inspuiten met electrical cleaner of contact vloeistof.

        #15511
        Gaea
        BRONZE Member
          • Netherlands

          Wellicht is de foam vergaan binnenin, goed schoonmaken en nieuwe isolatiefoam erin.

          schijnt een typische kwaal te zijn.

          #24637
          TomDR
          BRONZE Member

            Ik ben momenteel aan het kijken om mijn beolab 8000’s te refoamen. Toevallig een tip waar ik nieuw foam (dichtbij) kan bestellen?

             

          Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
          • You must be logged in to reply to this topic.