Beolab 8000 geeft geen geluid meer

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Home Forums BeoWorld around the world! Dutch Beolab 8000 geeft geen geluid meer

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #44273
    telemeeuw
    BRONZE Member
      • Topics Started 1
      • Total Posts 4

      hallo,

      Ik heb een beosound 4, verbonden via ML met een beovision 7 die op zijn beurt met PL gekoppeld is aan 2 beolab 8000 (meer dan 25 jaar oud)

      Met 1 van de beolabs heb ik nu een probleem: als ik het systeem inschakel, verandert het lampje van rood naar groen en ook bij uitschakelen gaat ie terug naar rood, maar er komt geen geluid meer uit. Eigenaardiger nog, als ik een paar keer in en uitschakel, werkt de speaker weer wel en ook het geluid is wat het hoort te zijn. De andere speaker werkt normaal.

      wat kan hier de oorzaak van zijn? heeft iemand een idee?

      #44274
      Tignum
      GOLD Member
        • Netherlands
        • Topics Started 8
        • Total Posts 377

        Hallo telemeeuw, en welkom!

        De eerste series BeoLab 8000 zijn van binnen voorzien van zwart dempingsschuim dat langzaam verteert. Dit wordt vaak foam rot genoemd. Het verteerde schuim kan de printplaten van de luidspreker langzaam aantasten, en daarmee de werking. Er zijn vervangende schuimsets (wit) te koop voor de doe-het-zelvers. Dit is ook gebruikt in de latere 8000s. Maar alleen vervangen lijkt bij jou niet (meer) afdoende. Ikzelf heb mijn 8000s door Beobuddy (hier op het forum) onder handen laten nemen. Hoop dat dit helpt!

        Groet, Johan

         

        #44275
        telemeeuw
        BRONZE Member
          • Topics Started 1
          • Total Posts 4

          hi johan,

          bedankt voor de respons. hoe kan ik in contact komen met beobuddy? ik woon in belgie, limburg, in de buurt van maastricht

          groet, theo

          #44276
          Tignum
          GOLD Member
            • Netherlands
            • Topics Started 8
            • Total Posts 377

            Hoi, je kunt hem wellicht het beste opzoeken hier op het forum (via de zoekfunctie) en een Personal Message sturen. Hij zit wel in Utrecht! Succes, Johan

            #44277
            kronzilla
            BRONZE Member
              • Topics Started 23
              • Total Posts 95

              Zo vlug mogelijk laten doen. Hoelanger de foam erin blijft zitten hoe meer schade er kan aangericht worden…

              #44278
              kronzilla
              BRONZE Member
                • Topics Started 23
                • Total Posts 95

                Ik kan er anders ook voor je naar kijken. Ik woon ook in Belgie, Brugge. Je kiest wat het gemakkelijkst lijkt.

                #44279
                telemeeuw
                BRONZE Member
                  • Topics Started 1
                  • Total Posts 4

                  Dank voor je bericht, kronzilla.

                  Mijn BLs worden zaterdag gereviseerd

                  #44280
                  kronzilla
                  BRONZE Member
                    • Topics Started 23
                    • Total Posts 95

                    Veel succes. Laat eens weten wat eraan gedaan is, ben benieuwd 🙂

                    #44281
                    telemeeuw
                    BRONZE Member
                      • Topics Started 1
                      • Total Posts 4

                      De BL8000s werden vorige zaterdag gereviseerd door beobuddy (nieuw isolatieschuim, doorsolderen versterkers en voedingen) en klinken nu weer zoals voorheen.

                      #44282
                      Tignum
                      GOLD Member
                        • Netherlands
                        • Topics Started 8
                        • Total Posts 377

                        Hoi Theo, goed te horen! De 8000s zijn fraaie en mooi gemaakte speakers, zeker de moeite waard om te behouden. Groet, Johan

                        #44283
                        kronzilla
                        BRONZE Member
                          • Topics Started 23
                          • Total Posts 95

                          Je hebt wel geluk. Meestal zijn er printbanen op de versterker print en transfo print aangevreten. Met de originele zwarte foam zijn ze een tijdbom.

                          Super dat je ervan kan genieten. Ik gazien om van mijn mk1’s een mk2 abl te maken omdat die wel verl voller klinken.

                          Het blijven mooie speakers die stijlvol compact zijn, zeker voor het geluidsbeeld die ze geven. Ze klinken beter gedetailleerd dan passieve ( in mijn living heb ik een beosystem 7000 op rl60.2 en in mijn keuken een bc9500 op de bl8000. In de bass kome ze wel te kort maar quadetaillering in het geluidsbeeld zijn ze super. Ik heb geen behoefte aan edn sub, aangezien dit weer extra resonantie teweegbrengt in huis en dinge. Die niet vaststaan gaan dan meetrillen ?.

                          #44284
                          Jan
                          BRONZE Member
                            • Topics Started 0
                            • Total Posts 1

                            Ik heb Beolab 8000 speakers samen met een Beosound 4. Kun je van deze 8000 ook zodanig upgraden dat je een 8000 MK2 krijgt.

                            #44285
                            kronzilla
                            BRONZE Member
                              • Topics Started 23
                              • Total Posts 95

                              Beste Jan,

                              welke versie heb jij, de originele met de oudere woofers, waarbij 1 woofer geschakeld is als middentoner, dus een drieweg systeem of is het een mk1 die je wil upgraden naar mk2?

                               

                               

                            Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
                            • You must be logged in to reply to this topic.