almondo vraagjes

Tagged: 

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #9349
    roycke
      • Topics Started 4
      • Total Posts 9

      Ik heb eindelijk mijn setup werkend.

      ik heb de almondo surround II

      2x beolab 4000 voor

      Beolab 7.4 center

      Beolab 4 surround.

      EEn super geluid! (met dank aan mede forum leden)

      Ik heb wel nog wat vraagjes voor de profs onder ons.

      Op de almondo zit een knopje “lift” of “gnd” iemand een idee waarvoor deze dient?

      Verder hoor ik geen verschil tussen de opties:

      movie, music, emulation of matrix.  Jullie wel?

       

      Verder nog een vreemd iets.  Als ik het volume op 0 zet hoor ik een de linker rear speaker brommen. Wanneer ik de speakers ruil blijft t links.  Dus het zit in het signaal.

      Waneer ik de doorverbonden (naar de rechter) powerlink connector eruit haal is het brommen weg. iemand een idee?

       

      #23259
      jjcox
        • Topics Started 4
        • Total Posts 20

        Die brom heb ik ook. Ik gebruik de Almondo dan ook nooit voor het luisteren naar muziek maar enkel voor films.

        Ik heb daar destijds contact over gezocht met de producent, maar ondanks verschillende mails hun kant op heb ik er nooit een reactie op ontvangen. Helaas… maar het went.

        #15541
        roycke
          • Topics Started 4
          • Total Posts 9

          ik las al in een engels topic op deze site dat het aan een te dunne powerlink kabel kan liggen. Zit er nu over te denken om de rear speakers dan draadloos aan te sluiten.  maarja of het me die 200euro voor het kastje waard is….

           

          #23251
          kennyv29
            • Topics Started 0
            • Total Posts 1

            De verschillende opties matrix, emulation….. heeft invloed op hoeveel speakers er spelen dacht ik. Het knopje met lift en GND heb ik ook nog nergens gevonden wat het doet.

            Wel super bedrijf. Mijne was ineens defect en ze hebben eerst een nieuwe opgestuurd en ik mocht mijn retour doen. Retourkosten werden terugbetaald.

            Is prijzig ding maar heeft wel al zijn nut bewezen.

            #23249
            Tignum
              • Netherlands
              • Topics Started 17
              • Total Posts 270

              Hallo, het knopje GND/Lift is om een eventuele ‘ground loop’ op te heffen (met de knop op de ‘Lift’ stand): zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_lift. Wel raar dat Almando daar niets over schrijft in haar handleiding.

              Groet, Johan

              #15589
              roycke
                • Topics Started 4
                • Total Posts 9

                Heb de gnd schakelaar geprobeerd.  Bij mij helpt g niet tegen de “brom”. Hoorde gisteren zelfs tijdens een rust moment in een film dat de speakers voor ook een brom hebben.  Lijkt wel of t steeds erger wordt naarmate de speakers langer aanstaan 😬

              Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
              • You must be logged in to reply to this topic.

              Not too long


              Please do not use the website at the moment,

              We will be back very soon

              This will close in 20 seconds