30 meter Powerlink kabel gezocht:

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #11298
    tuttivini
      • Topics Started 1
      • Total Posts 26

      Om mijn Beolab surround speakers aan te sluiten zoek ik en kleine 25-tot-30 meter mk3 Powerlink kabel (1x 15 meter voor beide surround en 1x 15 meter voor Beolab 2 sub die ik wil verplaatsen).

      Ik zoek kabel zonder connectoren. Die kan ik makkelijker leggen/trekken.
      Daarna zelf powerlink connectoren er op solderen.

      Wat voor 5 aderige kabel kan ik hier voor, tegen nette prijs, in NEDERLAND kopen?

      Bij de B&O dealer betaal je echt de hoofdprijs…

      #27616
      Tignum
        • Netherlands
        • Topics Started 17
        • Total Posts 270

        Hoi tuttivini, ik heb ooit wel Tasker C207 kabel gebruikt hiervoor bij vanoostvoorn.nl. Dat is eigenlijk microfoonkabel, heeft twee goed afgeschermde aders voor de audio signalen en is sterk. Ik heb daar nog wel wat van liggen, maar alles korter dan 15m ben ik bang.

        Maar om het solderen te vermijden heb ik nu voor mijn surround bekabeling (stugge) Cat7 sftp kabel gebruikt, met aan beide einden RJ45 inbouw terminals. Dit is volgens B&O spec. Ik heb zelf een paar PowerLink kabels doorgeknipt en er RJ45 stekkers aangeperst. Werkt prima en is heel netjes en flexibel. Misschien een tip?

        Groet, Johanimage

         

         

        #27603
        tuttivini
          • Topics Started 1
          • Total Posts 26

          Dankjewel voor je snelle en uitgebreide reactie.

          Mijn beolab speakers hebben nog powerlink aansluitingen. Geen rj45. Dus dan moet ik weer verlopen kopen/maken rj45-powerlink.

          Wall outlets zoals bij jou zijn erg fraai alleen voor mijn setup minder handig.

          Ik kijk even naar jouw Tasker c207 microfoon kabels. Dat is ook 4 aders + ground?

          #27602
          Tignum
            • Netherlands
            • Topics Started 17
            • Total Posts 270

            Hoi, ook mijn speakers hebben DIN pluggen.

            Hierbij een foto van de aders:

            image

            #27599
            tuttivini
              • Topics Started 1
              • Total Posts 26

              Dat ziet er uit als mooie afgeschermde kabel met ‘5 aders’… Ik moet het nml aansluiten mét pin 7 (ground) om ruis te voorkomen op de digitale ICE Beolabs… Dit is dus jouw Tasker kabel?

              Mooiste voor mij zou zijn om een geschikte kabel te vinden die aan de ene kant direct voorzien kan worden van de juiste rj45 pluggen (want geheel zit aangesloten op een Almando Surround receiver) en aan de andere kant met DIN pluggen (want de Beolabs hebben Powerlink DIN connectoren)

              #27597
              Tignum
                • Netherlands
                • Topics Started 17
                • Total Posts 270

                Hoi,

                Ik kan wel zeggen dat het aankrimpen van RJ45 connectors op deze Tasker kabel een gedoe is: je moet connectors vinden die goed passen bij de dikte van de geisoleerde aders. Niet alle connectoren zijn hetzelfde qua aderdiameter, vaak is het zelfs niet aangegeven. Vooral lastig is de afscherming. Bijeengedraaid is die veel te dik. Om dat allemaal netjes te krijgen vergt dus nogal wat DIY.

                Kun je geen soepele afgeschermde CAT7 sftp patchkabel (met aan beide einden RJ45) van 15m vinden evt? Die aan de ene zijde direct in de Almando en bij de BeoLab zijde zoiets gebruiken (koppelstuk):netwerk-koppelstuk-beschermingsklasse-stp

                om van daaruit een (evt. zelfgemaakte) RJ45 naar DIN kabel te gebruiken?

                Dat scheelt nogal wat gedoe!

                #27596
                tuttivini
                  • Topics Started 1
                  • Total Posts 26

                  Dankjewel voor al je meedenken.

                  Aankrimpen van de Tasker kabel wordt idd een dingetje….

                   

                  Je laatste idee is idd ook een goede.

                  Zou ik ook nog gewoon kant en klare cat 7 utp kabels mét connectoren kunnen kopen en aan de beolab Ijde de connector er af knippen en daar direct een DIN Powerlink plug op kunnen solderen met de juiste pinout? 20 meter cat 7 sftp kost met connectoren er aan maar circa 25 euro zie ik…

                  Waarom trouwens CAT 7? Is CAT6 niet voldoende voor audio/Bang&Olufsen?

                   

                  #27593
                  Tignum
                    • Netherlands
                    • Topics Started 17
                    • Total Posts 270

                    Zolang het S/FTP (shielded/foiled twisted pair) is moet het goedkomen. Kost dat veel meer? In de BeoLink manual schrijft B&O Cat7 voor vandaar. Heb je die documentatie? Stuur me anders je e-mail adres per PM, dan stuur ik je de pdf (23mb). Staat enorm veel in over B&O bekabeling.

                    Ik ben niet zo van het solderen (heb je vast al begrepen :-)), vind het een enorm gepriegel. Ik weet niet of dat kan met zulke kabels. Als alle kernen en ook de braided shield van koper zijn zou ik eigenlijk ook niet weten waarom het niet kan.

                     

                    #27584
                    tuttivini
                      • Topics Started 1
                      • Total Posts 26

                      Solderen kan ik redelijk goed, dus ga eens proberen op een cat6 s/ftp of cat7 s/ftp compleet te kopen, één rj45 er af te knippen en aan die zijde direct een din connector er op te solderen.
                      S/FTP is ook met koperkern, dus moet lukken.

                      Vraag me alleen het verschil af tussen cat6 s/ftp of cat7 s/ftp qua audiokwaliteit/ruis voor Beolabs…

                      Kabels worden wel flink dik. Denk cat7 zelfs nog dikker dan cat6.
                      Wordt toch wel lastig qua leggen (achter plinten) ivm originele mk3 powerlink kabels…

                      #27581
                      Tignum
                        • Netherlands
                        • Topics Started 17
                        • Total Posts 270

                        Als je het probeert weet je het zeker! 🙂

                         

                        #27580
                        Tignum
                          • Netherlands
                          • Topics Started 17
                          • Total Posts 270

                          Ik heb nog een paar stekkers voor je als je die nog niet hebt. 4 zijn nieuw. Als je je adres geeft stuur ik ze op.image

                          #27576
                          tuttivini
                            • Topics Started 1
                            • Total Posts 26

                            @Tignum PB gestuurd

                            #27574
                            Tignum
                              • Netherlands
                              • Topics Started 17
                              • Total Posts 270

                              Gezien. Komen eraan. Succes!

                              #27569
                              tuttivini
                                • Topics Started 1
                                • Total Posts 26

                                Gezien en je via PB geantwoord.

                                Dank dank dank.

                                 

                                #27513
                                tuttivini
                                  • Topics Started 1
                                  • Total Posts 26

                                  Vandaag heb ik jouw DIN pluggen al mogen ontvangen.

                                  Duizend maal dank voor al deze stekkers. Zien er kwalitatief nog veel mooier uit dan b&o zelf gebruikt. Super tof dat je ze zo per post naar mijn stuurde. DANKKKKKKK.

                                  Ik ga snel aan de slag met een proef cat 7 kabel en hou jullie op de hoogte.

                                   

                                  #27511
                                  Tignum
                                    • Netherlands
                                    • Topics Started 17
                                    • Total Posts 270

                                    Het zijn zeker goede pluggen 🙂 Maak er wat moois van! Heb je alle pinouts, ik kan je het BeoLink handboek nog sturen evt? Groet, Johan

                                    #27509
                                    tuttivini
                                      • Topics Started 1
                                      • Total Posts 26

                                      De pinouts/schemas heb ik online vaker gevonden en gebruikt. Moet goedkomen. Dankjewel!

                                    Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
                                    • You must be logged in to reply to this topic.

                                    Not too long


                                    Please do not use the website at the moment,

                                    We will be back very soon

                                    This will close in 20 seconds