Home Forums Product Discussion & Questions BeoLab B&O Beolab 6000 aansluiten op Yamaha silent piano

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    lumix
    BRONZE Member

Hallo,
      Wie heeft advies? Onder het klavier zit een kastje waar ik een koptelefoon kan inpluggen voor als ik niet akoestisch   maar “silent” wil spelen en dan ook gebruik kan maken van bijv. strijkers als begeleiding. Ik wil graag de set  B&O Beolab 6000 speakers aansluiten om de koptelefoon niet op te hoeven , maar toch het volume te  kunnen regelen.
      Graag een niet al te ingewikkelde oplossing, want ik ben niet echt handig. Alvast bedankt.

Tignum
      GOLD Member
        • Netherlands

Dag Lumix, hoe regel je het volume van de koptelefoon op dit moment? Als je de koptelefoonuitgang gebruikt om de BeoLabs aan te sturen, zou je op dezelfde manier het volume moeten kunnen regelen.

De 6000s hebben een line-in ingang waardoor ze aan gaan als er een geluidssignaal wordt waargenomen.

Soundsheavenly heeft hier een eenvoudige oplossing voor: https://soundsheavenly.com/line-in-connection/77-243-minijack-to-beolab-line-in-using-phono-rca-sockets-one-cable-for-two-speakers.html#/5-length-5m

Laat je weten of dit is wat je bedoelt?

Groet, Johan

lumix
        BRONZE Member

Dank voor je snelle reactie. Ik gebruik de volumeknop bij headphones. Ik ga er van uit dat die kabel ook in nederland verkrijgbaar is? Moet ik nog letten op specifieke zaken bij aanschaf, qua geluidkwaliteit?

Alvast dank

Tignum
          GOLD Member
            • Netherlands

Dag lumix, de aansluitingen zijn inderdaad niet 3.5mm, maar 6.3mm phono jacks, waarvan de buitenste stereo is “AUX OUT [R]/[L/L+R]”.

Met een eenvoudige verloopstekker als deze (google “6.3mm to 3.5mm stereo plug”):jack-verloopstekker-aantal-per-stuk

Kun je de Soundsheavenly kabel inpluggen. Volumeregeling gaat dan hetzelfde als met je hoofdtelefoon: “You can use the [VOLUME] control on this unit to adjust the output volume from the AUX OUT jacks.”

Steve van Soundsheavenly is de sponsor van deze site, het zou wel leuk zijn als je bij hem bestelt. Steve verzendt naar Nederland.

Je moet wel (aan de onderkant) de input schakelaars van de BeoLabs op ‘LINE’ zetten:

schakelaarline

De kabels zullen de geluidskwaliteit niet beïnvloeden.

Hoop dat je zo verder kunt! Groet, Johan

Tignum
            GOLD Member
              • Netherlands

Nog een reden om bij Steve te bestellen – gratis instructievideo: https://www.youtube.com/watch?v=QRNExNUcrgo – vanaf 4:50.

Hij zegt daarin over de verloopstekker: “Just drop a note with your order and I will add a free adapter for you”. Hoe mooi kan het worden?

Groet, Johan

lumix
              BRONZE Member

Dankje voor je adviezen. Kabel besteld bij Steve.

Fijne dag

Gertie

Tignum
                GOLD Member
                  • Netherlands

Dag Gertie, top. Laat je weten hoe het bevalt? Succes en prettige avond.

Groet, Johan

lumix
                  BRONZE Member

Hallo,

Eindelijk zijn de kabels binnen. Inklaren was wel behoorlijk duur, helft van kosten kabels. Maar het werkt. In eerste instantie knalden de boxen toen ik de kabel in koptelefoongat stak. Maar op een of andere manier na opnieuw alles inpluggen was dat over. Eindelijk de boxen, na 2 jaar, kunnen gebruiken.

Heel hartelijk dank voor je advies.

Fijne dag.

Tignum
                    GOLD Member
                      • Netherlands

Goed te horen Gertie! En graag gedaan. Fijn dat het naar behoren werkt. Ik hoop dat je nog jaren plezier van de BeoLabs hebt.

Groet, Johan

Thanks Gertie!

Sorry to hear about the customs clearance fees, these are outside my control.  Please ask if you need any further help.

Kind regards, Steve.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
                    • You must be logged in to reply to this topic.