Home › Forums › General Discussion & Questions › BeoWorld Feature / Problem › Kabler
Tagged: Kabler
- This topic has 6 replies, 2 voices, and was last updated 3 minutes ago by
Henrik Enggaard.
-
AuthorPosts
-
9 November 2025 at 10:17 #70994
Henrik EnggaardBRONZE MemberHej alle
jeg har brug for at vide hvordan jeg tilslutter Beosystem 3 & beovision 4 til mit beomaster 6500 med Penta/powerlink kabler.
på forhånd tak
Henrik
Favourite Product: Beomaster 6500
9 November 2025 at 10:33 #70996Madskp
GOLD MemberHej Henrik og velkommen til Beoworld
For at sætte dem sammen skal du bruge en Beolink Converter type 1611 eller type 1614 (1611 har lidt mere funktionalitet i andre sammenhænge, men 1614 kan sagtens bruges i din sammenhæng). Converteren skal tilsluttes med et Masterlink kabel til Beosystem 3 og med et AUX cabel med 7 Polet din stik i begge ender til AUX stikket på Beomaster 6500.
Derudover er det nødvendigt at lave nogle indstillinger på hhv. Beosystem 3 og Beomaster 6500 om hvordan de skal reagere på fjernbetjeningsinput i sammenhæng med hvordan højtalere er tilsluttet.
Hvis begge dele er i samme rum er det setup der normalt anbefales er at tilslutte højtalerne til Beosystem 3 lade lyden fra Beomaster 6500 komme ud gennem dem.
Hvis du skriver tilbage om hvordan du forestiller dig at højtalerne skal være tilsluttet kan jeg give lidt mere vejledning om indstillingerne
Mvh
Mads
9 November 2025 at 15:33 #71001 Henrik EnggaardBRONZE MemberHej Mads
tusind tak for hjælp. Jeg tænker som du skriver at tilkoble højtalere til Beosystem 3, har købt en 1611 converter og masterlink kabel, du må bære over med jeg er helt ny i B&O verden, så er helt på bar bund, det kommer måske dumme spørgsmål 😂
mvh
Henrik
9 November 2025 at 15:45 #71002Madskp
GOLD MemberDet er helt fint der er mange specielle ting med B&O kabling og opsætning. Du skyder bare løs. Der er ingen dumme spørgsmål her.
Ift. indstillinger vil jeg lige høre hvilken fjernbetjening du har da det er lidt forskelligt hvordan man laver disse indstillinger alt afhængigt af fjernbetjeningen?
9 November 2025 at 16:10 #71006 Henrik EnggaardBRONZE MemberHej Mads
jeg har flere muligheder.
beolink 1000.
beo4 (se billede)
mcp. 6500.
beo4 bliver den foretrukneAttachments:
You must be logged in to view attached files.Location: Denmark
9 November 2025 at 17:44 #71008Madskp
GOLD MemberOk. Det nemmeste til de indstillinger der skal laves er faktisk Beolink 1000, så jeg prøver at beskrive proceduren her.
Når du skal tilslutte Beolink Converteren så sluk for alt det andet udstyr. Når du tænder udstyret igen så tænd først Beosystem 3 og Beomaster 6500 først og vent derefter 10 sekunder inden du tænder Beolink Converteren.
Indstillingen skal laves mens alt er i standby.
På Beolink 1000 tryk i rækkefølge: Picture, 2, Store (dette gør at Beosystem 3 modtage både Audio og Video kommandoer fra fjernbetjeningen). Derefter tryk: Sound, 0, Store (dette gør at Beomaster 6500 ikke modtager fjernbetjenings kommandoer mere, men bliver betjent gennem link kablerne). På den måde er det Beosystem 3 der aktiverer alle kilder og spiller dem ud igennem dens højtalere.
9 November 2025 at 18:23 #71010 Henrik EnggaardBRONZE MemberTusind tak Mads.
godt og grundigt forklaret, du har været en stor hjælp, du hører fra mig når det sidste er tilkoblet og forhåbentlig alt spiller.hvor har du base.
mvhHenrik
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.