Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,523 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
tango68
Not Ranked
3 Posts
Bronze Member

Hello, which modification to make for a BeoLink Active 1616 (without a PC socket)? possible via Master Link? to use the BeoLink Active set as a stand-alone unit without any connection to other devices. Thank you for the light.  Mary Chrismas from France

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Hi tango68

To use the BeoLink Active set as a stand-alone unit without any connection.

Mary Chrismas from Denemark.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Tak for alt i det gamle år. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Mit valg fra B&O: BeoVision 7- 40" MK III, LED TV. Med Dolby Digital 5.1 surround
setup. Styret 100% med Beo4 / PUC koder. Kører på trettende år uden problemer.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Skulle DU ikke vide det. Med BeoVision 7, fra og med MK III kan man vælge 5.1 / 7.1 Dolby Digital
Surround Sound (da processoren et indbygget). Styre alt med én Beo4 fjernbetjening, også non-B&O
produkter, der via HDMI / PUK kode indlagt i BV 7. Det skal være nemt at være ejer af et BeoVision TV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Ravsted
Top 500 Contributor
237 Posts
Bronze Member

Hej Peter

Jeg har et spørgsmål omkring PowerLink ben 2 og ben 7

Når man ønsker at tilslutte BeoLab højttalere til preout med trigger hvornår skal der så loddes en lus mellem ben 2 (audio stel) og ben 7 (digital stel) ?

Jeg har lavet denne boks, inspireret af et af dine tidligere indlæg:

https://forum.beoworld.org/forums/t/45510.aspx

Alle powerlink stik har lus mellem ben 2 og ben 7 og deler således alle samme stel for audio og trigger.

Beolab 7.2 med ice power forstærker har absolut ingen baggrundsstøj (brum eller hvislen).

Mine 4 BeoLab 4000 har derimod en meget svag brum og hvislen. Brum kan kun høres i helt stille scener. Og jeg skal være ca. 2 meter eller mindre fra højttalerne for at høre det.

Jeg bruger MK3 kabler.

Så spørgsmålet er:

1. Hvornår skal ben 2 og ben 7 have en lus når der laves kabel til preout med trigger ?

2. Hvornår kan man med fordel kun bruge ben 2 til audio stel og ben 7 til trigger stel ?

3. Har du idé til fuldstændig eliminering af brum? Størst forbedring har jeg opnået ved at vælge en anden 5V adapter til trigger.

På forhånd tak.

Ravsted

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Hej Ravsted

B&O anbefaler lus fra ben 2 til ben 7, for at sikker stel nok for aktive BeoLab med ICEpower moduler.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Nye produkter lanceres af B&O over de næste 5 måneder.

Beoplay HX - Beosound Level (Er lanceret) - Beosound Explore - BeoLab 28 -
Beoplay EQ - Wireless Speaker Beosound Emerge (I Beolit design ?).

Beosound Level - Click here.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

BANG & OLUFSEN

Vi ser frem til at byde dig velkommen igen i vores butikker. Idag den 1. marts åbner vi
dørene igen. Det har vi set frem til længe, og vi glæder os til at byde dig velkommen tilbage.

Vi sørger naturligvis for at myndighedernes retningslinjer bliver overholdt i butikken, så du
kan føle dig tryg, når du besøger os. Desuden tilbyder vi personlig demonstration hvis du
ønsker det. Ring og aftal tid. Vi ser frem til at se dig snart. Venlig hilsen, Bang & Olufsen.

https://www.bang-olufsen.com/da/story/connected-speakers

peterpanhvorerdu
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member

Hej PeterPan :) Jeg kan forstå, at du er den absolut bedste på området, så jeg ville lige give det et forsøg. 

Jeg kæmper med et beovision 7-32 mk1

Jeg har købt en hdmi-boks og lyden virker ikke. Hverken med coaxal eller LR (rød/hvid) tilslutning. 

Billedet virker. Har du på nogen mulig måde et forslag til hvilke indstillinger jeg skal bruge i AV4 for at få det til at virke (og hvilket stik?) Jeg skulle mene at jeg har været det meste igennem, men måske er der en indstillings-kombination jeg har overset? 

Rigtig god dag 

Michalla

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Hej Michalla.  De første BeoVision 7 versioner decoder lyd i DSM, ikke i PCM lyd som AppleTV sender ud.
Først fra og med BeoVision 7-40" Mk III's decoder, håndteres lyd i PCM. En gang kunne din B&O
forhandler opdatere service SW, og opgradere med et kit. Dette kit findes ikke mere.

Jeg har dog læst at det er lykkeds for nogen. Søg her -

Ravsted
Top 500 Contributor
237 Posts
Bronze Member

Hej,

Jeg er ikke Peter Pan men jeg er også ret klog :-)

Hvilken boks har du købt? Evt. billede eller link.

Antager der er HDMI indgang men hvilke udgange? Og evt. kontakter/omskiftere?

Hvilken kilde er tilsluttet?

Mvh Ravsted

Page 99 of 102 (1524 items) « First ... < Previous 97 98 99 100 101 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL