Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,302 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,328 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
240 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member
Hvad er 3D-lyd - Når de selv skal sige det.
BACCH ™ 3D-lyd (også tidligere kaldet "Pure Stereo 3D Audio ™" eller "Pure Stereo") er et nyligt gennembrud
inden for lydteknologi (licenseret af Princeton University), der giver hidtil uset rumlig realisme i højttalerbaseret
lydafspilning, der lader lytteren høre gennem kun to højttalere, en ægte 3D-gengivelse af et optaget lydfelt med
uhyggelig nøjagtighed og detaljer og med et niveau af høj tonal og rumlig tro, som simpelthen ikke kan tilgås af
selv de dyreste og avancerede eksisterende avancerede lydsystemer. Lær mere om BACCH ™ 3D-lyd gennem
de følgende 20 spørgsmål og svar:

Canvas Audio audiostand til LG OLED TV med 3D lyd. - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

Uden at have hørt BACCH licenseret 3D-lyd, har fake lyd ikke min interesse. Jeg vil vælge
en HDMI 2.1/ eARC kompatibel pre-out surround receiver til et LG tv, når det bliver aktuelt. Wink

.

Connect streaming devices, stereo systems, Tv and surround systems to existing Beolab speakers
from Bang & Olufsen, with 12V to 4,7V Trigger cables for BeoLab speakers. - Click here.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

22. aug. 2019. - Bestyrelsesformand er åben for muligt salg af Bang & Olufsen. - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

Af Søren Nielsen - August 2011. Følg evt. - B&O Historien del 1. - Læs her. - B&O Historien del 2. - Læs her. - B&O Historien del 3. - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

IFA 2019 i Berlin starter d. 6. september.

Bang & Olufsen er ikke med på IFA-messen i år, men de er i Berlin for at fortælle
om seneste nyt. Det foregår ikke langt fra messen og Flatpanels er med.
Kilde Flatpanels.

Alle Bang & Olufsen produkter er præget af en ambition om at opnå det umulige.
Og det gælder ikke mindst den dramatiske transformation Beovision Harmony
gennemgår. ”Hvis man vil motivere en ingeniør, skal man blot påstå, at noget ikke
kan lade sig gøre. Hvis man siger til en ingeniør, at noget er umuligt, siger han
’Jeg vil bevise, at du tager fejl’” siger Jakob Graabæk, Bang & Olufsens Mechanical
Lead i Vision-afdelingen i Struer. Kilde B&O.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

02 Sep 2019 | Rasmus Larsen - Beosund Stage - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

Beosound Stage tilslutninger.

Power - 2 x ethernet - 2 x HDMI - Analog line in.

Foto Af Lars.

MacBo
Not Ranked
3 Posts
Bronze Member
MacBo replied on Thu, Sep 5 2019 9:50 AM

Er der plads til et Apple TV i rummet i lighed med mit Beoplay V1?

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

Hej MacBo

Se B&O Beosound Stage: Video - Click here.

Måske kan du selv vurderer pladsen. Jeg tror det ikke.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,435 Posts
Bronze Member

Nok også en dårlig idé pga varmeudviklingen, der er ved en ATV4-boks.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

Det ser også ud til at den nyeste ATV4 er blevet højere grundet køleribberne.

Tips til Apple TV 4K - Tryk her.

Rasmus Larsen: Apples TV app lanceres også på udgået Apple TV 3. - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

https://www.youtube.com/watch?v=oejneZleKAM

Ingen opdateret sounbar i denne omgang.

Beosound 1, kun en ny farve. Pris 13.000 Kr. Total nedtur. Sad

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

BeoSound Stege's trådløse lydprotokoller sikrer bl.a. at soundbaren kan anvendes til musik uden at den tilsluttede tv skærm tændes.

En Beoremote One BT kan parres med 8 forskellige bluetooth enheder, og alle højttalere
eller TV der kan styres med Beoremote One BT kan parres med 5 forskellige fjernbetjeninger.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,830 Posts
Bronze Member

Monter et NON - B&O tv på VESA- Adapter for
BeoVision 7-32" gulvstand, med denne løsning.

VESA's adapter er beregnet til VESA 200 x 200 og VESA 300 x 200 fjernsyn med M6 skruer.
Vores VESA-konvertering til BeoVision 7-32" gulvstand har en række med 10 monterings positioner.
Området for lodret justering er 237 mm. Denne justering er nødvendig, fordi tv-producenter bruger
forskellige højder til VESA-monteringen på bagsiden af tv'et. Vores stativs grænseflade er skruet fast
på monteringspladen i en af de ti positioner. Der findes også VESAs adapter for BeoSound Stage.

Designet til tv'er med VESA 200x200 eller 300x200 bagmontering. Vi anbefaler, at bunden af tv'et
skal være ca. 550 mm fra gulvet. (Y = 550 mm) - Læs her. - Download PDF fil - Her.

Page 84 of 87 (1303 items) « First ... < Previous 82 83 84 85 86 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL