Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,278 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,310 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
239 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member

All Replies

Bo
Not Ranked
18 Posts
Bronze Member
Bo replied on Sun, Feb 3 2013 10:16 PM

Ser spændende ud. Jeg er kun nået til at - næsten - bestille en Bevision 10, men farvekombination giver problemer.

Nogen der ved hvor man skaffer det rigtige stof til frontrammen? De nye farver ser bestemt spændende ud :-)

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member

Dette skal i vide hvis i allerede har købt et BeoVision 11. Flere nye funktioner, som er relevante
for BV 11 / Smart-tv kan ikke findes i den medfølgende Beo4.

haden skriver:

Så fik jeg opklaret mysteriet, og er sq lidt rystet over den service de byder fra Struer.

Jeg var nede hos min pusher og de var lidt forundret. Jeg har fået den Beo4 de har fået sammen
med deres BeoVision 11 sending.

De ringede til Struer, og der var meldingen at de sender de gamle BEO4 ud til forhandlerne, så længe
de er på lager, først derefter kan vi få de nye, der passer til BV11.

Så måtte man købe et nyt print og skifte, den helt nye BEO4, eller bytte printet fra en BEO4 Play.
Det er sq da ringe at de ikke sender de fjernbetjeninger med som er beskrevet i vejledningen.

Min forhandler gav min en BEO4 Play og jeg får den byttet til en ny når den kommer, så kanon service
derfra.

haden skriver:

Den nye BEO4 Play (med B&O logo) har SW:8.00 og DB:1.20 BL:1.0 Det skulle være det samme print.
EE er ikke nævnt mere.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member
Suggested by Johnny Hoejbjerg

I dette brev fra Bang & Olufsen står der -

Download Bang & Olufsen Tekniske Informationer om
"New software and table for Beo4 (171x)"
Tryk her.

Den nye PCB og tabeller vil blive indført i produktionen af Beo4 fjernbetjeninger tidligt 2013.

Man må da forvente at B&O forhandlerne er så ærlige at de fortæller køber af BeoVision 11,
hvis deres Beo4 ikke er opdateret med den nye PCB og tabeller, fordi Bang & Olufsen endnu
ikke har nået at producere den tilhørende Beo4 fjernbetjening. 

Kan vi få de rigtige EE: x / SW: x , for en Bang & Olufsen Beo4 version der kan styre de nye
funktioner på BeoVision 11 / Smart-tv. 

En må da have modtaget den rigtige fjernbetjening sammen med et BV 11.

For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har,- trykke GO og MENU på
samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information og se EE: / SW:

Kom så på banen -  

beolion
Top 200 Contributor
362 Posts
Silver Member

Hej Peter

Ja, mon ikke en forhandler så ærlig :-)

Men jeg mangler lige et BV11 for at kunne bruge de nye funktioner Wink

Nå, må "nøjes" med BV7 indtil videre......

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member

Det skal du bestemt ikke være ked af beolion. BeoVision 7 har efter min mening det absolut flotteste design.
Med HDMI tilslutning af en Apple TV boks, og et IR kabel samt PUC opdatering (som vi har råd til ved at
beholde det gamle tv) er vi stadig godt kørende, også med Smart tv og bruger interface.

Her ud over køre BV7- MasterLink uden ekstra udgift. Netværks tilslutning klares fx med en B&O Playmaker
eller en Oppo Blu-ray afspiller med HDMI / dongle (sender trådløst). Harddisken sidder i NAS- severen eller
i den DVB HD boks du får dit tv signal fra. Alt i alt et SUPER TV fra og med Mk III.

Mvh. Peter Pan

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,354 Posts
Bronze Member

Det nye ved BV11/V1er nok ikke så meget at man får SmartTV-funktionerne integreret.

Det der er vigtigere er, at det er tv på ny platform med NL, som giver helt andre integrationsmuligheder i fremtiden.

Vi ser allerede nu, at de kan betjenes med BeoRemote-app'en.

Når vi får den snarlige opdatering - så tv'ene også kan bruges som link-tv - og nok også snart et NL-audiosystem, bliver det rigtigt sjovt at bladre i sit musik/video-bibliotek på NAS'en og vælge, hvor hvad skal afspilles Whistle

Hilsen Millemissen

N.B. Jeg er da forøvrigt ganske glad for mit BV8-40 med en Bluray-spille og et Apple-tv(plus en iPad)!

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member

Jeg tror også du skal nyde det så længe det vare Millemissen -

Der er vist ingen tvivl om at alt dette handler allermest om at trække flere penge ud af os.
I frentiden vil der nok skulle betales ved kasse 1, hvergang vi vil se en TV kanal en film,
eller høre musik, i ennu højere grad end idag. Samtidigt tror jeg ikke vi skal forvente højere
kvalitet. Streaming kan komprimeres tæt, og det er pengene der styre, og ikke moralen.
Det er muligvis allerede planlagt hvornår DAB & FM signalerne skal slukkes.

AS
Not Ranked
31 Posts
Bronze Member
AS replied on Fri, Feb 8 2013 11:42 PM

Peter Pan:

I dette brev fra Bang & Olufsen står der -

Download Bang & Olufsen Tekniske Informationer om
"New software and table for Beo4 (171x)"
Tryk her.

Den nye PCB og tabeller vil blive indført i produktionen af Beo4 fjernbetjeninger tidligt 2013.

Man må da forvente at B&O forhandlerne er så ærlige at de fortæller køber af BeoVision 11,
hvis deres Beo4 ikke er opdateret med den nye PCB og tabeller, fordi Bang & Olufsen endnu
ikke har nået at producere den tilhørende Beo4 fjernbetjening. 

Kan vi få de rigtige EE: x / SW: x , for en Bang & Olufsen Beo4 version der kan styre de nye
funktioner på BeoVision 11 / Smart-tv. 

En må da have modtaget den rigtige fjernbetjening sammen med et BV 11.

For at afgøre, hvilken version af Beo4 du har,- trykke GO og MENU på
samme tid, og derefter LIST for at 'rulle' gennem information og se EE: / SW:

Kom så på banen -  

Min hedder EE: 0.62 SW 7.00
Er det så den gamle?? For jeg kan se på opsætningen i mit fjernsyn er der f.eks. en "mulig knap" der hedder apple tv..

Jeg havde en beo6 som jeg byttede til denne Beo4.. Da jeg købte mit fjernsyn i oktober var der fejl i beo6 softwaren til beovision 11 ...

Nå jeg kan se på den PDF at jeg har den gamle Beo4 ;) Men håber da at jeg får det opdateret... Ellers må jeg lige få det gjort ved næste køb

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member

Hej AS

Det håber jeg også, jeg husker jo du havde bøvl fra starte.

I de nye BEO4 Play (med B&O logo) Og Beo4 (med Bang & Olufsen logo) skal der
stå for at kunne betjene alt på/ i et BeoVision 11 TV - SW:8.00 og DB:1.20 BL:1.0.
EE: står der ikke mere. Vi er nu også nået til at eneste forskel på de to er logo'et.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member

DIN RIAA Amplifier for Beogram.

Udgået Angry

http://www.soundsheavenly.co.uk/bando.htm

beolion
Top 200 Contributor
362 Posts
Silver Member

Peter Pan:

Jeg tror også du skal nyde det så længe det vare Millemissen -

Der er vist ingen tvivl om at alt dette handler allermest om at trække flere penge ud af os.
I frentiden vil der nok skulle betales ved kasse 1, hvergang vi vil se en TV kanal en film,
eller høre musik, i ennu højere grad end idag. Samtidigt tror jeg ikke vi skal forvente højere
kvalitet. Streaming kan komprimeres tæt, og det er pengene der styre, og ikke moralen.
Det er muligvis allerede planlagt hvornår DAB & FM signalerne skal slukkes.

Ja, der er ingen direkte penge i det for B&O hvis de laver gratis SW updates........... :-)

Den del af forretningsmodellen har de givetvis tænkt over, bliver spændende at se hvordan det "ender".

beolion
Top 200 Contributor
362 Posts
Silver Member

Peter Pan:

Det skal du bestemt ikke være ked af beolion. BeoVision 7 har efter min mening det absolut flotteste design.
Med HDMI tilslutning af en Apple TV boks, og et IR kabel samt PUC opdatering (som vi har råd til ved at
beholde det gamle tv) er vi stadig godt kørende, også med Smart tv og bruger interface.

Her ud over køre BV7- MasterLink uden ekstra udgift. Netværks tilslutning klares fx med en B&O Playmaker
eller en Oppo Blu-ray afspiller med HDMI / dongle (sender trådløst). Harddisken sidder i NAS- severen eller
i den DVB HD boks du får dit tv signal fra. Alt i alt et SUPER TV fra og med Mk III.

Mvh. Peter Pan

Uha, jeg er skam enormt glad for mit TV og de muligheder jeg har, fx. at sætte andre boxe til og styre dem vha PUC. Jeg har ML i hele huset, og har - som det er nu - ikke det store behov for NL. Men kan godt se ideen i at afspille det man vil i et givet rum. Kunne være jeg havde lyst til at høre en CD i stuen mens konen hørte radio i køkkenet :-)

Det som jeg lige nu savner mest er den styring af lyd som er i BV11, og som vi desværre ikke har i BS3. Jeg ville ønske at jeg kunne fjerne BL2 fra Speaker 2 mode, når jeg bare skulle høre musik via mine BL9. Men jeg vil ikke undvære min BL2 i speaker 5 mode når jeg ser film.

Jeg har ikke noget "behov" for at pille ved billedinstillingerne på mit BV7, de er for mig at se ganske perfekte. Med andre ord, jeg ville ikke vide hvordan jeg skulle forbedre det.

Men, det er trods alt et luksus problem Wink

Ehlerz
Not Ranked
51 Posts
Bronze Member
Ehlerz replied on Wed, Feb 13 2013 8:41 AM

Prøv at sæt dine højttalere til Beolab 5 i setuppet. Beolab 5 har indbygget subwoofer så der vil så vidt jeg ved ikke være et signal til BL2 i stereomode, hvorimod den stadig vil være der i 5.1.(så vidt jeg husker)

Mvh

Ehlz

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,805 Posts
Bronze Member

Ja det er rigtigt Ehlerz

Vælges BeoLab 5 som front højttaler i BeoVision 7's højttaler
opsætning er der intet signal på PowerLink SUB udgangen.

beolion
Top 200 Contributor
362 Posts
Silver Member
beolion replied on Wed, Feb 13 2013 10:49 AM

Mange tak, det vil jeg prøve.

Det skal lige tjekkes om SUB udgangen også er inaktiv i speaker 5 mode (her må den gerne være aktiv). Der er en scene i filmen Super 8 (Spielberg) hvor et tog kører galt, her er der skrald på, da får man lige den ekstra bund i BL2 som BL9 mangler :-)

Interessant nok, så er SUB som default inaktiv i Speaker 1 mode (jeg har BL7-2 som center), men ikke i de andre modes.

Page 8 of 86 (1279 items) « First ... < Previous 6 7 8 9 10 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL