Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,476 Replies | 15 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,992 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Thomas
Not Ranked
Norway
59 Posts
Founder

jeg har en LG 65SK8500 koblet til et Beosystem 3 mk1.  LG tv har eArc på HDMI.  Er dette noe jeg kan bruke mot Beosystem 3?

Noe annet jeg lurer på, hvis jeg vil koble til en apple tv 4k, hvordan kan jeg gjøre det? Brukes en hdmi splitter så jeg kan få bilde til tv og lyd gjennom beosystem 3

mvh

Thomas

Format 0  ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜Ž

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,656 Posts
Bronze Member

1: BSys 3 understøtter ikke ARC - så ingen chance for (på fornuftig vis) at få lyden fra dit tv’s interne kilder over på BSystemet.

2: Ja du skal bruge en HDMI (1->2) splitter, der er HDCP-kompatibel.

Ingen grund iøvrigt til at købe et ATV4K. Det normale ATV4 er tilstrækkeligt - grunden er at opløsningen vil rette sig efter den laveste modtager (og BSys3 er som bekendt ikke 4K, men 2K).

Husk! Tilslutningen til BSys3 muliggør PUC-styring........med de rette koder lagt ind i systemet.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Thomas
Not Ranked
Norway
59 Posts
Founder
Thomas replied on Wed, May 1 2019 10:57 PM

Hei og takk for svar til dere begge!

jeg mistenkte at jeg ikke ville få nytte av ARC.

NÅR DET GJELDER APPLE TV:  det er ikke noe problem å få Hd signal fra en atv, men jeg vil bruke en atv 4k koblet direkte til LG TV’en via en hdmi splitter som kan lever audio til beosystem 3 (via hdmi) samtidig som den sender 4k video direkte til Tv.  Hvis dette er mulig får jeg puc control på atv, samtidig som jeg får 4k til lg tv.

mener det finnes, men forslaget til Peter gir meg så vidt jeg forstår bare stereo signal til beosystem 3, jeg ønsker 5.1

Format 0  ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜Ž

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,656 Posts
Bronze Member

Læs mit svar 2 igen - du får altid laveste opløsning fra setup’et på begge dele.....altså ingen 4K på dit LG-tv.

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,656 Posts
Bronze Member

Generelt set - glem alt om lyd fra tv tilbage til BSys3, derfor tilslut alt ttil BSys3.

Dette vil højest give dig HD-opløsning.......bare lev med det og håb på at dit LG tv behandler billedet derfra fornuftigt.

MM

Page 79 of 99 (1477 items) ยซ First ... < Previous 77 78 79 80 81 Next > ... Last ยป | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL