Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,323 Replies | 13 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,333 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
242 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

LG's OLED TV 2019, Ville du kunne udnytte Amazon Alexa for en bred vifte af hjælpe muligheder.
Der er support til Apple AirPlay 2, HomeKit. Ligesom med AirPlay 2 kan du afspille videoer fra
Tunes-biblioteket, samt nyde videoer, musik, fotos fra dine Apple-enheder via LG 2019 tv.

Med hensyn til HomeKit kan du styre tv'et ved hjælp af Home appen, eller hvis du ønske,
bare ved at spørge Siri. 

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsen mangler at levere en WiSA kompatibel all-in-one modeller. Opad spillende
enheder på højttalerens øverste flade, som formidler lyd mod loftet fra i Dolby Atmos lydspor.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Hvor en HDMI Lyd extractor kan være en fordel:
Hvis du skulle bruge extractoren til at foder et 7.1-kanals signal til en AV-modtager eller surround-lydforstærker.
Nogle HDTV'er downconvert multichannel soundtracks til stereo som standard, når de leveres over en optisk
digital forbindelse. Med en HDMI-lydextractor kan du omgå denne begrænsning ved at dirigere 7.1-lydsignalet
direkte fra f.eks din Apple TV 4K-boks til en optisk digital indgang på en surround- forstærker. 

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

For at undgå eventuelle misforståelser.

Torben Rasmussen:
Beosound Core har ikke WISA. De skriver desværre flere steder "immaculate sound quality",
men ikke i forbindelse med trådløs højttalertilslutning. De skriver også ret forvirrende

BeoSound Core provides all the wired and wireless interfaces you need to create a smart
connection between your speakers and your other devices. Optical-in and optical-out
interfaces provide uncompromising end-to-end digital sound as well as convenient
analogue interfaces for your older equipment.

Men et par sætninger længere nede, skriver B&O -

If you own a set of BeoLab speakers, think of BeoSound Core as the engine that turns them
into a connected speaker system

Og til sidst, så er WISA ikke nævnt under tilslutninger

CONNECTIONS
1 x USB-C (for power via external power supply)
1 x Power Link socket (RJ45) with two channels
1 x Line-in (analogue & digital combo) with sensing
1 x Ethernet 10/100 Mbit/s 1 x Toslink digital sound out
1 x USB (for connection to the BeoSound Shape)

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

BeoRemote One/BT kan nu betjene de nyere B&O højttaler systemer - Se her hvordan.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Beoparts Korrekt dele reservedele til din Bang & Olufsen vintage.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Et lille DIY projekt, og et LG55C8 TV. 

Alternativ til vægophæng. Så er det nemmere at komme til. Standen
drejer i foden. Standen er nem at finde brugt, da BeoVision 7 er udgået.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Flatpanels.DK. LG lancerer i år 4K OLED med HDMI 2.1, første 8K OLED og første sammenrullelige TV. Her er vores indledende
indtryk efter at have tilbragt noget tid i selskab med skærmene samt teknisk information om HDMI 2.1 funktioner mm.

Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Recordere.dk. Altså hvis LG SIGNATURE OLED TV R ellers kommer til salg i Danmark.
Noget LG Nordic ikke var helt sikre på da vi talte med dem på CES-udstillingen.
Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Så venter vi på en dato for hvornår LG's 2019 TV bliver lanceret. ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

WiSA på Facebook - Click her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Ønskes Klipsch RP-440WC Reference Premiere HD trådløs drevet centerhøjttaler,
kræver et Klipsch RP-HUB1 HD Wireless Control Center (som sælges separat),
hvis det valgte tv ikke har WiSA kompatibilitet. - Click her. - Klipsch WiSA HUB pdf Manuals - Click here.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Jeg har i dag erfaret i B&O butikken at BeoSound 35 er udgået af B&O's sortiment.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,845 Posts
Bronze Member

Intet vare evigt. Jeg måtte skiftet display på min Beo4 MkIII fra 2006, da det kun viste streger.
Et udskiftning kit kostede 150 kr. Man kan udskifte det selv, det er ikke særligt vanskeligt.

Udskiftning af display på Beo4 fjernbetjening.  
Batteridækslet og batterier fjernes - Skru de 4 små skruer ud. Under fanen er også en skrue.
Seks møtrikker fjernes med 5.5 nøgle. Fjern de gamle gummi puder af PCB, de nye er inkluderet
i udskiftning kit. Fjern det gamle display fra fordybningen. Glem ikke at montere de små nye
gummidutter mod aluminium chassiet. Hvis alt er pæn og ren, tryk det nye displayet i fordybningen
og skru det hele sammen igen.

Page 74 of 89 (1324 items) « First ... < Previous 72 73 74 75 76 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL