Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,303 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,330 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
240 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

WiSA Home Audio Entertainment

Uanset om det er et 2.1 starter system eller en komplet 7.1 surround oplevelse, WiSA-certificerede enheder
arbejder altid i perfekt harmoni. Byg, skala, mix og match. Med WiSA er mulighederne uendelige. - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Så rigtigt som det er skrevet Martin.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

B&O-aktiekurs i Danske kroner. - Interesserede kan læs her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,441 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

B&O-aktiekurs i Danske kroner. - Interesserede kan læs her.

Hvorfor ikke bare læse her i stedet

https://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/corporate/investors/other-notifications/bo-1831-announcement-dk.pdf

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Gammelt til 'nyt':

Torsten Valeur B&O, forsøger vist at lave en fjernbetjening til et kommende LG C9 WiSA fjernsynet.

LG C9 Design, håber jeg. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Yes - thumbs up

Den største bekymring hos Beo-kunder er ikke at kunne benytte en fjernbetjening de er vandt til.
Samtidigt vil en fjernbetjening modsat et TV, ligge inden for en overkommelig opgave for B&O.
Så hvis tilbuddet er der, ryger LG fjernbetjeningen måske i skuffen, og B&O sælger en fjernbetjening.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

I 2012 kunne vi læse om mulighed for - Trådløs strøm

Det vil da være på sin plads at en innovativ virksomhed som Wisa
implementere trådløs strøm til deres wireless højttaler systemer.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,441 Posts
Bronze Member

Bare lav gulvet og væggene (og loftet - til dine Atmos-højtalere) af en stor magnetflade.....så kan du flytte rundt på højtalerne efter behov. 😂

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Læs her

Beslag til Center højttaler.

Næste år vil LG tv allerede kunne behandle Dolby Atmos internt. Så skal du
bare sende signalet til BL 7- 6 via kabel. Til nyere Beolab via WiSA eller kabler.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

BEOPLAY S8 UPDATE:
NU arbejder den med næsten alle tv'er og digitale musekilder. - Tryk her.

Mikipidia:
Den "nye" Connection Hub er også hvad John fra B & O of Manchester
bruger til at forbinde LG c8 77 "til deres bl17 i showroom. Fungerer godt
og skal opgraderes i den næste itteration (fas) med den fremtidige HDMI
standard, og en ekstra PowerLink port, hvis B&O ønsker at gå den vej.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Har du ikke lyst til at vente på LG C9, kan du også sende et audio signal
fra LG C8 til BeoLab 7- 1/2/6 som front højttaler, på denne måde.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Når jeg stadig er glad for mit BV 7 skyldes det  integration / Beo4. Billede kvaliteten er stadig
ok for mig, så bedre billede kvalitet løber jeg ikke efter pt.. Når jeg streamer en film fra Netflix
sendes de fleste film i AC3 / 5.1 surround, som BV 7 håndtere fint. Så pt. oplever jeg billede
og lyd og enkelt betjening, som jeg altid har værdsat med BeoVision 7- 40'' versionen Mk III.

Nu ved vi så der ikke kommer flere nye BeoVision TV via B&O, det er ***, og hvad så ? -

Vi skriver side op og side ned, om div. kommende tv og lyd muligheder, og det bliver jeg ved
med, fordi jeg syntes det er interessant at følge med i. Mon ikke det også er interessant for
andre, der følge med i tv/lyd udviklingen via et HiFi forum.

Personligt tager først mit valg om et nyt tv, når mit BV 7 ikke kan mere. Jeg vil overbevises om,
i den grad det er muligt, at mit efterfølgende TV kan levere lyd og billede kvalitet, i de nyeste
standarter via moderne elektroniske systemer, som virker bare nogenlunde langtids sikrede,
samt en enkelt måde at fjernbetjene udstyret på. Hvad det så bliver for et TV/ med mere, må
fremtiden vise.

Mikipidia
Top 100 Contributor
935 Posts
Gold Member
Had no idea I spoke Danish too Stick out tongue

New: Beolab 50's, Beolab 18's, Beolab 17's, Beovision eclipse, Beosound 9000 mk3, Beosound 1 Bronze edition, Beoplay M3, Beoplay A1.

Mikipedia on YouTube (finally Stick out tongue )

https://www.youtube.com/c/Mikipedia

Old: Beolab 1's, beolab 2, beovision 10-46, overture 2300, beolab 8000's, beolab 4000's, beovision avant 32" etc. etc.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,441 Posts
Bronze Member

Mikipidia:
Had no idea I spoke Danish too Stick out tongue

It is just Google-danish....so don’t be too ecstatic 🙃

MM

Page 70 of 87 (1304 items) « First ... < Previous 68 69 70 71 72 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL