Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,191 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,232 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
220 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member
Verified by Jakob66

Hej Jakob66 / madskp

Jeg har ikke ATV4 men ATV3 tilsluttet via HDMI kabel. Men også et IR kabel fra BV 7-40 Mk III full HD
til ATV3. ATV3 er lagt ind i PUK listen. Så jeg benytter kun Beo4 fjernbetjeningen som styrer det hele.
Jeg mener at huske jeg under opsætning af ATV3, under MENU skulle vælge Beo4 og ikke Apple TV
fjernbetjeningen. Under MENU i den HDMI port jeg valgte, vælger man om BV 7 skal slukke sammen
med ATV3, eller ikke.

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,940 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Det er vel det samme vi så først i 2018, men først færdig udviklet nu.

Det er nok ikke så meget donglen, der er ‘problemet’.

‘WiSA Ready’-certificeringen til tv’ene skulle første være færdig - og den dermed sammenhængende software.

Denne skal jo også integreres i LG’s (og andre potentielle kunders) tv-OS.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

Peter skrev - Det er vel det samme vi så først i 2018, men først færdig udviklet nu.

Det er det så ikke Millemissen. Der er deres version i stereo.

Lars skriver.
I 2019 sender LG hele ni tv-serier på markedet med indbygget WiSA. Det bliver produkter som deres OLED TV
og flagskibsmodellerne indenfor LCD TV. De TV får også indbygget dekodning for Dolby ATMOS og DTS X.

Det jeg har prøvet at forklare på General Forum.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,940 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Peter skrev - Det er vel det samme vi så først i 2018, men først færdig udviklet nu.

Det er det så ikke Millemissen. Der er deres version i stereo.

Selvfølgelig var det det - altså 2-kanal/aka stereo.

Der var jo ikke udviklet nogen WiSA Ready standart den gang.

Og de tv havde ikke nogen multikanal-processor indbygget....som de, der kommer i 2019 vil have det.

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,940 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Lars skriver.
I 2019 sender LG hele ni tv-serier på markedet med indbygget WiSA. Det bliver produkter som deres OLED TV
og flagskibsmodellerne indenfor LCD TV. 

Uagtet hvad ‘Lars skriver’ - de kommende LG-tv har ikke WiSA indbygget.

De er WiSA Ready, hvilket betyder at de behøver en WiSA-dogle tilsluttet via USB for at kunne sende til kompatible højtalere.

B&O’s tv har WiSA indbygget og har haft det i flere år.

Her er et link til WiSA-organisationens egen bekendtgørelse af samarbejdet med LG

https://wisa.cdn.prismic.io/wisa%2F872a168c-424f-4c5b-8a60-069f379a7b40_summit+wireless+announces+global+collaboration+with+lg+electronics_12-11-18+.pdf

Her er overalt tale om WiSA Ready!

P.S. Lur mig om ikke LG samtidigt præcenterer en trådløs soundbar med tilhørende subwoofer i 5.1.2-formatet (det er lige nøjagtigt de 8 kanaler, der er til rådighed).

Så slipper LG-kunderne for kabler fra tv’et.

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

Andre end Lars skriver - med indbygget WiSA.

LG gives first look at upcoming 2019 flagship TVs with built-in WiSA Hi-Fi wireless audio support -

Click here.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,940 Posts
Bronze Member

Fremfor at læse journalisters artikler, kunne du jo blot læse den artikel, du selv linker til.....skrevet af dem, der producerer disse ting.

LG will leverage Summit technology and WiSA Certification to make their 2019 lines of OLED and flagship UHD LCD TVs WiSA Ready™ and compatible with WiSA USB Transmitters as well as a range of intelligent, WiSA Certified™ speakers that together deliver unprecedented wireless sound for the home entertainment experience.’

Der skelnes mellem ‘indbygget WiSA (som i et B&O-tv) og WiSA Ready plus USB-transmitter-dongle (som er måden LG-tv’ene virker på).

Hvis du ikke har forstået det indtil nu, kommer du nok aldrig til det.

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

Meget spændende hvad det vil ende med. 

2017 LG OLED TV's FIRST TO OFFER DOLBY TRUEHD LOSSLESS SOUND.

SEOUL, 19. oktober 2017 - Årets førende OLED-tv fra LG Electronics, den første til implementering af
Dolby Atmos-lyd, vil yderligere forbedre lydoplevelsen for seerne med den banebrydende Dolby TrueHD-
lossless lydteknologi. LG OLED TVs overlegne billedgengivelsesfunktioner tilbyder nu en ny lyddimension
til at skabe den ideelle filmoplevelse.

Den tabløse, ukomprimerede teknologi vil blive leveret til 2017 LG OLED TV-ejere denne måned via en
over-the-air firmware opgradering, der giver ejerne en fantastisk Dolby TrueHD lyd, der allerede er blevet
vedtaget af 4K UHD Blu-ray content udbydere i den seneste film titler. Alle LGs 2017 OLED-tv'er leveres
med Dolby AC-4-dekodning, hvilket betyder, at kompatible LG-tv'er kan håndtere objektbaseret næste
generations lyd til nedsænkende tredimensionel lyd. LGs 2017 premium-tv'er er allerede Dolby Vision™
 -kompatible, hvilket gør det muligt for ejere at nyde mere end 100 studie titler af streaming streaming-
jenester med Dolby Vision-support.

Den seneste opdatering omfatter også Codec MAT-understøttelse (Metadata-enhanced Audio
Transmission) for at aktivere Dolby TrueHD-lydbits streaming på kompatible 2017 LG OLED TV'er, når
du spiller konsolspil. Og for kunder, der ønsker den ultimative oplevelse, kan de maksimale fordele ved
Dolby TrueHD nydes ved at streame indholdet via en kompatibel lydlinje til tv'et.

"LGs OLED-tv er blevet de facto-lederen på premium-tv-markedet og er den optimale platform for dem,
der søger at opleve indhold, som deres oprindelige skabere forestillede sig," siger Brian Kwon, formand
for LG Electronics Home Entertainment Company. "Med Dolbys lyd- og visuelle teknologier fortsætter
LG med at levere en forbedret oplevelse, der skubber grænserne for tv-visning i hjemmet."

LG 2017 OLED TV-ejere kan også nyde den kombinerede Dolby Vision og Dolby Atmos oplevelse via
den dedikerede indbyggede Dolby Access App, der er tilgængelig på nøglemarkederne, med ti flere lande,
der tilføjes hver måned. Appen indeholder forskellige indhold for hele familien, såsom rejser, sport og kunst.

http://www.lgnewsroom.com/2017/10/2017-lg-oled-tvs-first-to-offer-dolby-truehd-lossless-sound/ 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,940 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

2017 LG OLED TV's FIRST TO OFFER DOLBY TRUEHD LOSSLESS SOUND.

Og hvor er det så lige denne ‘True HD Sound’ kommer fra?

Mig bekendt er der kun én kilde til det - UHD/Bluray-skiver (samt et par bluray-skiver).

Og sjovt nok er dette medium kraftigt på retur - især hos de, de vil have et slankt setup uden ekstern receiver/surroundprocessor osv.

(Et sådant slankt setup kunne være et WiSA Ready tv fra LG, der selv kan sende op til 8 kanaler ud via USB-senderen)

Mig bekendt er der ingen online streamingtjeneste (som jo for det meste er indbygget i tv’ene nu om dage) der understøtter Dolby Atmos-lyd i mere end skrumpet DD+ format.

Fint nok at reklamere med tabsfri lyd - det er blot de allerfærreste, der har gavn af den mulighed fra LG.

Men det lyder fint i reklamematerialet fra LG 😏

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

@ Millemissen

Når der ikke rigtigt skete noget i forlængelse af indlæget fra 2017, kan det jo være fordi LG fandt ud af der siden
er sket noget. Nemlig at HDMI 2.1 eARC-teknologien i 2019/2020 giver nye muligheder, som eARC-teknologien
sørger for det hele kan tale sammen via RX Sil9437 chip på afdender siden, og TX Sil9438 chip i TV'et. Findes de
ikke vil eARC ikke transmittere den fulde båndbredde for 8 kanaler med 24-bit i ukomprimeret 192 khz lyd, eller
styre lip sync, med mere. Men gå tilbage i almindeligt ARC transmision.

Altså at der nu endeligt er mulighed for at give en langt bedre lydoplevelse, til os med interesse i god lyd. 
Så kan vi mene hvad vi vil om Dolby Atmos-lyd. For nogle år siden var det 3D der skulle sælge produkterne.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

(Delvis fra ) BANG & OLUFSEN A/S. 2 DECEMBER 2018.
"Snorre Kjesbu har stor erfaring med produktudvikling, innovation og teknologi i globale virksomheder",
siger Henrik Clausen, CEO for Bang & Olufsen." Han vil spille en central rolle i vores bestræbelser på
at fortsætte med at udvikle progressive og innovative produkter, og opnå vores ambition om bliver det
mest ønskede lydmærke i verden, og jeg glæder mig til at byde velkommen Snorre til Bang & Olufsen".
Henrik Clausen direktør.

Held & lykke til Snorre Kjesbu. Det får han bestemt brug for.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

Pro Partner-programmet er lukket ned i USA = 'en B&O butik i en butiken, der også sælger andres produkter'.
Nå, se på det, på denne måde ... Hvis der ikke er nogen butikker at købe B&O fra, så forsvinder alle de
irriterende kundeklager, om at produkterne ikke fungerer lige så magisk! som det fremstår fra Bang & Olufsen.
Men så er det da godt der findes så mange andre der kan levere.
Tidligere link- https://www.abt.com/brand/Bang-And-Olufsen -  Link nu - https://www.abt.com/brands -

Mono-brand butikker ville åbne. Multi-brand butikker ville blive sorteret. (Mono-brand). Endeligt et rigtig godt
navn, til det meste af det sortiment B&O forhandler i dag. En rigtig god idé, B&O burde indføre i Danmark.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

Et ikon er nu opdateret. Beoplay A9 - nu til 3rd generation.

Strøm trådløst via AirPlay, Cast, DLNA eller Bluetooth; adgang til indbyggede streaming-tjenester
og internetradio. - 1500W kraftig lyd, spredt over 7 forstærkere og individuelle drev.- Intuitive
touch kontroller. - Room tilpasnings teknologi optimerer lyd, og automatiske software opdateringer
fremtiden sikrer lyd systemet.  Af Less.

Rygte siger at USB indgang nu er fjernet på BeoPlay 9 Mk 3.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member
Suggested by amigo

Millan:
Hej
Min opsætning skal være - Beoplay S8 til Beolab 7-2 center, med RJ45 til DIN powerlink adapter.
Ville det fungere, og vil du anbefale denne opsætning ?. Med venlig hilsen Millan.

Hej Millan.
Det kan du godt. Her beskrivelse, og et par tegning.

Fra S8 Hub til Beolab 7-2 højttaleren:
Du har brug for et Powerlink kabel. Traditionel RJ45 til 8-pin DIN, den 'ny' version 2013 med RJ45 stik
passer til alle de seneste B&O Powerlink RJ45-stik dåser. Det skal være fuldt loddet Powerlink Mk.II.
Kablet bruges til alle Powerlink udstyret enheder for "Speaker On", "Data" og "Data Ground" /
"Spændings reference" Fuldt kompatibel med alle Beolab højttalere. Også for aktive højttalere der ikke
har LINE IN. Dette all-in-one kabel er fuldt termineret, hvilket gør det velegnet til alle PL-produkter:
Beolab højttalere, BeoVision TV, BeoSystemer, BeoPlay, Playmaker, S8 Hub, osv.

Den tegning, hvis du er til gør-det-selv.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

Brug af Sonos med B&O Beolab højttalere er nemt! - Click here.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,575 Posts
Bronze Member

BeoLab 7.1/2/6 har PowerLink IN, ikke Line IN. Altså skal de have et trigger signal for at relæerne går i ON/OFF.
De har et fint design, oger meget populær som center højttaler. Men skal trigges manuelt for at modtage lyd fra
f.eks Sonos. Det er en skam da mange derfor ikke benytter BeoLab 7.1/2/6.

Min kone hjembragte en LED lys-gren. Pris 20 Kr.

Ups det var billigt! Jeg kan da godt bruge den batteri kasse.

Den kan du ikke få, og hvad i alverden vil du bruge den til spørger konen.
Jeg vil da bruge den til at trigge relæet i aktive BeoLab højttaler.
De 3 stk. AA batterier giver de 4,5 Volt DC, det passer fint til formålet.

Sådan kan de der gider trigge manuelt tilslutte BeoLab 7-1/2/6 f.eks til Sonos.
Jule tips fra Peter Pan.

Page 69 of 80 (1192 items) « First ... < Previous 67 68 69 70 71 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL