Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,523 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

BeoLink Converter NL/ML - BeoSound Essence Mk 2. - BeoLink 1611 Converter. - Beocenter 9300 - iPad.

Alternaiv mulighed MasterLink tilslutning.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Hvem kan fortælle os hvor langt Bang & Olufsen er med at indplanter HDMI 2.1 / eARC standarden.
Der er tidligere skrevet, at to nye 'Sound Centre' vil blive introduceret, på to forskellige tidspunkter.
Det bliver så ikke i 2018, men hvad med 2019 hvor branchen mener HDMI 2.1 bliver standart i TV
panelerne. ?

Hvorfor vil jeg gerne vide det ?. Da jeg i sin tid købte BeoVision 7-40" Mk II, vidste jeg intet om at
B&O 18 måneder efter indplanterede HDMI standarten. Det kostede mig 1.000 Kr. om måneden.
18 måneder efter købte jeg BeoVision 7-40" Mk III HD, fordi jeg indså at HDMI var uundværligt i
fremtiden. Jeg lovede mig selv aldrig mere, ikke at søge alle de oplysninger det er muligt at få før
køb af nyt AV grej. Da mit BeoVision 7-40" Mk III HD efterhånden køre på 'låndt' tid, er det nu jeg
må være på vagt, da jeg fornemmer at den nye HDMI 2.1 / eARC standarden ligeledes blive
uundværligt for fremtidens Audio og TV produkter.

Hvornår vil HDMI 2.1 compliance test specification være tilgængelig ?

HDMI 2.1 compliance test specification (CTS) offentliggøres i etaper, og den første udgivelse var
i august 2018, herunder support for Enhanced Audio Return Channel (). Yderligere funktioner vil
blive tilføjet i de kommende måneder. - Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,395 Posts
Bronze Member
Problemet er nok snarere, at de processorer, der bruges nu og i næste års (som jo allerede er i støbeskeen) tv, ikke vil være i stand til at klare jobbet.
Jeg forventer derfor ikke noget af den slags i 2019 - måske prototyper i efteråret.
Min formodning et, at vi tidligst ser noget i 2020 - samtidigt med at producenterne prøver at fortælle os, at vi ikke kan undvære 8K.
N.B. Det er nok noget nemmere for marketingsafdelingerne at ‘sælge’ 8K end HDMI 2.1 til intet-anende komsumenter Confused
Sååååå.....jeg håber da for dig, at din 7-MK3 holder lidt endnu LOL

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

DesignFreak:
Ifølge forhandlerne er der et nyt Sound Center i udsigt - startdato, de forventes i foråret 2019.
De hævder at have set billeder allerede. Fra min side håber jeg, at de lancere et lydcentret
med HDMI 2.1 og eARC samt muligheden for at forbinde andre B&O-højttalere via WISA.

Der vil også være en 77 tommer Eclipse, engang i 2019 .... Og hvis de er for dyrt, har du
mulighed for at købe LG 77 C8 til 5000.- euro (laveste pris i Tyskland i dag) og du tilføjer
bare det nye B&O Sound Center.  .... Ingen opdateringer til BeoLab 17,18,19. (de har vætet
på markedet siden 5 år uden forandring) ...

TID TIL NYE REFLEKSIONER -
Glæd dig til at opleve KENDTE Bang & Olufsen klassikere i et helt nyt skær.

Vi lancerer en ny kollektion med nogle af vores mest populære
Multiroom-højttalere – nyfortolkede og tidløse på én og samme tid.
Vi glæder os til at dele hele kollektionen med dig.  Whistle

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,395 Posts
Bronze Member

Hvis det virkelig var, ville det ene jo ikke udelukke det andet, vel!

Du kan jo bare holde nallerne fra det ‘i det helt nye skær’/overlade det til andre....

.....og selv satse på et nyt Sound Center - hvis det da kommer 🤔

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

BEOLAB TRANSMITTER 1
Sublim lyd uden kabelrod. Opgrader dit TV- eller musiksystem med Immaculate Wireless Sound, B&O's lyd
koncept. Uanset hvilket Bang & Olufsen TV eller musiksystem du har, kan du integrere det med vores nyeste
højttalere med Immaculate Wireless Sound – og få trådløs lyd.

Integration -
Du skal bare integrere BeoLab Transmitter 1 i din eksisterende opsætning for at nyde den sublime trådløse lyd
gennem vores BeoLab 17, BeoLab 18 eller BeoLab 20 højttalere. Og hvis lyden skal have ekstra dybde kan du
tilføje vores BeoLab 19 subwoofer.

Hele systemet kan opskaleres til en komplet 7.1 surround sound-opsætning. Hvis du har et TV, en AV-receiver
eller et musikanlæg af et andet mærke, kan du let opgradere til en Immaculate Wireless Sound-opsætning
med BeoLab Transmitter 1. Du slutter bare BeoLab Transmitter 1 til hovedkilden på det ønskede produkt –
så er du klar til at gå i gang.

Hvis du gerne vil slippe for alle kablerne, men stadig ønsker at beholde dine klassiske kablede Bang & Olufsen
højttalere, så kan du slutte dem til en BeoLab Receiver 1 og nyde musikken trådløst med Immaculate Wireless
Sound. Brug TV-fjernbetjeningen til regulering af højttalernes lydstyrke.

Hvis du har et TV af et andet mærke og gerne vil kunne regulere lydstyrken til dine Bang & Olufsen højttalere
med fjernbetjeningen til dit TV, kan det også lade sig gøre. Alt, hvad du har brug for, er Bang & Olufsens RCV
3000 IR-modtager, som fås i din lokale Bang & Olufsen butik. Modtageren sluttes til BeoLab Transmitter 1 ved
hjælp af et almindeligt USB-stik og kræver ingen ekstern strømforsyning. RCV3000 fungerer sammen med de
nyeste generationer af Samsung -, LG- og Sony-fjernbetjeninger.

WiSA for trådløs lyd - Immaculate Wireless Sound konceptet bygger på WiSA-teknologien, der anvender de
mindre trafikerede U-NII-frekvenser (5,2-5,8 GHz) for at sikre stabil og trådløs lydoplevelse i højeste kvalitet.
WiSA-teknologien er udviklet specifikt til trådløs lyd og giver dig mulighed for at kombinere dine trådløse
BeoLab højttalere med andet WiSA-udstyr. - Specifikationer Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

millemis:
Det er nok ikke kun et spørgsmål om eARC.
2.1-standarten betyder meget mere....og det er det, som kræver processor-kraft.
En vurdering, som jeg iøvrigt ikke er alene om: Her.
Du kan ikke bare plukke eARC ud - selvom du personligt kun ville have brug for det.

Torben Rasmussen:
Jo, man kan. Sony har plukket eARC ud og opdateret alle deres 2018 soundbars med det.
Ligeledes er deres nye Master Series TV forsynet med eARC, men ikke andre af HDMI 2.1 features.
Men det er klart at DU ikke bare kan plukke eARC ud    

Det at man skulle kunne plukke eARC ud selv, har der da aldrig været tale om. Den står
helt for din egen regning millemis. Men måske kan DU belære os om hvordan man gør dét. Idea

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,395 Posts
Bronze Member

Så vidt jeg har forstået, efterspørger du en løsning, hvor du ikke året efter skal ud og investere igen.

Du forventer den fulde pakke - og den får du ikke lige nu!
Men ok, hvis det alligevel er den eneste del af HDMI 2.1-standarten, du vil bruge - så er det jo bare med at få købt ind...
....et Sony-tv med eARC.
Og så håbe på, at der kommer en soundbar/et Sound Center fra B&O efter samme opskrift LOL
P.S. Min søn har købt sig Sony’s HT-ZF9 - så jeg vidste det da godt.

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Det handler om god lyd, mellem moden A/V modtager. Evt.et B&O Sound Center. Og TV panel.
Noget jeg har interesse i, fordi jeg en dag skal ud og købe nyt. Audio delen er vigtig for mig.

Den første udgivelse = Support for HDMI 2.1-standarten / eARC (Enhanced Audio Return Channel),
understøtter op til 37 Mbps båndbredde, der muliggør høj-bitrate hjemmebio lydformater.
Objektbaseret lyd, ukomprimeret 5.1 og 7.1 og 32-kanals ukomprimeret lyd. 37 Mb/s er nok til
at håndtere HD- og tabsfri lyd 24-bit. Højbitsrate lydformater understøttes, herunder f.eks DTS
Master, DTS: X, Dolby TrueHD, Dolby Atmos. Således er eARC et stort skridt fremad teknologisk.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

TID TIL NYE REFLEKSIONER - Glæd dig til at opleve KENDTE
Bang & Olufsen klassikere i et helt nyt bronze skær.

Vi lancerer en ny kollektion med nogle af vores mest populære
Multiroom-højttalere – nyfortolkede og tidløse på én og samme tid.
Vi glæder os til at dele hele kollektionen med dig.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

B&O Prisliste Pr. 01.09.2018 - Danmark - Download - Tryk her.

BeoVision Horizon-40" og BeoVision Horizon-48 samt
BeoVision Eclipse 55" og BeoVision Eclipse 65". Version 2017.
Er de tv B&O nu har tilbage på prislisten pr. 01.09.2018.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

De to versioner er nok de sidste BeoVision TV vi ser.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Ser lige som DesignFreak frem til at Bang & Olufsen indplanter HDMI 2.1 / eARC standarden i et
lydcentret, med muligheden for at forbinde aktive BeoLab højttalere via WISA. Fordelen vil være valg-
frit tv panel ligeledes med HDMI 2.1 / eARC standarden. Her kan du læse om de fordele det opnås.

eARC (enhanced Audio Return Channel) – eARC introduceres sammen med HDMI 2.1 standarden,
Dette vil tillade, 7.1 surround, samt tabsfri HD-lyd kan overføres. Med eARC bliver lip sync –
synkronisering af billede og lyd – påkrævet igennem billed/lyd-kæden, samtidig med at eARC ikke
længere kræver at HDMI CEC (HDMI-styring) er aktiveret i tv-skærmen.

eARC får sin egen tovejs kommunikations kanal, som sikrer, at enheden i hver ende ved hvad den
anden enhed understøtter og ikke understøtter. Hvilket lydformat der udsendes af tv’et, afhænger
således af, hvad en soundbar eller receiver har givet af feedback mht. understøttelse.

eARC er et stort skridt fremad teknologisk, samtidig med, at det løser dilemma, som udfasningen
af analog lyd, og indførslen af den oprindelige ARC-standard, skabte. Receivere og soundbarer
behøver ikke længere at være kontrolcentre og håndtere videoforbindelserne. Det kan de naturligvis
stadig gøre, men det vil fremover være muligt med HDMI eARC, at samme lydkvalitet og formater
sendes i begge retninger af HDMI-forbindelsen (downsteam og upstream).

I fremtiden kan tv’et blive kontrolcenter for både billede og lyd. En soundbar behøver principielt ikke
længere at have HDMI-indgange. Det vil have indvirkning på, hvordan produkterne designes og
forhåbentlig forsimple opsætning af lyd hjemme i stuerne.

Både TV og den tilsluttede enhed skal understøtte eARC. Nyere receivere har allerede eARC, men
det er ikke udbredt på soundbarer endnu. Flere producenter har desuden bekræftet, at visse ældre
receivere får eARC via en firmware-opdatering.

Eksisterende kabler kan bruges, hvis de er af typen ’HDMI med Ethernet’. Hvis du samtidig vil sikre,
at kablet er klar til de andre tiltag i HDMI 2.1, skal du kigge efter certificerede ’Ultra High Speed’
HDMI-kabler.

eARC løser flere udfordringer, hvad angår tv-lyd. Tiden må vise om det er nok. Protokollen er på
nuværende tidspunkt bundet op på HDMI-kablet, så det er klart, at det kræver en fysisk forbindelse.
Lyd bliver i stigende grad trådløst. Delvis af | Rasmus Larsen.

Page 63 of 102 (1524 items) « First ... < Previous 61 62 63 64 65 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL