Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,575 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

Hvis man har mange cd’er og gerne vil gemme dem på harddisk / Nas-server.

Hvorfor benytte dyre løsninger, når en computer og en konverter giver muligheden for at konvertere
med f.eks dBpowerAMP Music converter, og gemme sine cd’er som Flac filer i cd kvalitet.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

LG C8 Test 08.05.2018 - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

Det lyder da ikke godt .. Eclipse fremtid uden skærm fornyelse med C8 ... Hvad mener DU ?

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

En del af mit setup - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

Internet-streaming via et trådløst netværk hjemme hos dig selv, giver idag god lydkvalitet.
Der er færre udfald over WiFi end via et teretisk antenne signal. Der kreves en DAC (digital til analog
converter) i dit setup, da det er et digital signal du modtager. Radio kanaler streames så via en af de
mange radio app der lægges på en Iphone/Android/ Tablet/ Computer.

Vælges iPhone benyttes "AirPlay" som sender trådløst til en Apple TV3 box, som har optisk udgang.
Vælges en Apple TV 4 findes kun en HDMI udgang, den krever en HDMI til analog konverter. Du
vælger altså den DAC der passer til dit valg. Den analog udgang tilsluttes det audio setup du måtte
have. Måske har det en indbygget DAC, så må du tage højde for det. Appels system er driftsikkert.
Brug kun app med indbygget volumestyring.

Vælges Googles Chromcast-audio enhed, kan denne enhed både tilsluttes dit audio setup med digital
optisk kabel, eller et analog kabel med 3,5mm Jack stik. Vælges en Chromcast-audio, sendes
trådløst via "Casting". Apps til Chromecast-audio support findes til både iOS og Android. Læs på
pakken, og følg anvisningen på opsætningen af Google Home-app'en. Benyttes den analoge udgang,
så husk at sætte hak ved 'fuldt dynamisk område' i opsætnings menuen. Fordel ved "casting" med
enheden Chromecast-audio, er den musik du henter på internettet, kommer direkte fra den valgte
stream tjeneste til din Chromecast-audio. Du sender altså ikke fra din mobile enhed. Den kan slukkes,
når du har sat gang i afspilningen, og bruges til andet. Dette er ikke muligt med Apple AirPlay. Vælges
Spotify-app'en er der et tydeligt ikon forneden, som du klikker på. Herefter forbinder din Chromecast-
audio sig til Spotify og afspiller det, du har bedt den om.

Benyttes en Computer lægger man app's ind til de stream tjenester man ønsker. Her kan du også lave
direkte genveje til radio stationer i Windows Media Player. F.eks sender DR kanalerne i 192 K bit/
sekund. Der findes også Radio stationer der sender i 320 K bit/sekund. For bedre lydkvalit er det
en fordel at bruge en USB/ Analog DAC mellem computerens USB tilslutning, og dit audio setup.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

En gammel nyhed er nu lanceret - BeoVision Eclipse fås nu i messing farve & røget eg.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member
Eclipse: Problem with Dolby vision in 50/60 hz - Tryk her.

Personlig vil jeg være meget glad for at kende til de korrekte oplysninger, hvis jeg stod over for at
skulle købe et Eclipse nu. Jeg vil godt vente en måned, hvis jeg så ved alt er afprøvet og virker.
----------------------------------------------------------------------------------------

Men noget siger mig, der er gået for meget HUMLE i den hos B&O. LOL

YouTube.  
beophase
Not Ranked
52 Posts
Bronze Member

XD

B&O goes Evelcorp?

I need more Beolabs!

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsen - Support Ofte stillede spørgsmål - DK. Tryk her.

F.eks - Kan jeg bruge BeoSound Essence fjernbetjeningen med et andet Bang & Olufsen produkt ?

Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

På 5 +

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,084 Posts
Bronze Member

Spørgsmål på PB:

Hej - Hvad vil du anbefale som det bedste setup hvis jeg gerne vil have 2 stk beolab 18
højtalere samt en Beolab subwoofer tilsluttet til mit Samsung tv. Tv'et har kun toslink
som eneste tilslutnings mulighed. Jeg har forsøgt at læse mig frem til hvordan man skal
tilslutte Beolab 18 til et Samsung TV.

Jeg har også været ved forhandleren og snakke. De forslog at jeg købte en Beosound Core
samt Essence fjerbetjening til for at kunne styre volumen.

Hvad mener i om forhandlerens løsning. ?.  Kan man ikke mere købe en BeoPlay Connection hub. ?

Page 51 of 106 (1576 items) « First ... < Previous 49 50 51 52 53 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL