Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,415 Replies | 14 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,379 Posts
Bronze Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
267 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

At højttaleren på Eclipse / SoundCenter er bredder end panelet kan Fru Pan ikke lide.
Det skal selvfølgelig også være muligt at vælge versionen BeoVision Eclipse FP. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

Da højttaleren sidder et stykke inde burde det ikke være et problem at ændre bredden.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

Download PDF for BeoVision Eclipse Table Stand - Tryk her.

Der findes også et beslag til gulvmontering ca. som dette.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

Cool! opdatering af passive Beovox højttalere.
Så er hjemme siden vist klar - Se her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

Beovision 11 Decoding HD Surround (DTS HD MA, Dolby TrueHD)

En intressant tråd, der giver svar på muligheder for at få Dolby TrueHD signaler.

Farfar:
Hej,
Jeg har en BV11 tilsluttet en Popcorn time PCH. PCH kan "passthrough" HD lyd, men jeg spekulerer på,
om BV11 kan afkode det. Jeg har en film med både DD 5.1 lyd og Dolby TrueHD. Hvis jeg ændrer lydkilden
til Dolby TrueHD, kommer der ingen lyd ud.

Så det overordnede spørgsmål er: Vil BV11 kunne afkode DTS HD MA og Dolby TrueHD lyd til en 5.1 opsætning. ?

Jeg har kigget rundt B & O manualer til dette, men jeg kan ikke finde nogen relavant information. Men det ville også
lyde mærkeligt for mig, hvis "state of the art" tv ikke kan afkode ukomprimeret lyd. Jeg ved, at B & O skal betale
nogle (IP) rettigheder til dolby og dts til afkodning af disse formater, men et tv i denne klasse bør ikke være problemet.

DIGITAL SOUND DECODING CAPABILITIES

Multichannel PCM, Dolby Digital, Dolby Digital Plus 7.1, DTS Digital Surround, HE-AAC v1 og v2,
LC-AAC, mp3, WMA, WMA tabsløs, FLAC. Op- og nedblanding: B & O True Image, downmix, 1: 1

Pdf fil her.

Søg på "MakeMKV" og billeder. -  Alt du behøver at gøre er at læse Blu-ray-indholdet fra disken.
Jeg bruger derefter MakeMKV til at fjerne trailere og andet indhold, så kun filmen og ukomprimeret lyd.

Følg med her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

https://www.av-connection.com/?ML=2126

Vil du selv lodde tilsvarende adapterkabler, så er her en vejledning.

Sådan ser det ud når komponenterne er indloddet i et 3.5 Mono Jack stik.

God fornøjelse. Yes - thumbs up

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
702 Posts
Silver Member

You can substitute the Zener in Peters drawing with a blue LED.

Move the divider to the speaker end of the cable, and you have a convenient indication of the trigger signal.

Extremely useful when setting up Beolabs with  non B&O equipment.

You might as well make use of the otherwise wasted 100mW OMG 

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
11,615 Posts
Founder
Moderator
Dillen replied on Thu, Feb 22 2018 2:48 PM

Og med blåt lys vil det samtidig se ud som om du har købt det hos Thansen.  Laughing

Martin

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
702 Posts
Silver Member

Burn.... Big Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

LG C7 firmware fix for Dolby Vison -  23. feb - Du kan lægge den ind via USB - Find den her.

LG OLED55C8V. - LG på CES 2018.

Først med LG OLED55C9V - 2019 forventes HDMI opdateret til version 2,1.

Der siges at Oppo UDP-203 4K HDR, Dolby Vision Blu-Ray afspiller er et godt match til LG OLED55C8V,
så lad os se lidt på den -

Oppo UDP-203 er Oppo's første 4K HDR Blu-Ray afspiller. Den er bygget helt fra bunden, for at sikre bedst
mulige performance og stabilitet. Oppo har 10 års erfaring med udviklingen Blu-Ray afspillere og er også
denne gang, gået sammen med MediaTek om at fremstille deres helt egen 4K UHD Blu-Ray dekoder, der
har fået navnet OP8591. Denne QuadCore dekoder tilbyder avancerede dekodning og billedeprocessering
teknologi af 4K UHD Blu-Ray - inkl. Dolby Vision, som vil blive tilgængeligt vha. en firmware opdatering.

Lydkvalitet.
UDP-203 - AKM AK4458VN. En premium 32-bit DAC fra Japanske AKM levere et utroligt lydbillede og
surround oplevelse. Derudover er de nyeste lydformater som DTS:X og Dolby Atmos understøttet. Oppo
UDP-203 afspiller kan også nemt fungere som en potentiel opgradering. UDP-203 kan nemlig også afspille

SACD og det gør den på fornemste vis. - UDP-203 4K Ultra-HD Blu-ray Disc Player - OPPO Digital - Se her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

Der siges at Oppo UDP-203 4K HDR, Dolby Vision Blu-Ray afspiller er et godt match til LG OLED55C8V,
så lad os se lidt på den -

Oppo UDP-203 er Oppo's første 4K HDR Blu-Ray afspiller. Den er bygget helt fra bunden, for at sikre bedst
mulige performance og stabilitet. Oppo har 10 års erfaring med udviklingen Blu-Ray afspillere og er også
denne gang, gået sammen med MediaTek om at fremstille deres helt egen 4K UHD Blu-Ray dekoder, der
har fået navnet OP8591. Denne QuadCore dekoder tilbyder avancerede dekodning og billedeprocessering
teknologi af 4K UHD Blu-Ray - inkl. Dolby Vision, som vil blive tilgængeligt vha. en firmware opdatering.

Lydkvalitet.
UDP-203 - AKM AK4458VN. En premium 32-bit DAC fra Japanske AKM levere et utroligt lydbillede og
surround oplevelse. Derudover er de nyeste lydformater som DTS:X og Dolby Atmos understøttet. Oppo
UDP-203 afspiller kan også nemt fungere som en potentiel opgradering. UDP-203 kan nemlig også afspille
SACD og det gør den på fornemste vis.

UDP-203 4K Ultra-HD Blu-ray Disc Player - OPPO Digital - Se her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

For at hjælpe alle jer, der har brug for mere information om Horizon / BV14 / Avant, fandt jeg følgende
teknisk video fra B&O træning. Videoen version 3 er lavet af 2 eller 3 moduler. Videobehandling modulet
er bygget af TP Vision og kaldes Small Signal Module.

Lydbehandlings- og PUC-styringen er bygget af B&O og kaldes B&O-systemmodulet. For tv'er, der har
en skærm på 55 tommer og mere, er der til rådighed et ekstra PCB med en rammekonverter og en FPGA.
Et blokdiagram over det komplette system er tilvejebragt.
God fornøjelse, Jean.

YouTube 1. - YouTube 2. - Se billeder her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,930 Posts
Bronze Member

Hjælp

BeoVision Ellipse - Tilslutning af Sonos connect boks ?.  På Avant er der A/V indgang.

Styring af subwoofer med BeoVision Eclipse. ? På Avant skulle der ændres noget for bas styring.

Mvh. Ls190877

Fidse
Top 500 Contributor
175 Posts
Bronze Member
Fidse replied on Tue, Feb 27 2018 9:46 AM
Sonos ved jeg ikke noget om.

Men basstyring er en simpel indstilling i lydindstillinger.

Peter Pan:

Hjælp

BeoVision Ellipse - Tilslutning af Sonos connect boks ?. På Avant er der A/V indgang.

Styring af subwoofer med BeoVision Eclipse. ? På Avant skulle der ændres noget for bas styring.

Mvh. Ls190877

Page 47 of 95 (1416 items) « First ... < Previous 45 46 47 48 49 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL