Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,465 Replies | 15 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Beofan2
Not Ranked
64 Posts
Bronze Member

Det er da vist et af dine egne designs...... Tvivler meget på at V1 har fået lov at komme ud af baglokalet.... Som jeg tidligere har beskrevet det er højtalerstoffet synligt bag hullerne i fronten. Det er altså ikke som på BV10....

At der følger en V2 er vel meget logisk. Det kunne enten være større skærme fra 46" og op elller et endnu billigere TV...

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Wink

Lidt mere skriveri om B&O "mediecenter" PLAY V1 (Goolge oversættelse)

Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Tips - for jer med  kabel TV.

Pdf. Udvidet brugervejledningmanual  - http://skantenne.dk/misc/Brugervejledning-1.pdf

You See har nu afsluttet runden med ennu en ny oficielle software opdatering version 2.096. GUI version 2.210.
til min Samsung SMT-H3106 HD (versionen uden harddisk)

En synlig forbedring. Jeg oplever en langt hurtigere opstart efter at strømmen har været afbrudt. Tidligere var
boksen irriterende langsom, og uret viste sig først efter den valgte kanal var på skærmen. Dette er rigtigt godt,
for på grund af højdt standby strømforbrug, slukker jeg HD boksen når den ikke bebyttes. 

Sjovt nok er dette ikke komenteret i  "Første kig på den nye HD-modtager fra YouSee" 4. februar 2008 - Læs her.

Min opdatering gik smertefrit. Kanalskift: - Er som tidligere hurtig og problem fri med Beo4, via IR link.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,544 Posts
Bronze Member

Hej Beofan2,

du skrev: "Det er da vist et af dine egne designs...... Tvivler meget på at V1 har fået lov at komme ud af baglokalet.... Som jeg tidligere har beskrevet det er højtalerstoffet synligt bag hullerne i fronten. Det er altså ikke som på BV10.... At der følger en V2 er vel meget logisk. Det kunne enten være større skærme fra 46" og op elller et endnu billigere TV..."

Ja vist er det det - Peter har mange gange ligget tæt på. Vi får at se, om det ikke også skulle være tilfældet denne gang Cool

Der er ikke nogen tv i baglokalerne rundt omkring - de var kun kort tid ude til tests, og forsvandt så igen.

Hvad en V2-serien indebærer er vel for tidligt at spekulere om - det afhænger nok væsentligt af, hvordan V1-serien bliver modtaget.

Hilsen Millemissen

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Så er der igen lidt nye oplysninger om B&O BV play V1 på Beospain.

http://beospain.foroactivo.com/t659p15-novedades-bo-abril-2012#6988

Google oversætter. Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Bemærkede du at Beo4 der sælges sammen med B&O BV. play V1 får et anderledes
knap-layout, som er tilpasset den nye brugerfladen. Kabiner i malet stål, samt "hul" i
bagbeklædningen til f.eks en ATV version 3 boks. Samt opdaterings mulighed af PUC
lister via internettet. Det bliver sku da fedt.

Magnus
Top 200 Contributor
Norway
331 Posts
Bronze Member
Magnus replied on Thu, Apr 19 2012 11:39 AM

Det høres meget spennende ut! Men nå virker jo fort de vanlige Beovisionene som må oppdateres av forhandler osv. ganske gamle. Så de bør få opp farten med å rulle ut den nye videoplattformen der også! Men hvis det er plass til Apple TV, så antar jeg at det ikke er innbygget AirPlay?

Peter, du kunne ikke endre tråden fra en spørsmålstråd til en diskusjonstråd - slik at vi slipper de gule og grønne postene overalt? Er jo tross alt en diskusjonstråd...

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Hej Magnus

BeoWorld Nordic her = http://forum.beoworld.org/forums/18.aspx

For oven står der:
Et diskussionsforum for at diskutere Bang & Olufsen-produkter
Har du efterlysninger om dine B&O musikanlæg og video-produkter?
Spørg her! Har du bare kommentar? Skriv den her!
-----------------------------------------------
Så jeg tror ikke at vi kan komme af med de farvede kanter.
Måske Dillen kan fortælle om det kan ændres.

Hilsen Peter Pan.

beolion
Top 200 Contributor
437 Posts
Gold Member

Jeg må da medgive, at jeg ser også frem til at dette TV kommer.

Jeg kan forstå på min forhandler at BV7-32 og 7-40 er gået i stå, og man regner faktisk med at mange som idag køber 10-40 nok fremover vil nøjes med det nye TV.

Men, man håber da så også at der kommer mange flere ind for at købe det nye B&O TV, et 10-40 er trods alt et ret dyrt TV for de fleste. Og mange har nok ikke nødvendigvis brug for link på TV.

Beofan2
Not Ranked
64 Posts
Bronze Member

Peter Pan:
Det bliver sku da fedt.

ja det gør det helt sikkert! Jeg ser meget frem til at se, høre og prøve de mange spændende funktioner i V1. Da jeg læste beskrivelsen af designet kom jeg faktisk til at tænke på Anders Hermansen. Bliver spændende at se hans tilgang til design af et TV. Den simple fjerbetjening og brugerflade fik mig til at tænke på Beo1 og BV1. I webcasten fortæller Tue Mantoni om muligheden for at bruge IPhone eller android sammen med V1. Oh kom maj du søde milde Smile

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Så er der også en dato -

I Horsens afholdes nu EU-formandskabet på Hotel Opus og Forum Horsens.
EU-formandsskab sender 15.000 EU-folk til Horsens. Det har B&O set som
alletiders mulighed og vil officiel præsentere BV V1-40" den 2.5.2012.
BeoVision V1-40" fremvises fra kl. 10.00. Hotel Opus har også fået placeret
et antal BV V1-40" på hotellet. Smart IK'

En spansk installatør har lækket  dette  billede, som han påstår, er det nye BeoPlay TV.

Specifikationer:
LCD display - LED type 100/120 Hz
LAN / WLAN. Netforbindelse kan være både kablet og trådløs - der følger en antenne til trådløs netværk med i kassen.
5 x HDMI
1 x USB
3 x Power Link (hver med 2 kanaler via RJ45)
2 x PUC (med 4 udgange via RJ45)
1 x AV IN (til analog udstyr)
PIN kode beskyttelse
Integreret 5.1 surround lyd .

beolion
Top 200 Contributor
437 Posts
Gold Member

Jeg er faktisk ikke så vild med dette billede af TV'et, men jeg tror personligt at det er et ret cool TV når man står ved det.

Og udfra hvad min forhandler har fortalt, så er det et ret lækkert TV med et rigtig godt billede, på niveau med BV10-40. Den nye video engine skulle være god.

Glæder mig til at opleve det.

PS: Mon der er en BeoSystem4 i nær fremtid med en ny video engine også?

Beofan2
Not Ranked
64 Posts
Bronze Member

Jeg tror osse at det skal opleves irl. Er sikker på at man så ser mange flere detaljer og den lækre finish. Jeg er ikke i tvivl om at det er V1, det viser B&O´s respons osse. Informationerne på den spanske blog er nu fjernet, det fortæller da alt. Derimod er jeg blevet i tvivl om billedet er officielt fra Struer eller der er tale om et billed lavet i Spanien? Først og fremmest mangler B&O logoet på fronten og så syntes jeg omgivelserne er lidt atypiske, mere spanske.... Ser frem til den 2 maj, så bliver det spændende om det kan leve op til mine forventninger. Ideen om at montere det i en loftwire er sq da ret cool, syntes jeg!

Mht BS4 er jeg sikker på at vi snart ser en opdatering. Alt andet vil være for mærkeligt.....

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Jeg syntes godt man kan se at designet på BeoPlay 1V- 40" ikke må konkurrerer med B&O's øvrige sortiment. 

Bang & Olufsens nye TV-koncept

Vi måtte ikke se dem før til maj, men her er et smugkig. BeoPlay V1-32 og Beoplay V1-40 er de to nye
prisvenlige TV fra Bang & Olufsen.

Hvis disse informationer er ægte, og vi har ikke grund til at tro andet, så er der tale om en regulær bommert.
For så er informationerne om de nye prisvenlige TV fra Bang & Olufsen lækket før tid.

De skulle først have været kendt for offentligheden via lancerings-events verden over den 2. maj.

BeoPlay V1-32 og BeoPlay V1-40 er to nye TV-modeller under navnet B&O PLAY (BeoPlay). Det er det
nye brand som B&O lancerede tidligere i år, med produkter der også sælges udenfor de normale B&O-butikker.

BeoPlay V1

Modellerne som B&O har klar hedder ifølge vores oplysninger BeoPlay V1-32 og BeoPlay V1-40.

De betegnelser dækker over hhv. 32" og 40" moderne fladskærms-tv, med et design i casual stil der
er markant anderledes end de tidligere års TV-modeller fra danske Bang & Olufsen.

Matrialerne er malet stål og chrome, og vil i første omgang udkomme i farverne hvid og sort.

Der er mulighed for farveskifte imellem standard sølv, og så farverne rød, gul, grøn og grå. Det er dog
endnu uklart hvilke dele af TV'ets kabinet det drejer sig om, da grundfarverne er sort og hvid.

Standere

Der er mulighed for forskellige standere og fødder til BeoPlay V1. Mulighederne er:

•Gulvstander hvor TV'et hænger lavt og vinklet en smule bagover.
  TV'et kan skubbes fra side til side på standeren.

•Bordstander hvor TV'et står lodret, med strømforsyningen liggende
 løst på en hylde, i en reol eller på gulvet.

•Diskret væghængt, hvor TV'et kan dreje 180 grader ud fra væggen til den ene side.
•Loftophæng, hvor vinkel og højde kan justeres.

Bag om teknikken

BeoPlay V1 er det første produkt der er baseret på Bang & Olufsens
nye TV-platform kaldet Video Engine (Video Motor).

Udover høj ydelse på billed og lyd, så byder de nye modeller også på helt nye grafiske menuer.
Tilsluttede kilder genkendes såvidt muligt automatisk, med mulighed for at hente nye PUC-koder
og software via internettet.

Der er DLNA medieafspiller indbygget, for afspilning af media over netværk som film, billeder og musik.
Det kunne være eksterne kilder som en computer eller et NAS.

For billeder og musik kan kilderne også være en smartphone eller tablet. Det sker via en speciel App til
Apple iOS eller Android enheder.

Der er afsat plads bag på TV'et til at skjule et Apple TV medieafspiller.

Specifikationer

•LCD display - LED type 100/120 Hz
•LAN / WLAN. Netforbindelse kan være både kablet og trådløs,
der følger en antenne til trådløs netværk med i kassen.
•5 x HDMI
•1 x USB
•3 x Power Link (hver med 2 kanaler via RJ45)
•2 x PUC (med 4 udgange via RJ45)
•1 x AV IN (til analog udstyr)
•PIN kode beskyttelse
•Integreret 5.1 surround lyd

Pris og tilgængelighed

•32" B&O BeoPlay V1-32 koster: Euro 2399 (~ 18000 danske kroner)
•40" B&O BeoPlay V1-40 koster: Euro 2899 (~ 22000 danske kroner)
  De lanceres verden over d. 2. maj 2012.

Fra Recordere.

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
299 Posts
Gold Member
madskp replied on Sat, Apr 21 2012 8:58 AM

Hvis billederne holder stik må man da håbe at de ikke får problemer med retsager fra Loewe http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1201591321 Eller er det bare mig der synes der er en lighed.

Det var vist lige omvendt hvis vi går tilbage til dengang Avant var det store skud fra B&O.

Men ellers synes jeg at det lyder ret spændende med de specifikationer der er kommet frem

Page 3 of 98 (1466 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL