Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,498 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,009 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

peterpanhvorerdu
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member

Juhuu :))

Boksen er her: https://www.24hshop.dk/lyd-billede/kabler-kontakter/tvprojektor-ledninger/hdmi-till-dvi-omvandlare-adapter-3-5mm-ljud 

fra den kører der et DVI (måske DVI-I) stik over til tv'et (som virker fint, billedet kommer nemlig på) .

På hdmi boksen kan man vælge 5.1 CH og 2.0 CH (jeg har forsøgt mig lidt rundt med begge).

Derudover har jeg tilsluttet coaxal til lyd op i A1 på tv'et

Og også forsøgt et rødt+hvidt stik til L/R

.. hver gang jeg trykker på fjernbetjeningen brokker højtaleren sig og laver lyde, men lyden virker fint med dvd, så højtaleren er "ok" :)

Jeg har forsøgt lidt forskelligt i menuerne, og billedet virker på AV4 for både PC, AUX og DTV2 (der findes ikke DTV1). Jeg har også prøvet at ændre HDTV fra "NEJ" til "YPbPr"

Og S/P-DIF kan man sætte til A1 - hvilket jo buuurde virke med coaxal stikket

Jeg håber det var svar på spørgsmålene, ellers må du endelig sige til. 

DBH!

Ravsted
Top 500 Contributor
182 Posts
Bronze Member
Ravsted replied on Mon, Mar 15 2021 10:44 PM

Hej,

Beklager det sene svar.

Da det er et MK1 kan du mig bekendt ikke tilknytte DVI stikket til andet end PC.

Du bør ikke kunne vælge andet end YPBPR eller Ingen på alle AV kilder. På et MK1 bør DVI-I ikke være en mulighed.

I menuen under tilslutninger sætter du AV4 til:

Kilde: PC

Lydstik: Ingen

IR-Stik: Ingen

HDTV: Nej

Så forbinder du via minijack/RCA kabel analog lyd til TV'ets AV4 lydindgang.

Gem den indstilling.

Sluk TV'et.

Sluk ved stikkontakten. Vent 2 min.

Tænd TV'et og vælg PC via Beo4

Virker det ?

For at udelukke at din 'adapter' er problemet så lav denne test:

Tilslut nogle hovedtelefoner til adapterens minijack lydudgang. Er der lyd? Hvis ikke er problemet adapteren.

Mvh

Ravsted
Top 500 Contributor
182 Posts
Bronze Member
Ravsted replied on Mon, Mar 15 2021 10:49 PM

Hej,

Hvad har du tilsluttet din adapter ?

Apple TV, Chromecast, eller ?

Kan du evt tilslutte noget andet - så kan du evt. udelukke at det er en lydindstilling på den tilsluttede enhed.

Jeg bruger en tilsvarende adapter til et BV7-40 MK1 med Chromecast. Det fungerer når det er indstillet som beskrevet ovenfor.

Mvh

Ravsted
Top 500 Contributor
182 Posts
Bronze Member
Ravsted replied on Mon, Mar 15 2021 10:51 PM

Og du har husket strømkabel til adapteren :-)

Page 100 of 100 (1499 items) « First ... < Previous 96 97 98 99 100 | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL