Sign in   |  Join   |  Help

beosound 9000 aansluiten op sony versterker

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 21 Replies | 1 Follower

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
bonsai posted on Thu, Apr 2 2020 8:15 AM

Dag, ik heb een Beosound 9000. Ik wil deze aansluiten op een Sony versterker. Deze versterker beschikt over een Line IN. Deze Line In heeft 2 aansluitklemmen (L + R). Mijn vraag : Moet ik de Luidsprekeruitgangen van mijn Beosound met de Line In van de versterker verbinden ? Indien zo, bestaat daar dan een speciale kabel voor want je hebt 2 x een 8 pin stekker naar een volledige andere ingang. Indien zo een kabel bestaat, hoe wordt die dan in vaktermen genoemd. Nog 1 vraag, de Beosound staat in een aparte ruimte, de kabel naar de versterker zou 15 meter moeten zijn, zit daar een signaalverlies op, of zou dit nog moeten werken ? Heel vriendelijk bedankt, Henk

All Replies

TWG
Top 75 Contributor
1,538 Posts
Gold Member
TWG replied on Thu, Apr 2 2020 10:47 AM

Hi Henk,

sorry for replying in english I can't speak dutch. Connecting your Beosound 9000 to your Sony amplifier is easy with the right DIN to rca cable:
https://soundsheavenly.com/bang-olufsen/110-329-5-pin-din-to-twin-rca-powerlink-compatible-to-non-bo-hifi-amplifier-receiver-etc-din-to-twin-phono.html#/2-length-1m

Steve can make custom length cables, too, so the 15m shouldn't be a problem.

matador43
Top 75 Contributor
1,113 Posts
Bronze Member

And maybe someone can confirm but if the distance creates interferences in analog wires, a digital connection with a small DAC like this one could be a better solution?

https://www.amazon.com/Digital-Converter-Coaxial-Optical-Convert/dp/B07XC42GZR/ref=sr_1_2?keywords=coax+to+analog+audio&qid=1585822253&sr=8-2

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member

Many thanks, so , the only thing I have to do is the cable from the Beosound 9000 speakers L + R connecting with the Line In from the Sony Receiver ?? Yes, than it is easy, 

THANKS, Henk

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member

Many thanks, so , the only thing I have to do is the cable from the Beosound 9000 speakers L + R connecting with the Line In from the Sony Receiver ?? Yes, than it is easy, 

THANKS, Henk

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member

On my Beosound, I have 2 loudspeakers and 1 extra equipment connection . Do I have to use the Extra Equipment option ? If so, than I connect the Extra Equipment connection with the Line In from my Sony, is this correct ? Thanks, Henk

Robert
Top 500 Contributor
Holland
180 Posts
Bronze Member
Robert replied on Fri, Apr 3 2020 10:34 AM

bonsai:

On my Beosound, I have 2 loudspeakers and 1 extra equipment connection . Do I have to use the Extra Equipment option ? If so, than I connect the Extra Equipment connection with the Line In from my Sony, is this correct ? Thanks, Henk

YES from AUX (DIN) on the BS9000 to RCA Sony

Robert
Top 500 Contributor
Holland
180 Posts
Bronze Member
bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member

Vriendelijk bedankt, ik heb de kabels besteld, ik zal een update plaatsen als ik ze geïnstalleerd heb, nogmaals bedankt ! Henk

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
bonsai replied on Sat, Apr 11 2020 10:55 AM

Ik heb de kabels gekregen van onlinekabelshop.nl, ik heb deze aangesloten op de Line In van de Sony versterker, zonder resultaat ! ! Moet ik een instelling veranderen op de Beosound ?? Bedankt, Henk

Peter
Top 500 Contributor
Siemianowice Sl., Poland
98 Posts
Bronze Member
Peter replied on Sat, Apr 11 2020 4:40 PM

Ja, u moet uw BS9000 op optie 1 zetten

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
bonsai replied on Sat, Apr 11 2020 4:51 PM

Bedoelt u met de afstandsbediening ? Dat heb ik gedaan, punt ingedrukt houden op de afstandsbediening en dan naar List gaan, of bedoelt u iets anders ?? 

Carolpa
Top 75 Contributor
1,171 Posts
Bronze Member

bonsai:
Ik heb de kabels gekregen van onlinekabelshop.nl, ik heb deze aangesloten op de Line In van de Sony versterker, zonder resultaat ! ! Moet ik een instelling veranderen op de Beosound ?? Bedankt, Henk
Heb je een PL of de AUX op de BS9000 gebruikt?

bonsai
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
bonsai replied on Sat, Apr 11 2020 5:16 PM

je hebt 3 DIN aansluitingen op de Beosound 9000, 2 voor de luidsprekers, 1 voor extra apparatuur. Dit is de meest rechtse, deze heb ik genomen .

Carolpa
Top 75 Contributor
1,171 Posts
Bronze Member
bonsai:

je hebt 3 DIN aansluitingen op de Beosound 9000, 2 voor de luidsprekers, 1 voor extra apparatuur. Dit is de meest rechtse, deze heb ik genomen .

extra apparatuur is bedoeld om een extra apparaat aan te sluiten op de BS9000 zodat deze bron via de BS9000 te beluisteren is.

Maar wil jij niet juist het omgekeerde? De bronnen van de BS9000 via de versterker weergeven!

In dat geval moet je een van de PL aansluitingen verbinden aan de “line in” van de versterker.

Page 1 of 2 (22 items) 1 2 Next > | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL