Sign in   |  Join   |  Help

Beocord 7000 giert het uit

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 2 Replies | 1 Follower

DorsetArms
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member
DorsetArms posted on Mon, Dec 2 2019 5:22 PM

Hoi allemaal, mijn Beocord 7000 speelt een minuut of vijf een cassette af waarna er een gierend geluid klinkt en de machine stopt. Zelfs het standbylampje brandt dan niet. Het gieren doet me denken aan een drooglopend lager.

Doe ik dit met geopende lade, dan gebeurt hetzelfde. Druk ik dan op de playknop op het deck zelf, dan sluit de lade zich en speelt hij niet af. Wel klinkt het gierende geluid een paar seconden door, ook al loopt de cassette niet. Dat doet mij denken dat het iets met de capstan is, omdat die altijd draait wanneer het deck aan staat.

Iemand bekend met dit fenomeen? Is mijn Beocord aan het eind van zijn latijn gekomen? Ik weet minder dan niets van elektronica en mechanica, dus moet er mee naar een monteur. Vraag me af of die kosten te rechtvaardigen zijn en ik beter op zoek kan gaan naar een vervanger. 

All Replies

Johan
Top 500 Contributor
Bolsward, NL
119 Posts
Gold Member
Johan replied on Tue, Dec 3 2019 5:59 PM

Hoi DorsetArms, kunnen het evt uitgedroogde of versleten riemen zijn? Als je 'm echt gebruikt is reparatie niet zo'n slecht idee denk ik. Ook andere BeoCord 7000 cassettespelers zullen al op leeftijd zijn. Beobuddy heeft mijn BeoMaster 6500 en BeoGram CD 7000 componenten weer als nieuw gemaakt. Ik beveel hem zeker aan! Groet, Johan.

DorsetArms
Not Ranked
11 Posts
Bronze Member

Hoi Johan, dank voor je reply. Ik sluit niets uit maar het gierende geluid klinkt echt als metaal op metaal, Er worden op MP gereviseerde Beocords voor 150 euro aangeboden, ik vraag me af of ik de mijne voor dat geld gerepareerd krijg.

En er is natuurlijk de overweging: Hoe vaak gebruik je hem? Vinyl gebruik ik nog veel, maar cassettes.... Alleen, ik kan er niet tegen wanneer iets niet werkt. Een vervelende en kostbare tik.Sad

Dank voor de tip over Beobuddy. Ik ga hier eens goed over nadenken.

Page 1 of 1 (3 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL