Sign in   |  Join   |  Help

Beo 7 Beeld is uitgevallen

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 6 Replies | 0 Followers

Teun
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member
Teun posted on Tue, Jul 30 2019 1:56 PM

Beste B&O liefhebbers,

Mijn ouders hebben enige tijd geleden van mijn oom een Beovision 7 ontvangen. Op een of andere manier hebben zij sinds gisteravond een probleem. Ze hebben geen beeld, maar wel geluid. DVD werkt ook naar behoren, maar geen beeld.

Zij kijken digitaal met KPN (vanuit digitale ontvanger via SCART naar televisie). Op afstandbediening via DTV.  Dit is een week lang goed gegaan. En nu opeens niets meer....

Heb stekkers eruit getrokken en opnieuw aangesloten. Geen soelaas.

TV geluid hoor ik,  de zenders kan ik via de digitale afstandbediening veranderen. Maar ik heb geen beeld.

Beeldbuis stuk of andere oorzaak ? Wie herkent dit probleem ?

Groeten,  Teun

All Replies

Blackrix
Top 100 Contributor
947 Posts
Bronze Member

Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn, dat is na onderzoek pas te bepalen. 

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
698 Posts
Silver Member

Try this,- turn on the TV wait for the sound to appear. The turn off the TV and wait for about 5 seconds and then turn it back on again.

What is the type number?

Teun
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member
Teun replied on Wed, Jul 31 2019 4:44 PM

Thanks, I already tried this. It doesn't work.

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
698 Posts
Silver Member

What was the type number or MK?

Some of the MKIII have this behavior and the root cause is difficult to track down.

You can try to add a PC monitor to the Cinema output and press FORMAT 0, are you getting a picture on the monitor?

Secondlife
Top 500 Contributor
145 Posts
Bronze Member
Ik heb evt een vervangend scherm voor je. Als het een MK1 of MK2 betreft tenminste.
ipaul
Top 200 Contributor
402 Posts
Founder
ipaul replied on Wed, Aug 7 2019 9:19 AM

Om maar eens eenvoudig te beginnen: check of je scart connectoren goed (aangedrukt) in de tv en ontvanger zitten.

Scart is een ellendige connector die er door het gewicht van de kabel nogal eens uitzakt en dan is of je beeld, of je geluid, of alles weg.

Als dat niks oplevert: als je de tv op TV schakelt, heb je dan wel sneeuw ?

Page 1 of 1 (7 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL