Sign in   |  Join   |  Help

Beolab 8000 demontage.

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 3 Replies | 1 Follower

Henkleusden
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member
Henkleusden posted on Fri, Jan 25 2019 5:23 PM

Hallo.

Één van mijn Beolab8000 speakers is er mee opgehouden. Kabels wisselen et cetera heb ik al gedaan. Dus het probleem zal in de versterker zitten. Kapotte zekering denk ik.

Nu heb ik de schroeven waarmee de versterker gemonteerd is er uitgedraaid maar ik krijg geen enkele beweging in de versterker.

Is er een geheimtip om de boel open te krijgen?

Hartelijk dank al vast.

All Replies

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,460 Posts
Founder
Beobuddy replied on Fri, Jan 25 2019 10:28 PM

Voorzichtig een platte schroevendraaier ertussen proberen te krijgen, of gewoon wat langer het blok met de hand aan 1 zijde omhoog proberen te trekken met gepaste kracht. 

Ik kan je wel vast meegeven dat je zeer waarschijnlijk geen defecte zekering zult aantreffen. 

Henkleusden
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member

Hey Buddy.

Is het oorspronkelijk verlijmd of is er sprake van iets van een pakking die kleeft?

Wil je jouw voorspelling over wat ik aan kan treffen nader verklaren?

Heb wat ervaring met stinkende en rokende eindtrappen op Beomaster 8000 en Beogram 6000 dus schrik niet zo snel.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,460 Posts
Founder

Het tape tussen de behuizing en voorste delen is deels vergaan. Wat overblijft is de lijmband. Dus met gepaste kracht de voorste delen verwijderen. Kan met de hand, maar ook met een schroevendraaier voorzichtig (ivm beschadigingen).

Je zal denk ik wel het verteerde schuim aantreffen wat eea beschadigd heeft. Of een defekte standby trafo.

Page 1 of 1 (4 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL