Sign in   |  Join   |  Help

Beolab3 stoort

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 11 Replies | 2 Followers

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan posted on Sat, Sep 22 2018 7:34 AM
Ik heb sinds kort BL3. Na 10 minuten begint de speaker te storen. Ook het geluid valt soms weg. Ik heb nieuwe powerlink kabels en heb de speaker ook verwisseld met een een andere BL3 op een andere positie om uit te sluiten dat t niet aan de BL3 ligt.

Wat zou t kunnen zijn?

All Replies

beosound
Top 500 Contributor
71 Posts
Bronze Member
beosound replied on Sat, Sep 22 2018 10:47 AM

Heb je pl-kabels met een driehoekje op de pluggen?

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan replied on Sat, Sep 22 2018 12:12 PM
beosound:

Heb je pl-kabels met een driehoekje op de pluggen?

koning
Top 25 Contributor
holland
4,174 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Sep 22 2018 3:12 PM

Powmas kabels of origineel B&O

beosound
Top 500 Contributor
71 Posts
Bronze Member

Ik kan/wil geen oordeel geven over de gebruikte kabel, maar het is niet wat ik bedoel (dat symbooltje dus). Probeer eens een originele PL-kabel te krijgen (de dunne, MKIII) met dat driehoekje en probeer die eens uit, die heb je nodig bij jouw BL3,

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,475 Posts
Founder

Als het geluid pas na 10 minuten wegvalt, ligt het niet voor de hand dat de oorzaak de gebruikte kabel is.

De BL3 heeft ICE powerversterkertjes die na verloop van jaren dit soort storingen/gedrag kunnen gaan vertonen.

beosound
Top 500 Contributor
71 Posts
Bronze Member

Daar heb je ook een punt mee, maar dan zouden beide BL3 tegelijk defect zijn? Zwaan geeft nl aan dat hij de BL3 ook al verwisseld heeft. En storingen met de ls met ICE hoeven (weet ik uit ervaring) niet altijd meteen op te treden als je brakke bekabeling hebt.

Blackrix
Top 100 Contributor
941 Posts
Bronze Member

Er is gewisseld met een andere BL3 om uit te sluiten dat het aan de BL3 ligt. Nu weet ik alleen niet of dat wisselen is van de twee speakers uit dezelfde opstelling of dat er is gewisseld met een BeoLab 3 uit een andere opstelling. Maar is ook geprobeerd om de linker BeoLab 3 met de schakelaar op “Rechts” te zetten en de rechter op “Links”, om te kijken of het probleem dan naar de andere speaker gaat? Het kan natuurlijk ook in de installatie zitten.

Secondlife
Top 500 Contributor
144 Posts
Bronze Member
We hebben deze Beolab 3 MK2 inmiddels voor de TS getest (Beosound 4 icm 8-aderige Powerlink). Na ca 20 minuten idd drop outs.

Helaas echt een defect in de luidspreker en geen storing door bekabeling.
Steve at Sounds Heavenly
Top 75 Contributor
The cable workshop, Leics, UK
1,385 Posts
Gold Member

Hello Zwann,

Sorry for replying in English.  Looking at your cable in the photo, this could be the cause of the problem.  I would be happy to send you a cable for you to try out if that helps?  There is no cost if the cable doesn't fix the problem - If the new cable doesn't help, simply post it back to me and I will be pleased to refund you in full for the cable.

This is the correct mk.3 cable for your Beolab 3 speakers: https://soundsheavenly.com/powerlink-8-pin-din-connection/20-266-powerlink-mk-3-compatible-8-pin-din-cable-with-4-cores-wired-low-profile-cable.html#/1-length-05m

Kind regards, Steve.

Steve.

www.soundsheavenly.com

Sounds Heavenly are proud to sponsor BeoWorld!

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan replied on Sun, Sep 23 2018 9:06 PM
Why not 8 cores in cables
Steve at Sounds Heavenly
Top 75 Contributor
The cable workshop, Leics, UK
1,385 Posts
Gold Member

Hello Zwann,

Some older 8 core cables have either a poor connection or no connection in pin 7 - this pin is essential to stop unwanted noises in newer ICE Power speakers like Beolab 3.  I always ensure that all of my cables have a good connection in pin 7, so that they give good results with ICE Power speakers.

Kind regards, Steve.

Steve.

www.soundsheavenly.com

Sounds Heavenly are proud to sponsor BeoWorld!

Page 1 of 1 (12 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL