Sign in   |  Join   |  Help

Beagram cd 7000 speelt niet

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 4 Replies | 1 Follower

Erik Balcaen
Not Ranked
Maldegem (Belgium)
6 Posts
Bronze Member
Erik Balcaen posted on Wed, Sep 12 2018 9:27 AM

Heb onlangs een Beogram cd 7000  tweedehands gekocht om samen met mijn Beomaster 8000 te gebruiken. Wanneer ik de cd speler aansluit op de netspanning en een cd laad en vervolgens op play toets duw word de cd wel uitgelezen. Het aantal track's verschijnt vervolgens op het display en de eerste track staat te pinken. Herhaaldelijk kort op play drukken selecteert de volgende track's. Maar ik kan de speler niet manueel in play mode krijgen. Wanneer geen actie word ondernomen gaat hij ook niet met de 1ste geselecteerde track in play mode. Langer duwen op de play toets schakelt de speler terug uit.

Heb ook een Beolink 1000 remote afstandsbediening maar deze word ook niet door de cd speler herkent.

Heeft iemand een verklaring voor dit gedrag. Is de speler mogelijks defect?  

Mvg, Erik balcaen

All Replies

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,503 Posts
Founder

Beste Erik,

Dat de CD7000 de tracks aangeeft en vervolgens zich ook naar de volgende track laat dirigeren geeft aan dat de CD7000 cd cd's kan lezen en ook afspeelt.

De combinatie met de BM8000 is niet een logische en zal ook niet makkelijk werken in de zin van bediening. Daar zijn de apparaten te verschillend voor.

Heb je wel geluid uit de BM8000? Als dat ook niet het geval is, zou ik de pinnetjes 6 en 7 van de connector van de CD7000 losschroeven en dan kijken of je geluid krijgt bij het selecteren van TP1.

De CD7000 heeft geen eigen infrarood ontvanger en zal daardoor ook niet zelfstandig op de BL1000 reageren.

Erik Balcaen
Not Ranked
Maldegem (Belgium)
6 Posts
Bronze Member

Beste Buddy,

Ik ben nog niet zolang vertrouwd met de B&O toestellen en ja die CD 7000 is natuurlijk een speler van een heel recentere reeks dan de BM8000.

Maar wat me verwonderde is het feit dat je hem dus gewoon aangesloten aan het net, (geen audio verbinding ) een perfect ingelezen cd niet manueel kan doen afspelen. Wat bij een ander type/merk cd speler dus geen enkel probleem is. Vandaar mijn twijfel als de CD7000 niet defect zou kunnen zijn?

Nu je zegt dat deze CD7000 ook geen eigen infrarood ontvanger heeft moet hij dus zijn play-signaal dan wel ontvangen via de completerende BM7000 en remote bediening voor de 7000 serie ?

Dit in tegenstelling van sommige beschrijvingen van B&O zelf die de Beolink 1000 afstandbediening omschrijven als de kleinere broer van de  Beolink 7000 remote afstandbediening en aldus suggereren dat deze alsook zou werken op de CD7000.

Wat ik ook van een 2 tal vrienden, B&O serie 7000 gebruikers, bevestigd kreeg. Natuurlijk als de master 7000 ontbreekt kan dat wel niet werken, begrijpelijk.

Nu, mijn Beomaster 8000 is anders prima werkend.

Aan de CD7000 is een 7 pins Din fiche gemonteerd. Die kan ik dus niet inpluggen op de BM8000 Tape2 (5 pins) Din Input.

Kan ik wel op de Tape1 (7 pins) Din input (daarvan zijn de Tape 1 RCA In's & Out's al in gebruik voor externe Tape-Deck) 

Als ik dus die 7pins Din fiche inplug op de Din Tape1 input van de BM8000 schakelt deze over naar PH selectie en de gaat de cd speler in " pauze" 

Selecteer ik op de BM8000 dan TP1 Of TP2 blijft de cd speler in pauze modus. Als ik vervolgens op de Play toets van de cd speler druk schakelt hij zowel de BM8000 als zichzelf uit.

Die schakeling blijkt dus niet te kloppen maar ergens is er wel interactie tussen de BM8000 en de CD7000.

Geluid krijg ik echter dus niet, kan ook niet door het feit dat de cd speler dus niet echt afspeeld.

Ga ik dus, zoals u voorsteld, de pinnetjes 6 en 7 van de CD7000 7pins fiche loskoppelen en in de TP1 Din Inputten ?

Erik Balcaen
Not Ranked
Maldegem (Belgium)
6 Posts
Bronze Member

Pennetjes 6 en 7 van de CD7000 Din connector losgekoppeld  en nu music op de TP1 van de BM8000.

Maar de Tape-Deck  werk nu niet meer als beide, zowel de Din en de RCA input aansluitingen worden gebruikt. 

Mogelijks op te lossen door gebruik te maken van een switchsbox.

Alvast dank voor het goede advies.

Mvg, Erik Balcaen  

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,503 Posts
Founder
Beobuddy replied on Wed, Sep 12 2018 10:06 PM

Als je de pinnetjes erin draait en de connector in de PH aansluiting doet, zul je zien dat de CD7000 gaat spelen bij de PH commando.

Het probleem is echter dat het geluid dan vervormd ivm de voorversterker in de BM8000.

De CD7000 reageert op een phono-instructie.

Page 1 of 1 (5 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL