Sign in   |  Join   |  Help

Apparatuur wegwerken bij Beovision 7 op standaard

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 9 Replies | 0 Followers

Alessandro Kremers
Not Ranked
Stein
11 Posts
Bronze Member
Alessandro Kremers posted on Mon, Jul 30 2018 12:07 AM

Beste leden en b&o fans,

Ik heb een Beovision 7-55 aangeschaft met een 7.4 centrale speaker.

Nu heb ik natuurlijk deze TV op een motor vloer standaard.

Nu vraag ik mij af hoe mensen met een vergelijkbare TV op een standaard het kastje van de TV en/of internet provider wegwerken? Voorheen stond er in mijn geval nog een Playstation 4 in de tv kast.

De TV kan niet op de TV kast want dan ziet er simpelweg niet uit en de TV staat dan te hoog.

Ik zou graag de kast van de hand willen doen maar die apparaten moeten worden ‘’weggewerkt’’

Ik ben benieuwd wat andere mensen hebben gedaan.

Alvast bedankt.

All Replies

chucky
Top 500 Contributor
245 Posts
Gold Member
chucky replied on Mon, Jul 30 2018 3:26 AM
Kijk even bij STB Brackets, je kunt hem achter je BV hangen. Niet de mooiste optie maar als je geen kabels kan wegwerken wel de beste.

Groet Chucky
Rombeek
Top 500 Contributor
100 Posts
Bronze Member

Externe / “perifere” apparatuur kun je willekeurig ergens op afstand wegzetten (bij mij in de meterkast) en bedienen via de PUK: “bekabeld oogje” op de infrarood sensor van het externe apparaat, dat je via je BeoVision met je Beo afstandsbediening kan besturen.

Alessandro Kremers
Not Ranked
Stein
11 Posts
Bronze Member

Maar dan moet er alsnog een HDMI kabel van de meterkast naar de TV neem ik aan en dat is bij mij dus onmogelijk helaas.

Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog kleine kastjes zijn die goed passen bij deze TV, Ik heb naast de Beovision 7-40 met Beolab 7-4 en motorvloer stand, links en rechts twee Beolab 8000 speakers staan. Op de TV zitten de Ziggo Mediabox XL en Playstation 4 aangesloten, die staan dus nu nog gewoon op de grond wat ik eigenlijk wel zonde vind.

Ik heb een groot deel van kabels weg gewerkt onder de vloer, Ik ben van plan om een koof te maken voor de overige kabels.

Maar ik zoek dus alleen nog twee kleine kastjes die naast de TV kunnen staan (links en rechts) dus als er tips zijn, graag! 

Peter Visser
Not Ranked
Leeuwarden
7 Posts
Bronze Member

Ik heb zelf naast mijn Beovision 7 een prachtige Bang & Olufsen kast met 4 Aluminium kleppen staan waar mijn rand apparatuur in staat.

Deze heb je ook in een versie met twee en drie kleppen google eens op "Olufsen cabinet drawers"

Robert
Top 500 Contributor
Holland
131 Posts
Bronze Member

Wegwerken achter het beeldscherm:
Heb je, zoals chucky al aangeeft, gekeken bij STB? STB heeft fantastische oplossingen. Kijk ook bij B&O dealers voor gebruikte STB delen.

Zie hier een voorbeeld:

http://www.stbbrackets.co.uk/en-GB/gallery/beovision-7-55/system-9-decoder-accessory-and-blu-ray-mounting#image-1

Beofrank
Top 500 Contributor
69 Posts
Bronze Member
Beofrank replied on Tue, Aug 14 2018 10:18 AM

Je kan HDMI over cat5/6 kabel gebruiken met ir.

Zodat je alleen een netwerk kabel naar je meterkast hoeft te brengen.

Met b.v

https://azerty.nl/product/startech/648568/-com-hdmi-over-cat5-cat6-extender-met-ir-30-4-m-zonder-voeding-video-audio-infrarooduitbreider?gclid=EAIaIQobChMIyty8sZrs3AIVb77tCh26Ggg5EAQYASABEgLlCfD_BwE

https://bb8.jevy.nl/800x600/S/-/S-PC-0384/6.jpg

1) Kenmerken:

- Verzendt HDMI Audio/Video en IR signalen via een enkele Cat5e/6 kabel

- Bi-directioneel IR systeem waarmee de ontvanger van het signaal geregeld mee kan worden (IR accessoires zijn inbegrepen)

- 2D/3D EDID management

- Verzend bereik: Verlengt 1080p resolutie tot 50 meter over een enkele Cat5e of Cat6 kabel

- Werkt with HDMI en HDCP compatibel apparaten

- Ondersteunt tot 1080p High Definition resolutie

- Compact ontwerp voor een gemakkele en flexibele installatie

2) Specificaties:

- Video bandbreedte: Single-link 165Mhz [ 4.95Gbps]

- Video ondersteuning: 480i/480p/720p/1080i/1080p @60

- Audio ondersteuning: Surround Sound (tot 7.1 kanalen) of stereo digitale audio

- Verzend bereik: HD [1080p 24-bit color] – tot 50 meter

- Input TMDS Signaal: 3.3 volt

- Input DDC Signaal: 5.0 volts/P-P

- ESD Protectie: Menselijk lichaams type: +/- 8 kV (luchtlaag afvoer)

- +/- 4 kV (contactontlading)

- PCB stack-up: 4 layouts

- HDMI connector: Type A 19 pin vrouwtje

- RJ-45 connector: WE/SS 8P8C

- 3.5mm connector: (TX and RX) IR Receiver/IR Blaster

3) Behuizing: Metalen omhulsel

4) Power Supply: 5V1A DC

5) Stroomverbruik: 2.5 watt (TX); 1.2 watt (RX)

6) Bedrijfs temperatuur: 32~104 °F

7) Opslag temperatuur: -4 ~140 °F

8) Relatieve vochtigheid: 20~90 % RH (geen condensatie)

https://www.kabel-mania.nl/hdmi-extender-over-single-50m-164ft-utp-cables-met-dual-ir-control-zwart.html

Alessandro Kremers
Not Ranked
Stein
11 Posts
Bronze Member

Goeie tip, erg mooie kasten of cabinet's. Alleen erg moeilijk te verkrijgen maar ik ga mijn best doen. 

Anders een mooi design kastje links of rechts of links en rechts. iig bedankt ! 

Alessandro Kremers
Not Ranked
Stein
11 Posts
Bronze Member

Ook een zeer goeie tip! ziet er top uit, ook hier zal ik eens voor kijken! iig bedankt ! 

Secondlife
Top 500 Contributor
144 Posts
Bronze Member
B&O heeft ook een originele decoder houder gemaakt (tbv montage op poot).

Komt weinig voor, maar kreeg er deze week 1 binnen en moest aan dit topic denken.
Page 1 of 1 (10 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL