Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

Alles rondom de Eclipse en de kinderziektes?

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 21 Replies | 2 Followers

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan posted on Tue, Mar 13 2018 3:46 PM

Sinds 3 dagen in het bezit van de Eclipse. 

T geluid is werkelijk waar helemaal TOP. 4k beeld (youtube) is ook bijzonder goed.

Maar:

- t beeld vind ik soms erg hard en digitaal overkomen. Moeilijk uit te leggen, maar hopelijk hebben jullie hier ook ervaring mee. Hoe krijg ik te beeld wat minder hard/digitaal?

- als ik van TV naar tuneln (radio) ga via beoremote one, dan wordt mijn beeld groen, heb wel radio-muziek. Dan moet ik wel handmatig naar "geen beeld" (voorheen picture move). GA ik ververvolgens via b&o app naar radio dan wordt mijn beeld weer "groen". moet ik m weer handmatig op "geen beeld" zetten.

- als mijn TV uit is en ik ga meteen naar radio (beoremote) of naar radio via node 2 (beoremote) dan blijft mijn beeld wel zwart.

Geluid: hoe krijg ik meer bas in mijn beolab 11 en ook meer basgeluid in mijn andere speakers? beolab 3.

Werkt HDR altijd? wat je ook kiest zoals bv bioscoop, expert voor lichte kamer? zo ja, waarom is er dan een aparte optie "HDR"

All Replies

Beofan67
Not Ranked
NETHERLANDS
49 Posts
Bronze Member

Zwaan:

- t beeld vind ik soms erg hard en digitaal overkomen. Moeilijk uit te leggen, maar hopelijk hebben jullie hier ook ervaring mee. Hoe krijg ik te beeld wat minder hard/digitaal?

- als ik van TV naar tuneln (radio) ga via beoremote one, dan wordt mijn beeld groen, heb wel radio-muziek. Dan moet ik wel handmatig naar "geen beeld" (voorheen picture move). GA ik ververvolgens via b&o app naar radio dan wordt mijn beeld weer "groen". moet ik m weer handmatig op "geen beeld" zetten.

Geluid: hoe krijg ik meer bas in mijn beolab 11 en ook meer basgeluid in mijn andere speakers? beolab 3.

Werkt HDR altijd? wat je ook kiest zoals bv bioscoop, expert voor lichte kamer? zo ja, waarom is er dan een aparte optie "HDR"

Hallo Zwaan

Ben ook geen expert, maar wellicht dat mijn ervaringen en tips hieronder je verder kunnen helpen.

Kan niet bevestigen dat ik het beeld van mijn Eclipse digitaal vind. Ik vind het juist, net als de geluid, fenomenaal. Is natuurlijk erg persoonlijk, maar wellicht moet je nog wat aan de settings sleutelen. Check bijvoorbeeld ook https://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1507176752 . Verder moet je ook zorgen dat je eco stand bij beeld settings uit hebt staan.

Mbt meer bas uit je BL11, tja soms vraag ik mij ook af wat mijn BL11 bijdraagt, maar als die niet aan is hoor je toch wel verschil. Ook hier zou je eens kunnen kijken naar de blog van de B&O geluid expert Geoff Martin http://www.tonmeister.ca/wordpress/2014/01/10/bo-tech-subwoofer-tweaking-for-beginners/  of ook http://www.tonmeister.ca/wordpress/2017/09/15/bo-tech-its-not-just-a-soundbar/

Hier moet je zelf wat mee spelen, maar varieer ook eens met je switches van de BL11.

Volgens mij werk HDR niet altijd, want ik zie duidelijk verschil in beeld kwaliteit bij sommige films/docu als ik HDR selecteer als picture mode. Ook als een programma niet in HDR wordt uitgezonden merk je wel verschil zodra je HDR selecteert. Zorgt ook voor soort van HDR simulatie denk ik.

gr

Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11

Beofan67
Not Ranked
NETHERLANDS
49 Posts
Bronze Member

Oh ja, dat groene scherm. Dat is een software bug en wordt hopelijk zeer binnenkort bij een volgende sw update opgelost.

Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,372 Posts
Founder

Heb begrepen dat deze bug gisteren middels een softwareupdate is verholpen.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,372 Posts
Founder

Misschien kan Zwaan dat bevestigen.

Beofan67
Not Ranked
NETHERLANDS
49 Posts
Bronze Member

Lijkt inderdaad opgelost Smile

Ook de Beoremote One heeft update gehad. Alles nu in het Nederlands, maar helaas nog geen optie om LIST menu te herschikken en de MyButton toetsen te gebruiken.

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan replied on Sun, Mar 18 2018 9:53 AM

instelling basmanagement:

in geluidsinstellingen heb je de mogelijkheid om onder bas-management te bepalen waar de lage tonen uit moeten komen. Per speaker kun je dat aangeven. wat is het beste? Alleen de BL 11 aangeven, of ook de andere speakers BL3 links- en rechtsvoor. Voor achterspeakers denk ik zo en zo niet. En wat bij speakers als center in de Eclipse zelf?

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member

in geluidsinstellingen heb je de mogelijkheid om onder bas-management te bepalen waar de lage tonen uit moeten komen. Per speaker kun je dat aangeven. wat is het beste? Alleen de BL 11 aangeven, of ook de andere speakers BL3 links- en rechtsvoor. Voor achterspeakers denk ik zo en zo niet. En wat bij speakers als center in de Eclipse zelf?

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member

koning
Top 25 Contributor
holland
4,159 Posts
Bronze Member
koning replied on Sun, Mar 18 2018 5:48 PM

Ik zou de sub instellen en front en rears op nul laten staan.

Ik heb het zo gedaan,en ben zeer tevreden met het resultaat.

Bieele
Top 200 Contributor
377 Posts
Founder
Bieele replied on Fri, Mar 30 2018 8:51 AM

Over het algemeen heel tevreden met mijn recent geïnstalleerde Eclipse.

Ik kijk tv via Ziggo en CI+ interactieve module. Het interactieve stuk werkt helaas nog niet.

Is dit een bekend probleem? Of is hier al een oplossing voor?

Mikipidia
Top 150 Contributor
459 Posts
Gold Member
Beste Bieele,

Het interactieve werkt wel, maar je dealer heeft hem dan verkeerd naar zenders later zoeken

Bij mij staat de tv in het engels, en volgens mij het het “network search” wat je moet doen. Bij een quick search deed het bij mij ook vrij weinig.

Zoals gebruikelijk klaagde ik er initeel over en toen kreeg ik als antwoord dat de coax in huis dan wel te oud was of er te veel splitters waren. Allemaal nonsens, network search doen en hij deed het gelijk. Je bent dan wel weer je huidige zenderlijst kwijt.

New: Beolab 50's, Beolab 18's, Beovision eclipse.

Mikipedi4 on YouTube

https://www.youtube.com/c/mikipedi4

Old: Beolab 1's, beolab 2, beovision 10-46, overture 2300, beolab 8000's, beolab 4000's, beovision avant 32" etc. etc.

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan replied on Sat, Jul 7 2018 9:25 AM
Het viel mij op dat als de eclipse uitstaat je in spiegelbeeld vervormde “rechte” lijnen ziet. Alsof het glas niet recht geslepen is. Wie ziet dit ook? En heeft dat consequenties voor t beeld? Ik weet van bv de bv10 of 11 ze alleen genoegen namen met t beste glas.

Zie de foto’s

Mikipidia
Top 150 Contributor
459 Posts
Gold Member
Beste Zwaan,

Volgens mij is het geen glas dit keer. Dit is volgens mij een soort plastic met een rood filter op de achterkant. B&O doet niet meer aan contrast glas, dit is exact het zelfde als de normale lg’s in de winkel.

Tenzij ik iets gemist heb, en iemand me kan verbeteren, maar volgens mij is dit een soort van polycarbonaat. Doet het overigens goed, maar het is niet glas zoals 5 jaar geleden.

New: Beolab 50's, Beolab 18's, Beovision eclipse.

Mikipedi4 on YouTube

https://www.youtube.com/c/mikipedi4

Old: Beolab 1's, beolab 2, beovision 10-46, overture 2300, beolab 8000's, beolab 4000's, beovision avant 32" etc. etc.

Blackrix
Top 100 Contributor
939 Posts
Bronze Member

En een glasplaat van 5mm dikte ervoor maakt de TV ook niet echt dunner......

Page 1 of 2 (22 items) 1 2 Next > | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL