Sign in   |  Join   |  Help

bluesound node 2 aansluiten op eclipse

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 24 Replies | 1 Follower

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan posted on Mon, Feb 19 2018 9:20 PM

Ik heb de BV eclipse gekocht. Mijn huidige  bv10 met daarop aangesloten de bm5/bs5 heb ik allebei verkocht. Ik vond de bm5//bs5 overbodig omdat deze nu alleen nog te gebruiken is om mijn cd's erop af te spelen.  hiervoor in de plaats was ik op zoek naar een NAS (bv qnap t251). Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een goede externe harde schijf voor mijn opslag muziek te kopen. Omdat deze harde schijf op mijn tv aangesloten moet worden heb ik de blussound node 2 gekocht.
nu mijn vragen: hoe krijg ik mijn node 2 aangesloten op mijn tv?
wordt de kwaliteit nu bepaald door de dac in mijn eclipse of door de node 2?

Vind je t een logische combi waar ik voor gekozen heb?
van de node 2 lees ik alleen maar goede berichten. 

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,201 Posts
Bronze Member

Sorry - ik gebruik Google Translate ...

Uw Eclipse / SoundCenter heeft een digitale / SPDIF-ingang.

U kunt de uitgang van het Node daarmee verbinden.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Leko
Top 500 Contributor
158 Posts
Bronze Member
Leko replied on Mon, Feb 19 2018 10:32 PM

Hallo Zwaan,

Ik ben niet zo bekend met de BV eclipse. Zit er een hoofdtelefoonaansluiting op? Ik heb gewoon de hoofdtelefoonaansluiting van de Loewe naar de analoge aansluiting achter in de Node 2 gedaan. Werkt perfect. De node 2 herkent de aansluiting. 

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Wat doe je moeilijk. Als je de HD op een USB ingang aansluit van je TV en dan Homemedia selecteert, dan ziet die de HD met de erop staande muziekfiles. Let wel op het formaat. B&O heeft in alle wijsheid besloten dat WMA-losless niet meer ondersteund hoeft te worden! Dus als je die op je BM5 had staan, zal je ze moeten converteren. Ik had dit ook en heb ze naar FLAC omgezet. Dat wordt herkend, levert geen verlies op en is (nog) leesbaar door je TV. Het voordeel van een NAS is, dat je vanaf een PC files erop kunt zetten en van alle aangesloten PC's erop kunt. De HD moet je afkoppelen en aansluiten op je PC om er wat op te veranderen.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,201 Posts
Bronze Member

Ik denk dat Zwaan wil de gebruikersinterface (op een tablet)

en de andere mogelijkheden van de Node.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan replied on Thu, Feb 22 2018 10:11 PM

Wat moet ik nog meer doen, nadat ik mijn node heb  aangesloten aan de SPDIF (1 of 2) ingang? Ik zal een bron of iets moeten aanmaken zodat mijn node geactiveerd kan worden. Ik heb t geprobeerd om te kijken in t menu bij aansluitingen op tv maar zie alleen maar aansluitingen "AV"  staan. Moet ik in "list" op mijn afstandsbediening ook iets toevoegen?

Wie kan mij helpen wat de vervolgstappen zijn? 

beosound
Top 500 Contributor
77 Posts
Bronze Member

Ik snap nu wat je al gekocht hebt en wat je vermoedelijk wil. Als eerste zal je een ingang op de TV moeten aanmaken. Als je dat ding met een (IR/BT) AB kunt bedienen, dan zou in theorie als er een PUC voor zou zijn, je dat ding kunnen bedienen als je de betreffende ingang geselecteerd hebt. Een HDMI aansluiting zit er zo te zien niet op, dus op je TV geen beeld. Zo niet, ben je aangewezen op de app. Als je het ding in het netwerk hangt dan zou je de muziek/foto/film, via homemedia op kunnen pikken (node instellen als DNLA server). Let wel op, of de TV het geluid niet onderdrukt als er geen beeld aanwezig is, als je een van de geluidsuitgangen gebruikt van de node!

Zwaan
Top 500 Contributor
119 Posts
Bronze Member
Zwaan replied on Fri, Feb 23 2018 9:18 AM
Hoe maak ik n ingang aan op tv?

Ik gebruik de SPDIF ingang, maar wat dan? En hoe?
koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning replied on Fri, Feb 23 2018 12:36 PM

B&O maakt het allemaal heel moeilijk voor non B&O.

Het is wel een heel mooi aparaat die bluesound Node

Alles stabiel en een prachtig geluid!

BeoLogic
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member

Hoezo maakt Bang & Olufsen het moeilijk Koning?

In het bronnen menu van de BeoVision Eclipse is het mogelijk om Line-In/optical te selecteren.

Als er op de line-in een digitaal of analoog signaal wordt aangeboden dan hoor je dat dan over de luidsprekers.

In het bronnen menu is het mogelijk om de naam te wijzigen, de geluidsmodus en luidsprekergroep te kiezen, het audioniveau aan te passen en in de laatste software van de Eclipse is het ook mogelijk om aan te geven of de Line-in knop in de TV en/of Music lijst aanwezig moet zijn.

In het bronnen menu kan ook de prioriteit van de line-in aangegeven worden zodat deze ingang sneller te benaderen is.

Maar het lijkt me dat de dealer waar Zwaan deze tv heeft gekocht dit ook zou moeten weten.

Leko
Top 500 Contributor
158 Posts
Bronze Member
Leko replied on Fri, Feb 23 2018 5:46 PM

Plus dat in de node de uitgaande bron automatisch in het menu van de node tevoorschijn komt. 

Als er een analoge ingang zit op de BV, zou ik deze gebruiken.  Als je de tv aanzet, gaat ook automatisch het geluid van node aan.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,519 Posts
Founder
Beobuddy replied on Tue, Feb 27 2018 10:17 PM

BeoLogic:

Hoezo maakt Bang & Olufsen het moeilijk Koning?

Ik denk dat Koning in een (B&O) dipje zit...

koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member
koning replied on Wed, Feb 28 2018 8:54 AM

Klopt....

Heb nu voor boven een bluesound node.

En als je dan ziet hoe stabiel en makkelijk alles werkt dan ga je toch nadenken.

Ook de geluids kwaliteit is veeeel beter en dat voor veel minder geld.

Maar als b& o een degelijk muziek streamer uit brengt ga ik toch ff luisteren.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,519 Posts
Founder

Ja, als het in een vorm van afgebakende omgeving wordt gebruikt (standalone, geen multiroom o.i.d.), dan is het programmeren eenvoudiger en met grotere kans op stabielere werking.

De Moment met beta-software draait hier prima. Ze komen er wel. Met Deezer Hifi vind ik het prima klinken.

En dan het gemak van joinen met andere apparaten als de Essence 2nd gen, de M3 en M5. Gaat als een speer.

Gaat met de Node niet lukken.

Ben ook benieuwd welke D-A converters er in beide zitten. Daar is niets over te vinden. Enkel welke formaten ze aankunnen.

koning
Top 25 Contributor
holland
4,184 Posts
Bronze Member

http://thehbproject.com/nl/testen/171/1/Bluesound-Node-2de-generatie---techniek

Hij klinkt gewoon veel beter en heeft een eigen server waar meer dan 250000 duizend nummers in kunnen.

Ziet de nas meteen,geen wifi of app problemen.

Geen gekloot meer met twonky.

De Node 2 gebruikt een dual core Cortex A9 processor op 1 MHz, heeft 243 megabit aan RAM .

Razend snel.

Het print ontwerp is gewoon veel beter.

compatibiliteit met Tunein, HDTracks Streaming, Hiresaudio, iHeartRadio, Juke MyMusic, Napster, Rdio, Rhapsody, Spotify. Slacker Radio, Deezer, Murfie, Qobus, WiMP en Tidal

problemen worden direct behandeld,staan open voor ideeen.Bij onze deense vrienden krijg je geeneens antwoord terug.

Arrogantie ten top..apparaat kost 549,00 euro.....Core 745,00 en klinkt voor geen meter.

In kan er niet meer of minder van maken.

En dan dat Beta Team...Je bent gewoon een proef persoon...

Page 1 of 2 (25 items) 1 2 Next > | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL