Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

Beovision 7-40 beolab 3000

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 9 Replies | 0 Followers

Gerardus54
Not Ranked
19 Posts
Silver Member
Gerardus54 posted on Sat, Dec 30 2017 10:55 AM

Goedemorgen

Sinds een paar jaar ben ik b&o liefhebber en ondertussen aardig wat verzameld.

Uiteraard wordt ik iedere keer geconfronteerd met het feit dat aansluiten en afstellen niet makkelijk is.

Tot nu toe heb ik het iedere keer alleen opgelost maar deze keer roep ik de hulp in van mijn mede hobbyisten liefhebbers u dus.

Ik heb 2 vragen waar ik graag een antwoord op zou willen hebben.

Vr1 Moet ik bij de beovision 7-40 altijd een midden speaker aansluiten om geluid te krijgen of kan ik ook alleen mijn 2beolab 3000 aansluiten

Vr2 Aangezien de beolab 3000 niet voorkomt in de speakerlijst van de beovision welke keuze zou ik dan moeten maken.

Mijn keuze was beolab penta

Heb van alles geprobeert maar tot nu toe gaan de speakers niet aan en heb dus ook geen geluid

Ik hoop dat er iemand is die mij wat tips kan geven.

MVG Gerard

Beocenter 9500 beogram 9500 beovision 7-55 beovision 7-40 beolab7.2 beolab penta beolab 5000 beolab 3000 beomic en u70 headphone

All Replies

Blackrix
Top 100 Contributor
904 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Dec 30 2017 11:08 AM

Om welk type BeoVision 7-40 gaat het?

Gerardus54
Not Ranked
19 Posts
Silver Member

Bedankt voor uw reactie

Het gaat om typy9361

Gerardus54
Not Ranked
19 Posts
Silver Member

Bedankt voor uw reactie

Het gaat om typy9361

Imres
Not Ranked
6 Posts
Silver Member
Imres replied on Sat, Dec 30 2017 4:02 PM

heb je geprobeerd de speakers aan te sluiten onder de scart aansluitingen aan de andere kant van het scherm (dus achter het toestel links) op de aansluitingen van de Powerlink centre? volgens mij heb je dan geluid. dan kun je als test ook proberen of je als er 1 op de centre zit, je dan de andere aan kunt sturen. In ieder geval om te proberen of het dan werkt. ik heb het zelf nog niet geprobeerd. als ik een keuze zou moeten maken voor het type wat het dichtst in de buurt komt dan zou ik gaan voor een beolab 4000. heel veel bas heb je niet in de lab3000.

Gerardus54
Not Ranked
19 Posts
Silver Member

Goedemorgen

Allebei apart aansluiten op de twee uitgangen voor de externe middenspeaker dit is de uitgang die je bedoeld werkt niet.

De combinatie tussen een in deze en een in de middenspeaker van het surroundsysteem heb ik nog niet geprobeerd.

Ik zal zometeen even nog een paar combinaties proberen in ieder geval bedankt voor je reactie

Gerardus54
Not Ranked
19 Posts
Silver Member

Heb ik nu dus ook geprobeerd,werkt niet.

Iemand nog een idee

Mvg

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,288 Posts
Founder

Wat zou moeten werken is de originele (center)powerlink in het midden van de BV7-40 nemen. Als ik het goed heb, is de 9361 een mk2 zonder het BS3 erin

Een Spillter erin en beide BL3000;s op de deze splitter aansluiten. Je moer er alleen wel voor zorgen dat je twee volbedrade powerlinkkabels neemt. De Beolab 3000 heeft die nodig. Anders schakelen de labs niet in.

De Beolab 7-1 of andere nemen al genoegen met een dunne powerlinkkabel, de BL3000 niet.

Verder stel je de BL3000 gewoon in als 7-1 centerspeaker. Geen frontspeakers.

Gerardus54
Not Ranked
19 Posts
Silver Member

Goedemorgen

Allereerst iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar met heel veel luisterplezier.         De 9361 heeft wel de aansluiting voor 1 center 1subw 2x voor 2x achter en apart aan de andere kant van het toestel nog 2x center.                                                                                          Ik weet niet of u dit bedoeld met wel of geen bs 3

Ik heb geprobeerd het aan te sluiten vanaf de center die bij het surround systeem hoort naar de bl3000 en daar doorgelust naar de 2de bl3000 dit werkte niet.                                                     Heb ook geprobeerd vanaf de 2aparte centers ieder naar 1 bl3000 werkte ook niet.

De ene powerlink kabel is wel iets dikker als de ander maar ze zijn allebei volledig bedraad.      Denk er nu aan om het maar te gaan proberen via de cinch aansluiting maarja dan werken de displays natuurlijk niet.

Graag hoor ik nog ideeen

Mvg Gerard

Gerardus54
Not Ranked
19 Posts
Silver Member

Joepie het is gelukt                              

Geen ide wat er de eerste keer is misgegaan maar nog een keer geprobeerd vanaf centerspeaker surround systeem mislukt nog een keer vanaf de 2 extra ceter uitgangen en joepie het werkt.

Allemaal bedankt  mvg Gerard

Page 1 of 1 (10 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL