Sign in   |  Join   |  Help

Geluid via BM 5

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 79 Replies | 0 Followers

Leko
Top 500 Contributor
154 Posts
Bronze Member
Leko posted on Thu, Dec 15 2016 8:32 PM

Ik heb een Loewe one aangeschaft. Kan ik nu het geluid via de BM 5 naar mijn Beolab 9 af laten spelen? 

Zo ja: hoe?

All Replies

Fl_ip
Top 500 Contributor
155 Posts
Bronze Member
Fl_ip replied on Sun, Jul 9 2017 7:37 AM

Het Spotify probleem ga je dan ook niet oplossen.

Je kan de UCA222 gebruiken met een ChromeCast audio via de AUX. Dan maakt de vertraging niet uit.

Daarnaast kun je een T1611 aansluiten op de ML aansluiting van de BeoMaster 5, en kan je via de knop TV geluid van je Loewe over het systeem krijgen zonder vertraging.

De BeoMaster 5 heeft geen nieuwe geluidskaart nodig, hierin zit al een hele goede DAC

Leko
Top 500 Contributor
154 Posts
Bronze Member
Leko replied on Sun, Jul 9 2017 9:32 AM

Spotify zit op de bluesound. Dus dat probleem is wel opgelost. 

Over de kwalieit van de geluidskaart lopen onze meningen dus uiteen. Uit diverse recenties bljkt dat de geluidskwaliteit zeer goed is van de node 2. O.a. B&O dealers vinden het een aanrader. 

Leko
Top 500 Contributor
154 Posts
Bronze Member
Leko replied on Wed, Sep 13 2017 11:43 AM

Om maar even de uitslag te geven van mijn zoektocht naar een perfect geluid van mijn tv, hierbij de resultaten, en B&O fans gaan dit niet leuk vinden:

Ik had op zolder nog wat apparatuur staan. Impulse geluidsboxen en een Musical Technology versterker. Via de jackaansluiting op de tv aangesloten. Het resultaat is werkelijk verbluffend. Via Chromecast kan ik nu natuurlijk ook Spotify afspelen. En via een harde schijf  ook de muziek (heb een backup op de computer staan) die op de BS 5 staat. Daarom heb ik nu ook vergelijkingsmateriaal met de BL 9 boxen i.c.m de BS 5.

Vergeleken met de analoge apparatuur komt het geluid van de B&O apparatuur uit een blik. De detailering van de Impulse is indrukwekkend. Ik heb nu ook even een proefabonnement bij Tidal. Echt indrukwekkend.

Het zal duidelijk zijn dat ik langzamerhand afscheid ga nemen van Bang & Olufsen. De BS 5 is niet makkelijk te verkopen heb ik gemerkt, misschien meer succes met de BL9.

Sorry voor de fans, maar ik ben nu een beetje klaar met onze Deense vrienden. Ook hun manier van communiceren is niet meer van deze tijd. Echt, en dat meen ik oprecht, heel erg zonde van dit merk, wat prachtige dingen heeft voortgebracht.

koning
Top 25 Contributor
holland
4,173 Posts
Bronze Member
koning replied on Wed, Sep 13 2017 6:12 PM

Het merk is aan het sterven......

koning
Top 25 Contributor
holland
4,173 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Sep 16 2017 12:12 PM

Is de bv14 nu ook gestopt?

Dit is toch wel het diepte punt..

Leko
Top 500 Contributor
154 Posts
Bronze Member
Leko replied on Sat, Jan 27 2018 9:26 AM

Inmiddels een Bluesound Node 2 aangeschaft. 

De combinatie met de Beolab 9 is werkelijk prachtig. Hieruit blijkt dat de Beolab veel meer in zijn mars heeft dan de samenwerking met de Beomaster 5. En als je dan ook nog Tidal master er op afspeelt: Geweldig.

Nog even een vraag: Op de Node 2 zit een trigger functie. Als de Node uitgaat, zorgt deze functie er voor dat de speakers op stand-bye stand gaan na vijftien minuten. Daarvoor is een kabel aangeschaft met een trigger stekker. Alleen: De speakers gaan niet op pauze stand. 

De Beolab staan in de stand line, dus kabel van linkerbox naar rechterbox en dan een kabel naar de Node met de trigger stekkertje.

Als ik de stroom bij de speakers er af haal en dan weer aanschakel, hoor ik een vrij harde plop uit de speakers komen.

Ik kan op de Node de instelling voor deze trigger niet aanpassen.

Suggesties?

koning
Top 25 Contributor
holland
4,173 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 27 2018 10:22 AM

Ik volg dit

koning
Top 25 Contributor
holland
4,173 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 27 2018 12:14 PM

Is de trigger spanning 5volt bij B&O

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,460 Posts
Founder

Triggerspanning vanaf 3V tot 12V is prima. Spanning wordt intern toch begrensd. 

De triggerspanning heeft alleen zin als je de powerlinkaansluiting gebruikt. Als je de line-ingang gebruikt reageert de speaker op “rommel” op de lijn. 

Dan gaat hij niet uit. 

koning
Top 25 Contributor
holland
4,173 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 27 2018 6:07 PM

Dus een ander merk streamer word moeilijk op bang & olufsen luidsprekers?

Leko
Top 500 Contributor
154 Posts
Bronze Member
Leko replied on Sat, Jan 27 2018 6:44 PM

Ik heb deze kabel aangeschaft:

http://powmascables.nl/contents/nl/d56_Kabels-voor-aansluiting-aan-receiver.html#p282

Het vierde item.

Voor dit apparaat:

http://www.bluesound.com/nl-eu/products/node-2/?cl

(Even naar beneden scrollen voor de achterkant.)

Dit gaat dus zo niet werken volgens jou Beobuddy?

Is er derhalve een andere oplossing, technisch gezien? Ik kan gewoon natuurlijk een stekkerdoos tussen zetten en elke avond een schakelaartje omzetten, waardoor ik de boxen uitzet. Maar ja, als het  "mooier"kan...

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,460 Posts
Founder

Volgens mij gaat dat prima werken.

Je hebt dat verloopkabeltje direkt achter de Node. Dan ga  met powerlinkkabel naar de eerste BL9 en vervolgens met powerlink door naar de tweede BL9.

Maar je moet de schakelaar op Links of Rechts zetten. Dan moet er geluid zijn. Dus de BL9's moeten inschakelen als de Node inschakelt. Daarna moet de set geluid geven.

Moet je bij de Node nog aangeven dat je de RCA uitgang wil gebruiken?

koning
Top 25 Contributor
holland
4,173 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 27 2018 7:43 PM

Kan je op die manier de T1656 ook aan sturen?

Leko
Top 500 Contributor
154 Posts
Bronze Member
Leko replied on Sat, Jan 27 2018 7:55 PM

Ik had de schakelaars op "link" gezet. Stond in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing. Nu dus gewijzigt. 

Ik wacht af. 

De Node signaleert automatisch een aansluiting. Dat moet niet apart aangegeven worden. 

I.i.g weer dank voor de reactie. 

koning
Top 25 Contributor
holland
4,173 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Jan 27 2018 7:58 PM

Dus het werkt leko

Page 2 of 6 (80 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL