Sign in   |  Join   |  Help

Lintronic & klik-aan-klik-uit

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 3 Replies | 1 Follower

MJBeo
Top 500 Contributor
Netherlands
250 Posts
Gold Member
MJBeo posted on Wed, Mar 19 2014 11:06 AM

Ik overweeg om jbmedia pro+ B&O of een lintronic aan te schaffen, en ik wil graag een (goedkoop) uitbreidbaar licht systeem in mijn huis aanbrengen. Heeft iemand ervaring met het schakelen van klik-aan-klik-uit met lintronic? via de support van lintronic kreeg ik geen uitsluitsel, en jbmedia weet ik wel dat het werkt maar niet hoe goed. Daarbij kan jbmedia niets anders dan lichten schakelen volgens mij.

Gebruikt iemand een ander licht systeem i.c.m. lintronic, zonder dat ik complexe rs232 schakel kasten hoef te installeren? Het gaat over een paar lampen in de woonkamer, als ik tv wil kijken.

Daarnaast iemand eventueel ervaring met lintronic om bijvoorbeeld een ipod dock in de woonkamer te bedienen vanuit een link room? Ik las ergens wat over de lintronic koppelen aan de scant van de beovision als 'DVD', maar op die scart zit al een dvd1...

Dank voor jullie inzichten!

Beosystem 5500 + RL60.2 / RL35    BV7-32 MKIII + Raspberry Pi3 + Lintronic -238 + MCL2P & CX50 / Cona     4 link rooms with MCL2 A / MCL2 A/V + MCL2P  + CX100 / CX50 / S45.2 / Grundig 210a     Various Vintage restore objects

All Replies

Rick74
Not Ranked
18 Posts
Bronze Member
Rick74 replied on Wed, Mar 19 2014 9:10 PM

Dubbele post

Rick74
Not Ranked
18 Posts
Bronze Member

Dubbele post

Rick74
Not Ranked
18 Posts
Bronze Member

Lintronic werkt met infrarood signalen (IR) en klik-aan-klik-uit met radiosignalen (RF). Lintronic geeft zover ik weet geen RF signalen uit.

De enige oplossing die Lintronic hiervoor geeft is het rechtstreeks bedienen van de knoppen een RF afstandsbediening door deze te solderen aan de relay-module, zoals uitgelegd in deze manual: www.lintronic.dk/appnote_rf.pdf 

Een beetje omslachtig dus en ben zelf ook nog op zoek naar een alles-in-een oplossing, maar denk dat voor klik-aan-klik-uit de oplossing van jbmedia de enige is?

Page 1 of 1 (4 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL