Sign in   |  Join   |  Help

Beovision 7

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 2 Replies | 1 Follower

Harold
Not Ranked
2 Posts
Bronze Member
Harold posted on Tue, Dec 24 2013 11:29 AM

Beste mensen,

Eind 2005 heb ik een BeoVision 7 - 32 LCD Television gekocht. Al geruime tijd heb ik last van zwarte vlekken in mijn beeldscherm. Dealer vertelde dat dit stof was. Recent is men langs geweest voor onderhoud maar nu blijkt dat deze vlekken geen kwestie is van schoonmaken maar van 'inbranden'. Niet meer te herstellen.

TV is niet jong meer maar ik ben wel teleurgesteld.

Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?

mvg

Harold

All Replies

Blackrix
Top 100 Contributor
947 Posts
Bronze Member

Dit is een bekende klacht bij LCD-schermen, niet alleen voor B&O toestellen. Waarschijnlijk vervuiling in het scherm zelf, dit is vaak wel te verhelpen, dit is alleen wel een risicovolle operatie omdat het scherm volledig uit elkaar moet en de schermen erg dun en breekbaar zijn. En dan hebben we het niet over de tijd die het kost om het te verhelpen. Er is ook een kans dat de schermen zijn aangetast, dan is het einde verhaal. 

De Beovision 7 wordt momenteel aangeboden vanaf een paar honderd euro, misschien eens kijken naar een vervangende Beovision en dan natuurlijk wel goed op het beeld letten.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
3,544 Posts
Founder

Het scherm eraf is inderdaad een kleusje wat goed te doen is. Maar het LCD paneel loshalen van het frame is zeker niet weggelegd voor iedere hobbyist. Maar dat waverachtige scherm wordt op een vreemde wijze ook zwart van het vuil. En dat terwijl het een dichte behuizing is.

Maar behalve dat het voorzetglas of de verlichtingswaver erachter vuil is, dan kan ook nog het flinterdunne paneel zelf zwart zijn. en om die schoon te maken zonder dat je het later ziet is ook een uitdaging.

Maar v.w.b de teleurstelling. Er zijn meer beeldbuizen uit de latere generaties geweest die die leeftijd nooit hebben gehaald. Die ploften al eerder.

Page 1 of 1 (3 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL