Sign in   |  Join   |  Help

Beosound 3000 of Beocenter 2300

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 7 Replies | 0 Followers

David
Top 500 Contributor
Belgium
78 Posts
Bronze Member
David posted on Sun, Sep 15 2013 10:46 PM

Ik heb een vraagje, klinkt wellicht gek of raar, maar is het mogelijk om een Beocenter 2300 met rechte laser (cdpro) terug om te bouwen naar de originele draaiarm laser? (heb nog twee werkende 16bit dac printen liggen) domweg omdat ik die beter vind klinken dan de cdpro.

Is het ook mogelijk om de Beosound 3000 om te vormen naar de draaiarm laser? (en dus die originele dac print voor de draaiarm laser in te bouwen)?

Of is de besturing zodanig veranderd dat dit niet meer mogelijk is. In een conversie kit voor cdpro is er nog een extra print met weerstanden etc,.. 

Mvg David 

All Replies

Blackrix
Top 100 Contributor
947 Posts
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Sep 15 2013 10:55 PM

Een 2300 is in ieder geval gewoon terug te bouwen, geen probleem. Bij de 3000 durf ik het niet te zeggen, daar hebben ook 2 verschillende types loopwerken in gezeten. Maar het eerste type loopwerk is later voor reparaties ook gebruikt in de 2300, dus de kans is groot dat het wel om te zetten is.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
5,423 Posts
Silver Member
Leslie replied on Sun, Sep 15 2013 11:10 PM

Ik heb laatst een aantal 2500's met arc laser gesloopt incl. de bijbehorende print (geen idee hoe dit heet).

Paul heeft een aantal 2300 units met rechte laser van mij in reparatie. Zou hij in deze dan ook de arc lasers met bijbehorende print kunnen plaatsen?

Volgens mijn sloop herinnering liepen er ook wat draden vanuit de lange print (waar ik de naam niet van weet) naar de processor toe. De rechte laser heeft een korte print, toch?

Brengen & Ophalen

BayernTechnik
Top 200 Contributor
Germany
291 Posts
Bronze Member

Ik heb laatst in mijn Ouverture een kromme laser CDM 4-38 gezet met de bijbehorende print (rechts van voren) met enig gesjor aan de kabels (past wel maar je moet wat tyrips wegknippen was het zeer goed te doen !

De rechte laser heeft een print achterop de unit zelf, en een korte print rechts (van voren) en de unit met kromme laser hebben alleen een lange print rechts van voren.

Ik denk dat een Beosound 3000 met smalle clamper ombouwen naar een kromme laser (mits je de bijbehorende lange print hebt) geen problemen zal hebben , maar ik heb daar tot nu toe nog geen ervaring mee .. maar het is het proberen waard !

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
5,423 Posts
Silver Member
Leslie replied on Mon, Sep 16 2013 10:22 PM

Als Paul dit leest, ik heb nog een aantal kromme laserunits liggen met bijbehorende print. Als deze als vervanger kunnen dienen voor mijn 2300'tjes en Ouverture?

Brengen & Ophalen

BayernTechnik
Top 200 Contributor
Germany
291 Posts
Bronze Member

Gaat makkelijk ;) 

Is ook goed zelf te doen ! anders evt. Paul of ik ..

David
Top 500 Contributor
Belgium
78 Posts
Bronze Member
David replied on Thu, Sep 19 2013 4:37 PM

dus een 3000 kan dus met de externe dac en draaiarm lasertrug uitgerust worden? 

heeft er iemand nog een laseren print te koop voor mij voor een schappelijk prijsje?

mvg. 

in technisch opzicht, is een 3000 beter of niet dan de 2300, als dezelfde laser gebruikt wordt. 

David
Top 500 Contributor
Belgium
78 Posts
Bronze Member
David replied on Thu, Sep 19 2013 4:37 PM

dus een 3000 kan dus met de externe dac en draaiarm lasertrug uitgerust worden? 

heeft er iemand nog een laseren print te koop voor mij voor een schappelijk prijsje?

mvg. 

in technisch opzicht, is een 3000 beter of niet dan de 2300, als dezelfde laser gebruikt wordt. 

Page 1 of 1 (8 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL