Sign in   |  Join   |  Help

Connectiviteit

rated by 0 users
Not Answered This post has 0 verified answers | 8 Replies | 0 Followers

ccpleiter
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member
ccpleiter posted on Sun, Aug 18 2013 1:32 PM

Geachte forumleden,

Graag jullie advies over het volgende: ik heb in mijn woonkamer een 'zithoek' en een 'tv hoek'. In de zithoek staat de Beosound 3200, hieraan via Powerlink 2 maal Beolab 4000, en via Masterlink de Beosound 3500 die in de keuken hangt. In de tv hoek de Beovision 8-40 met daaraan de Beolab 2 en 2 maal de Beolab 3. In de huidige situatie heb ik dus geen verbinding tussen de BV 8-40 en de BS 3200.

Wat ik graag zou willen is dat ik bij de huidige tv opstelling de BL4000 laat fungeren als achterluidsprekers en als we geen tv kijken maar muziek luisteren de BL2 laten meedoen als subwoofer voor de BS3200. (Dit laatste is geen 'must').

Kan dit en wat heb ik daar dan voor nodig? Zijn er meerdere manieren om dit op te lossen? Uiteraard wil ik wel graag dat ook de BL3500 het blijft doen. NB de zithoek en de tv hoek bevinden zich in dezelfde (langwerpige) ruimte, de keuken is echt een fysiek andere ruimte.

All Replies

sl
Not Ranked
22 Posts
Bronze Member
sl replied on Sun, Aug 18 2013 2:09 PM

Je moet eens kijken of AST (Adaptive Sound Technology) een optie kan zijn.

DoubleU
Top 150 Contributor
562 Posts
Bronze Member

Dus als ik het goed begrijp zijn er nu 2 stand-alone systemen in 1 kamer. Inderdaad zonde om het niet te koppelen. Wat er moet gebeuren is dat ook de 2 BL4000's als achterluidsprekers worden aangesloten op de TV. In de TV moet, als dat nog niet gebeurd is, nog een masterlink-module ingebouwd worden, en verbonden worden met je BS3200. Daarna nog wat opties aanpassen:

TV in V.OPT 2

BS3200 in A.OPT 0

ccpleiter
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member

Bedankt voor de reactie. Probleem is dat ik de ML van de BS3200 al in gebruik heb voor de BL3500. De BV8-40 heeft al standaard ML alleen die kan ik nu nergens meer aan koppelen. De BL4000 heeft trouwens wel 2 PL ingangen....?

ccpleiter
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member

Bedankt voor de reactie. Dit zou denk ik zeker een mogelijkheid kunnen zijn, ik heb volgens mij alleen niet genoeg ML aansluitingen (die van de tv is nu niet in gebruik en die van de BS3200 wordt gebruikt voor de BL3500.....

DoubleU
Top 150 Contributor
562 Posts
Bronze Member
DoubleU replied on Sun, Aug 18 2013 10:20 PM

Dat zie je (gelukkig voor jou) verkeerd. Je koppelt de ML van de tv gewoon bij de bestaande ML-verbinding middels een ML-doosje. Dat is juist altijd het sterke punt van B&O geweest om nog meer complexe systemen met elkaar te koppelen. Op dezelfde manier kun je ook meerdere BL3500's in je huis hebben.

ccpleiter
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member

Dat klinkt goed, ik ga het vandaag regelen, bedankt!

ccpleiter
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member

Beste DoubleU,

ik heb dit geprobeerd. Er is dus inmiddels een ML verbinding tussen de BS3200, BV 8-40 en BL3500.

A.opt en V.opt ook ingesteld zoals je zei. Echter geen controle over de speakers via de BV8-40, ik kan dus niet voor de optie ''speaker 5'' kiezen die ik graag wil maar max '' speaker 3'' . Bij het menu speakerinstellingen bij rear speakers kan ik dus niet bijvoorbeeld BL4000 via BS3200 instellen.

Bij de door jou voorgestelde instelling voor a.opt en v.opt gaat de BS3200 wel automatisch aan als ik de TV aanzet, alleen volgt het geluid dan niet DTV (daar zit de Humax op) of VMEM (popcorn hour)...

Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Iemand anders?

toch de BL 4000's die nu op de BS3200 aangesloten aansluiten op de TV (rear) en dan noodgedwongen de controle over de BS3200 via de BV8 laten lopen?

DoubleU
Top 150 Contributor
562 Posts
Bronze Member

Dat laatste klopt. Ik zei al eerder: "Wat er moet gebeuren is dat ook de 2 BL4000's als achterluidsprekers worden aangesloten op de TV."

Daarmee bedoelde ik dat alle speakers enkel op de TV aangesloten worden. De 2 BL4000's die nu op de BS3200 aangesloten zijn vervallen dan.

ccpleiter:

Bij de door jou voorgestelde instelling voor a.opt en v.opt gaat de BS3200 wel automatisch aan als ik de TV aanzet, alleen volgt het geluid dan niet DTV (daar zit de Humax op) of VMEM (popcorn hour)...

Deze begrijp ik niet helemaal. DTV en V.MEM aansluitingen staan los van de BS3200..

Page 1 of 1 (9 items) | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL