Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,498 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,009 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

beolion
Top 200 Contributor
470 Posts
Gold Member

Peter Pan:
SPØRGSMÅL -

At DTS MA7.1 mangler under BV 7- 40- 3D, tror jeg er en fejl her -

http://www.bang-olufsen.dk/specifications?productid=746

Hvad mener du  ?  Og hvordan anvendes indstillingerne - - - -
Standard, Omkode og Bitstrøm, under opsætningsmuligheder for BV 7/ Blu-ray  ?
Skær venligst svaret ud i pap.

Mit BV7-55 (MK I) tv kører bare med Standard............men er ikke 100% på hvad jeg får ud af de andre.

Noget som til stadighed undrer mig er, hvorfor BS3 systemet ikke understøtter HD audio (DTS-MA), at den nye "gør det" er fordi at BR drevet dekoder signalet som jeg har forstået det.

Beofan2
Not Ranked
64 Posts
Bronze Member

Er idag blevet opdateret på B&O PLAY V1 (det nye entry TV). I butikkerne 2.5.2012 så det er jo snart. Det kan leveres lige herefter. Gætter på vi snart får en pressemeddelse så Tue Mantoni har noget til regnskabsmeddelsen i næste uge. Pris for 32" er 17000 DKK - 40" er 22000 DKK. V1 er connected trådløst til dit netværk så der bl.a kan hentes musik, opdateringer  etc. Du kan bruge din IPhone sammen med V1 og se indholdet herfra samtidig med du ser det på V1. Jeg gætter selv på at der kommer en dedikeret fjernbetjening til V1. Det kan bl.a monteres i en loftswire. Har efter den forhandeler jeg talte med rigtig god lyd og billed. Nævnte jeg de 5 HDMI Smile Og så er der Made in Struer, DenmarkSmile

Beofan2
Not Ranked
64 Posts
Bronze Member

Var så lidt Smile Forhandleren jeg talte med var meget begejstret, forventer så meget af V1. Han mener jeg har noget at se frem til 2.5, så det gør jeg så da...

Du kan jo lige gøre ham V missen opmærksom på at hans IPhone, Pad, Pod og TV er samlet af stumper i Kina made in China tilført lidt Californisk solskin...... Smile Der er vidst ikke meget nyt i at B&O er samlet af stumper fra andre steder på kloden.......

Det med IPhonen var forhandlerens beskrivelse af funktionen. Måske er det bare en ATV, måske bliver vi overraskede..... Hvis ikke er det da rigtigt at det ikke i sig selv er nogen nyhed..... Men kan nu ikke lade være med at være begejstret for V1 ud fra alt hvad jeg indtil nu har kunnet læse mig frem til.

Beofan2
Not Ranked
64 Posts
Bronze Member

Talte med en anden forhandler som fortæller at jeg kan streame indholdet fra min IPhone direkte til V1.... Der følger en Beo4 med. Prisen inkluderer bordstand, ønsker man istedet et vægbeslag tillægges 1495 dkk

Beofan2
Not Ranked
64 Posts
Bronze Member

Ja prisen varierer nok lidt, det gør den jo som regel. Men omregner du euro til kroner passer mine priser nu meget godt.

beolion
Top 200 Contributor
470 Posts
Gold Member
beolion replied on Thu, Apr 12 2012 10:04 PM

Peter Pan:

------------------------------------
( Spørgsmål stillet af Peter Pan )

"Hvad mener i . Er det ligemeget om Bang & Olufsen's Blu- ray nedsampler DTS HD MASTER Audio til 5.1 kanaler, eller
skulle B&O bruge nogle ressourcer på at få opdatere BeoSystem 3 til selv at kunne afkode DTS HD Master Audio til 7.1
kanaler.
------------------------------------

Jeg har det faktisk lidt sådan, at B&O selv burde kunne levere den bedste lyd, da lyd burde være en af deres kernekompetencer. Har man fx. BL5 (ville jeg ønske jeg havde råd til), så er input signalet ekstremt vigtigt.

Og til 130.000 for 7-55 synes jeg det er lidt ringe at BS3 ikke kan dekode HD lyden. Umiddelbart virker det som om lyddelen i BS3 er lidt outdated. Og jeg køber nu heller ikke rigtig B&O's argument med at HDMI1.3 ikke er klar til frigivelse, det har nu været defacto standard i flere år. frigivet eller ej. Det virker mere som et internt problem i BS3.

Sorry, lidt galle kom der da lige her Big Smile

Nogle gange fortryder jeg at have valgt et internt BR drev i mit 7-55, men på den anden side, det er super elegant.

beolion
Top 200 Contributor
470 Posts
Gold Member
beolion replied on Thu, Apr 12 2012 10:12 PM

Jeg har faktisk stadig et ældre TV fra 1992, LS4500, og det virker endnu og har stadig et flot billede.

Så jeg kan godt forstå at B&O gerne vil have flere ind i deres Univers med et billigere TV, og til de priser virker det også muligt. Og man må medgive, at temmeligt mange hjem har idag en eller anden form for iPad/iPhone/ixxx dim, så det skal nok give "æblefolket" lidt mere mod på B&O hvis iTing understøttes naturligt.

Og da man fortsætter med Beo4, så giver det i sig selv også et kvali stempel ift. faktisk alle andre TV, det er bare den bedste fjernbetjening der findes, og som uden problemer kan betjenes uden at skulle kigge på den.

Glæder mig til 2/5 - selvom jeg nu ikke mangler noget TV :-)

koning
Top 25 Contributor
holland
4,207 Posts
Bronze Member
koning replied on Sat, Apr 14 2012 7:47 PM

V2 serie?  does that mean 46 inch version.

Page 2 of 100 (1499 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL