Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,399 Replies | 14 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,370 Posts
Bronze Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
257 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Julemusik online - Tryk her. - Uden reklamer - Tryk her.

agenten0075
Not Ranked
40 Posts
Bronze Member

Takker :-)

gd61
Not Ranked
5 Posts
Bronze Member
gd61 replied on Wed, Dec 4 2019 2:42 PM

Hej

Jeg har valgt en løsning uden en AV Receiver - men istedet brug af Axiim Link WISA transmitter - som beskrevet i denne tråd:

https://forum.beoworld.org/forums/t/38671.aspx

Evt. erfaringer med Center Channel højtaler modtages meget gerne.

MVH gd61

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Hej gd61. Tusind tak for dit indlæg.  På dit link kommer der jo gode svar.  Yes - thumbs up

Millemis:
Har du også et juleønske fra B&O ?.
Steve (SoundsHeavenly) hjælper dig på vej......Tryk her.

Fra 2013. Ja det var dengang.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Peter Pans Hjemmebio -

Havde B&O haft mod og råd, havde f.eks en Yanaha surround forstærker, og lignende
produkter nok haft et mere smart Beo design. Men B&O har hverken råd eller mod,
og så må folk jo købe hvad de kan få.
.
Når jeg fælder en tåre, er det grundet det dilemma, at den fysiske størelse på f.eks Yamaha
skyldes der skal være plads til forstærker, og en masse Phono udgange. Men Beo kunder
er i mindretal, med hensyn til at benytte aktive højttaler. Vi har kun brug for en forforstærker
med diverse dekoder. Men da vi er i mindretal bliver prisen højere på en surround forforstærker. 
.
Dette rammer også B&O selv om de vil spare div. forstærkere, og vil kunne skabe en designet
surround forforstærker med mindre dimensioner. En surround forforstærker har jo per definition
pre-out. Personligt er jeg så gennem tiden nået frem til at mine passive BeoVox Penta, som
jeg benytter som front højttaler, spiller langt bedre når de får 2 x 500 Watt. Det er der ikke
mange af de surround receiver vi ser, der kan levere. Mit øvrige 5.1 setup består af aktive højttaler.
.
Derfor vil jeg alligevel altid benytte mine to ICEpower moduler til mine BeoVox Penta, og hente
pre-out signaler på surround forforstærkerns front højttaler udgang. Det gør det endnu mere
meningsløst, at være nødt til at købe en surround receiver, istedet for en surround forforstærker. 
.

.
Da mit BeoVision 7-40" Mk III TV ikke holder evigt, forbereder jeg mig på at mit næste TV bliver
et LG 55" OLED Cx TV. Sådan kan jeg genbruge gulvstand og min BeoLab 7-4 centerhøjttaler i
et LG tv setup.
.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Vi må bare selv være kreative !

Bang & Olufsen nedjusterer forventninger til året markant. Krisen fortsætter i Bang & Olufsen, der
endnu en gang må nedjustere forventningerne. Bang & Olufsen har tirsdag aften atter nedjusteret sine
forventninger. Det fremgår af en meddelelse til fondsbørsen.

Koncernen med hovedsæde i Struer regner nu med et fald i omsætningen i regnskabsåret 2019/20 på
13 til 18 procent mod tidligere en prognose om en “encifret vækst”. Det er således den fjerde nedjustering,
selskabet gennemgår på knap et år. – Faldet i omsætningen har været større end forventet, hvilket skyldes
flere faktorer – blandt andet at selskabets partneres salg til forbrugernes ikke har været tilfredsstillende,
skriver B&O i meddelelsen. –

Den strategiske retning er uændret, men det står klart, at der skal ske en fundamental ændring af salgs-
og marketingsindsatsen og skabes en kultur, hvor vi er tættere på kunder og partnere, siger Kristian Teär,
der er administrerende direktør i B&O, i en pressemeddelelse. B&O forventer også en nedgang i selskabets
driftsmargin – ebitmargin – på mellem minus 4 til minus 9 procent. Her var forventningen førhen, at den ville
være bedre end sidste år. Endelig spås de frie pengestrømme at lande i et negativt interval mellem 100 og
150 millioner kroner. Den oprindelige forventning var på dette område en positiv pengestrøm.

Hvad angår forventningerne til andet kvartal af regnskabsåret 2019/20 forventer Bang & Olufsen et fald i
omsætningen på 31 procent. Selskabets nedtur begyndte den 19. december 2018, da Bang & Olufsen blev
tvunget ud i en nedjustering. B&O havde skudt forbi sine forventninger til omsætningen, hvilket førte til, at
selskabet skruede ned fra en forventet vækst på 10 procent til 0 procent. I løbet af første halvår af 2019 fulgte
to store nedjusteringer. Omsætningen endte med et fald på knap 14 procent for regnskabsåret.

Bang & Olufsen offentliggør det endelige regnskab for første halvår af 2019/20 den 14. januar 2020.

17. DEC 2019 /ritzau/ Erhverv /  Læst her.
____________________________________________________________________________________

Harmony Sound Center forventes først klar til levering primo 2020, men tv-delen kan leveres allerede nu.

https://lbs-b-o.dk/produkter/beovision-harmony-65-sound-center

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,850 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Harmony Sound Center forventes først klar til levering primo 2020, men tv-delen kan leveres allerede nu.

https://lbs-b-o.dk/produkter/beovision-harmony-65-sound-center

Var vel også planlagt for 65”-versionen.

Hvor LBS-B-O.dk så vil få dem fra er svært at vide - de er ikke autoriserede B&O-forhandlere mere.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Så blev det desværre ikke i år fruen fik det længe ønsket oled rulle tv i jule gave. Stick out tongue
LG har valgt at udskyde deres ‘rollable’ OLED TV til 2. halvdel af 2020. - Læst her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Da jeg i sin tid købte BeoMaster 4400, viste B&O stolt den tekniske opbygning frem.

Er det muligt, på samme måde at se den tekniske opbygning af Harmony soundcenter. ?
Vi er jo stadig en del nørdet, med interesse for dette.

agenten0075
Not Ranked
40 Posts
Bronze Member
agenten0075
Not Ranked
40 Posts
Bronze Member
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,850 Posts
Bronze Member

agenten0075:

Så PP... Nu er der nyt fra fjernsynsgardin-firmaet Smile

https://www.recordere.dk/2020/01/lg-paa-ces-et-rulle-oled-til-loft-og-et-48-oled/

....og dermed er der fin plads til hans nuværende BL7-4 nedenunder 😉

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Takker agenten0075. Yes - thumbs up

Lydcenter, (der straks fanger din opmærksomhed). Tryk her.

Så lad os da se herlighederne, bag div. dækplader.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,850 Posts
Bronze Member

Hvad med at lytte til herlighederne - måske vigtigere end at se på enheder i et kabinet!

Eller hvad?

MM 

Page 89 of 94 (1400 items) « First ... < Previous 87 88 89 90 91 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL