Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,399 Replies | 14 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,368 Posts
Bronze Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
257 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,844 Posts
Bronze Member

Jeg kan se, at du har postet dette billede flere steder nu.

Måske skulle du - for en god ordens skyld - erstatte dit TuneIn-billede med noget i denne stil.

Sådan ser det nemlig ud i Bang & Olufsen-app’en.....som netop muliggør, at man i den i Stage indbyggede TuneIn-funktion kan vælge en favorit-station ‘med ét tryk’.

BeoRemote One viser ens liste over favoriter direkte på remoten.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Er her ingen på denne tråd der har valgt et LG tv, og en tilsluttet surround receiveren med
5.1/ 7.1  BeoLab højttaler tilsluttet. Det er da også en løsning, når B&O nu har valgt et tv
uden surround processor. ? ? Jeg forestiller mig, at dette er den mest almindelige løsning.

Jeg er da sikker på at B&O butikkerne stadig gerne vil sælge højttalerne, og på denne tråd
findes flere eksempler på hvordan aktive BeoLab højttaler tilsluttes.

Hvad så med B&O's økosystem - Bang & Olufsen App, vil Millemissen så spørge.
Ja det er der delte meninger om. - - -

mm08642:
De fleste professionelle apps, jeg bruger, tilbyder allerede disse multitask-funktioner på Apple iPad.

Kun B&O's software udviklings team har sandsynligvis brug for 2 år for at diskutere, om de givet
funktioner giver mening for deres kunder eller ikke. Efter en lang og kompliceret beslutningsproces
har de brug for yderligere 2 år for at finde en studerende med de nødvendige færdigheder til at
implementere det i B&O-appen. I tilfælde af at de ikke finder en studerende, vil det aldrig blive realiseret.

Jeg ved, det er sort sarkasme, men udefra ser det ud til, at B&O-softwareteamet fungerer på den måde.

Fansastic:
Ved to lejligheder har jeg sendt en fejlrapport til B&O care gennem appen. Desværre modtog jeg
overhovedet ingen feedback på mine to meddelelser. Der er noget galt med app-support funktionaliteten.

Her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,844 Posts
Bronze Member

Hvor vil du hen med det, Peter Pan?

Fyren med den ‘sorte sarkasme’ brokker sig over, at B&O ikke prioriterer en funktion, som han personligt ønsker sig......og det med det samme.

Hvad med bare at have lidt tålmodighed - der er ikke en hær af software-ingeniører på B&O.

I den selvsamme tråd stillede sig spørgsmålstegn ved det ønske - og tillod mig at skrive, at jeg personligt ikke har brug for den....sådan er vi jo så forskellige.

Men ok, hvis man er den type, multitask-typen, der sidder og tjekker mail, surfer, skriver tekster samtidigt med at han/hun betjener sit B&O-setup.......og ikke kan undvære, at det sker som to vinduer på samme skærm, så fred være med det.

Måske kommer det, måske ikke - og så kan man jo selv afgøre, om man vil gøre brug af det eller ej.

Det er bare ikke noget at hidse sig op over!!!

Jeg ved ikke, hvad denne Fantastic har gjordt?

Jeg har selv - lige for et par dage siden haft kontaktet ‘Costumer Service’ - det første svar fik jeg dagen efter og et opfølgende fik jeg efter tre dage.

MM

GaSelle
Not Ranked
14 Posts
Bronze Member
GaSelle replied on Tue, Nov 26 2019 11:37 AM

Enig. Jeg har også fået svar inden for 24 timer, de to gange jeg er kommet med et forslag til deres support, via app´en.

Det virker til, at trådstarter er overordentligt glad for at stykke billeder sammen af alt mellem himmel og jord - men det virker helt utroligt rodet. Jeg ville aldrig overveje, at koble mit nye B&O fjernsyn op til en japansk surroundreceiver eller på anden måde lave den slags "blandingsmisbrug" (sagt med et glimt i øjet). For mig er nydelsen ved et B&O anlæg (gerne klassisk), at det hele passer sammen. Forstærker, pladespiller, cd, fjernbetjening, højttalere - det hele. Din løsning virker sikkert, men tiltaler ikke mig.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsen - Sådan konfigurerers f.eks Beosound Stage, uden en Google-konto. - Læs her.

Emil Jensen
Top 150 Contributor
Denmark
473 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Er her ingen på denne tråd der har valgt et LG tv, og en tilsluttet surround receiveren med
5.1/ 7.1  BeoLab højttaler tilsluttet. Det er da også en løsning, når B&O nu har valgt et tv
uden surround processor. ? ? Jeg forestiller mig, at dette er den mest almindelige løsning.

Jeg er da sikker på at B&O butikkerne stadig gerne vil sælge højttalerne, og på denne tråd
findes flere eksempler på hvordan aktive BeoLab højttaler tilsluttes.

Jeg har haft denne løsning i mange år, i mange forskellige setups.

Indtil jeg købte Beovision Eclipse,

Lad mig bare sig det sådan, jeg går aldrig tilbage medmindre at B&O stopper med Beovision.

Det er bare på godt jysk træls at bruge, og træls at se på...

Beovision Eclipse, Beolab 5, Beolab 17, Beosound 1 Google assist, Beoplay M3, Beoplay H6, Beoplay Earset 

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Tak for svar Emil Jensen. Yes - thumbs up

Introduktion fra Bond 2 User Manual -
Tak, fordi du købte TIBO Bond 2 enheden. Vi håber, at din oplevelse med Bond 2 bliver sjovt i mange
år fremover. Bond-serien er en familie af trådløse modtagere, der kan gøre din eksisterende Hi-Fi i
stand til at spille trådløs streaming af musik i høj opløsning. Forbind blot Bond 2 til dit Wi-Fi-netværk,
download den gratis TIBO-app til din smartphone eller tablet, og du er på vej til at begynde at musik
streame. Den eneste forbindelse, der kræves mellem Bond 2 og din Hi-Fi, er enten et PowerLink MK
III eller en simpel ledning 3,5 mm til RCA phono-forbindelse fra og til.

Du kan også streame via Bluetooth. Bond 2 er også kompatibel med TIBOs multi-room, multi-play
system. Tilføj anden kompatibel TIBO produkter som Vogue, Sphere og Choros modeller, og du kan
snart opbygge en omfattende multirumssystem omkring dit hjem. Spotify-softwaren er underlagt
tredjepartslicenser, der findes her: https://developer.spotify.com/legal/third-party-licenses/

Se video Tryk her.

Pris Ca. 880 Dansk krone. Kan også købes her - Tryk her.

TomErik
Not Ranked
4 Posts
Bronze Member

Hej Peter (og andre kyndige B&O folk),

Har I nogen ideer til tilslutning af en ekstern lydkilde (f.eks. TV) til Beosound5 / Beomaster 5?

Jeg har læst mig til at der skulle være problemer med audio delay hvis man bruger USB Behringer lydkortsløsningen, og dette er jo ikke optimalt når man ser en film. 

Findes der nogen mulighed for at få en anden AUX lydkilde (Gerne digital SPDIF / Toslink) ind gennem et BS5 / BM5 system? 

BS5 / BM5 skal bruges sammen med et sæt Beolab 5 højtalere. 

Grunden til et ønske om BS5 / BM5 er da jeg gerne vil have mulighed for at afspille et digitalt musik bibliotek, men gerne uafhængigt af PC / mobil / tablet / streaming tjenester, og her virker BS5 / BM5 som en meget oplagt løsning. 

Forslag til andre løsninger modtages også med kyshånd.

Jeg har selv også kigget på BS5 Encore, men da frafalder muligheden for 2-vejs kommunikation med en Beo6 fjernbetjening, som ellers er en lækker feature.

Mvh.

Tom-Erik

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Hej TomErik

Vælges BeoMaster 5 / BeoSound 5 - er den bedste ud og indgang MasterLink.

Så ved jeg jo ikke om dit TV kan modtage MasterLink stik. Fordelen er at
audio så ikke skal konverteres fra analog til digital, som KAN give audio delay.

TomErik
Not Ranked
4 Posts
Bronze Member

Hej Peter,

Tak for dit svar. 

Det er desværre ikke et B&O TV som skal tilsluttes, men en Panasonic projektor.
Så jeg er i tvivl om det er muligt at forbinde via MasterLink.

Jeg har efterfølgende fundet følgende indlæg fra Steve fra Soundsheavenly: 
https://forum.beoworld.org/forums/t/23421.aspx

Hvor han beskriver brug af en Beolink converter for at forbinde til Masterlink, hvor jeg så har mulighed for at bruge en DIN til RCA adapter for at føre et analogt lydsignal ind. 

Det virker dog lidt fjollet at føre et analogt signal ind til hvad der ellers er højtalere med digitale indgange (Beolab 5), specielt når jeg faktisk allerede har lyd signalet som digitalt Toslink / SPDIF via en HDMI switch / audio splitter, som denne:
https://www.ebay.de/itm/5X1-Port-4K-Full-HD-1080P-3D-HDMI-Audio-Switch-Selector-Splitter-Extractor-/273808840023?hash=item3fc0475557

Jeg ville ønske at Beomaster 5 bare havde en normal digital SPDIF indgang til AUX i stedet for tvungen brug af USB port. Det havde gjort det noget simplere.

Alternativt har jeg også overvejet om jeg skulle gøre brug af en form for SPDIF switch på SPDIF indgangen på Beolab 5, men da forudser jeg at jeg kommer i problemer hvis jeg ønsker at lade Beomaster 5 styre lydniveau på Beolab 5, hvilket så vidt jeg lige kan se kræver Powerlink forbindelse. 

Mvh.
Tom-Erik

TomErik
Not Ranked
4 Posts
Bronze Member

Dobbelt post.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,844 Posts
Bronze Member

@TomErik

Det korte svar er: ‘glem det’!!!

Begge dele er gamle ting og ikke gearet til de opgaver, du - og andre gennem nogle år - forventer.

(Hvilket jo ikke betyder at BS5/BL5 ikke er en fin kombination.....hvis man blot vil afspille egen lokal musik).

Eneste mulighed er at bruge et B&O-tv fra Masterlink-generationen (som Peter Pan ganske rigtigt antyder)!

Der er B&O-løsninger til dette i dag, men ikke hvis du ønsker betjening á la BeoSound 5 - uden en tablet/app.

MM

agenten0075
Not Ranked
40 Posts
Bronze Member

Hey. Vedr. TIBO Bond 2: Nogen der ved om den vil trigger on/off til f.eks. Beolab 3500 når tilsluttet via DIN Powerlink?

Altså hvis jeg starter streaming til enheden, vil den så selv tænde Beolab, eller skal det gøres via Beo-fjernbetjening? - Og vil den trigger et off efter X sekunders/minutters "stilhed".

agenten0075
Not Ranked
40 Posts
Bronze Member

Hey. Vedr. TIBO Bond 2: Nogen der ved om den vil trigger on/off til f.eks. Beolab 3500 når tilsluttet via DIN Powerlink?

Altså hvis jeg starter streaming til enheden, vil den så selv tænde Beolab, eller skal det gøres via Beo-fjernbetjening? - Og vil den trigger et off efter X sekunders/minutters "stilhed".

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,921 Posts
Bronze Member

Hej agenten0075.

Den 4,5V trigger strøm aktive BeoLab højttaler, IKKE  Beolab 3500 som almindelig
vis skal modtage signaler fra et BeoMaster eller BeoVision TV, via et MasterLink kabel.

Gå evt. på side 26, og se en anden mulighed med BeoLab 3500 link højttaler.

Page 88 of 94 (1400 items) « First ... < Previous 86 87 88 89 90 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL