Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,465 Replies | 15 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Problem med AppleTV 3.

Apple TV 4K kan opdateres til iOS 13. Men samtidigt med andre har skrevet om deres
oplevelser efter Apple TV 4K opdatering. Læs her.

Jeg mener ikke min ATV3 automatisk kan opdateres til iOS 13 ?. Alligevel oplever jeg nu. -
min ATV3 boks starter normalt op med aktivering af 'ATV', som PUC liste i mit BeoVision
7 Mk. III er opsat til at aktiverer ATV3 boksen med, via Beo4.

Mit problem er at ATV3 boksen slukker normalt med røde OFF taste på Beo4. Men herefter
tændes ATV3 boksen igen.

Aktiver jeg så 'TV' tasten = YouSee HD DVB tuner og ser lidt tv, og slukker mit tv igen, sker
det ATV3 også slukker. Men bestemt ikke hvergang. 

Nogle idé til en løsning. ? 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,539 Posts
Bronze Member

Ja, opdater din Apple-PUC.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

@ Millemis - Klart nok, problemet ikke er dit. Fordi du viser et billede af
dit BeoPlay V1 / ATV 4K, hvem siger det vil løse at ATV3 ikke slukker. ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,539 Posts
Bronze Member

Det billede stammer fra en tråd med et lidt anderledes spørgsmål, så det er vel malplaceret her....

....og jeg postede det netop ikke - af selvsamme grund.

Hvilken PUC-version bruger du da nu?

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Har andre samme oplevelse med samme setup som mit. Min ATV3 kan stadig aktiveres
via DTV på Beo4, men off slukker ATV3 men tænder så igen, hvad den ikke burde gøre.

Jeg har ikke været inde og ændre noget i ATV3's menu.

Fra 2013.

Nu har jeg været inde og se at den seneste ATV3 software version er 7.4 (808).
Så mit lille problem med ikke at slukke, er sikkert opstået med denne opdatering.
Til jeg evt. findes en løsning, må jeg blot konstatere at ATV3 ikke bruger ret meget strøm.  Smile

Her flere spørgsmål og råd, men for  ATV 4K - Læs her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Så til noget langt mere alvorligt - 3. oktober 2019.

Bang & Olufsens regnskab viser et fald i omsætningen på 30 procent i forholdet til samme periode sidste år.

Læs her - Og lyt her.

Helge
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member
Helge replied on Thu, Oct 3 2019 2:22 PM

Håper det snur. Selv har jeg bidratt med innkjøp av både nye beolab 20 og Beovision eclipse siste året.

Her må flere delta om en ønsker at B&O skal bestå, alternativet er at all lyd vil bli produsert i lavkostland og kvaliteten kanskje deretter.

Løp og kjøp๐Ÿ˜„

Helge
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member

Håper det snur. Selv har jeg bidratt med innkjøp av både nye beolab 20 og Beovision eclipse siste året.

Her må flere delta om en ønsker at B&O skal bestå, alternativet er at all lyd vil bli produsert i lavkostland og kvaliteten kanskje deretter.

Løp og kjøp๐Ÿ˜„

Helge
Not Ranked
8 Posts
Bronze Member

Løp og kjøp๐Ÿ˜„

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Hej Helge.

B&O skal bestå, hvis de producerer hvad folk ønsker, og kan betale. Spændt på at se
næste generation af Beo SoundCenter, der skulle komme efter Beosound Stage.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

B&O fyrer direktøren.-

Firmaet har allerede fundet erstatningen. Bang & Olufsen har fyret administrerende direktør
Henrik Clausen. Han bliver erstattet af svenske Kristian Teär, der kommer fra Logitech,
oplyser B&O i en meddelelse. Fyringen sker efter et hårdt 2019 for B&O.

Bang & Olufsen har haft en økonomisk svær periode, hvor selskabet flere gange har måttet
nedjustere forventningerne. Samtidig er aktiekursen blevet slagtet.

- Fyringen betyder, at bestyrelsen også udadtil dokumenterer, at man har mistet tilliden til
Henrik Clausen. Investorerne har for længst mistet tilliden til, at Bang og Olufsen ved egen
kraft og med Henrik Clausen ville være i stand til at genoprette økonomien, siger Per Hansen,
der er investeringsøkonom hos børsmægleren Nordnet.

Et skuffende år
Struer-virksomhedens regnskab for første kvartal, der strækker sig over 1. juni til 31. august,
viste i sidste uge en omsætning på 419 millioner kroner. Det er omkring 30 procent lavere
end i første kvartal året før. Selskabet kom ud af regnskabsåret 2018/2019 med et overskud
på 19 millioner kroner. Det var et fald på 77 procent i forhold til året før.

- Det var et skuffende år for Bang & Olufsen. Det utilfredsstillende resultat skyldtes især
udfordringer med omstillingen af vores salgs- og distributionsnetværk samt færre produkt
lanceringer end året før, sagde Henrik Clausen, da regnskabet blev præsenteret.

- Den rigtige profil
Henrik Clausen kom til B&O som ny administrerende direktør i sommeren 2016. Han kom
fra Telenor-koncernen, hvor han havde været siden 2004.

Hans afløser har ifølge B&O's formand Ole Andersen "den rigtige profil til at tage B&O videre
fra, hvor vi er i dag." - Han har erfaring fra ledende internationale forbrugerelektronikfirmaer,
han har solid operationel baggrund, og så er han en stærk og inspirerende leder.

https://nyheder.tv2.dk/business/2019-10-08-bo-fyrer-direktoeren

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,539 Posts
Bronze Member

@Peter Pan

Skriv til formanden og spørg hvad han har tænkt sig.......nu da han har skiftet Henrik Clausen ud.

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Kristian Tear. Kilde: Bang & Olufsen

Bang & Olufsen A/S rydder nu op efter at have erstattet sin administrerende direktør
med den tidligere manager fra BlackBerry Ltd. Kristian Tear, 55 år, som øjeblikkeligt
tager over efter Henrik Clausen. Aktien steg herefter 9,5% til 37,60 kroner i København,
efter at være faldet mere end 70% i løbet af de foregående 12 måneder.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member

Beovision Harmony installation on Wall Bracket. Nyt link: Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,979 Posts
Bronze Member
Page 85 of 98 (1466 items) ยซ First ... < Previous 83 84 85 86 87 Next > ... Last ยป | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL