Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,303 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,330 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
240 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

All Replies

OldJack
Top 500 Contributor
Split
249 Posts
Gold Member

Peter Pan:

Fint OldJack, så kan du starte med at læse herover. Big Smile

gjort med glædeCool

Beogram 6500 MMC2,Beosound Ouverture,2xBeolab 8000,2xBelolab 4000,Beolab 2,Beolab 7.2,Beo4 navi, 2xBeocom2,Serene,Beosystem 3 mk3,H6 2nd gen,Earphones A8,A9 keyring,Bottle opener,Wine Set,4Ktv Samsung 55'',Beolab 7.1 with 42''Panasonic plasma,Beoplay A1,Oppo udp-203, LinTronic.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
698 Posts
Silver Member

For the record, I actually sometimes DO use a BL4 as a centre on the coffee table in front of the TV. It makes a crappy dialog track easier to deal with...

FYI:  If you turn it upside down, not only does it fit perfectly below a BV7, it actually looks pretty good. Perhaps you should update you PANart™?

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

BEOVOX141:
Jeg bruger faktisk nogle gange BL4 som center på sofabordet foran tv'et.
Det gør det lettere at håndtere et uhyggeligt dialogspor ...
Hvis du vender det på hovedet, passer det ikke bare perfekt under en
BV7, det ser faktisk godt ud. Måske skal du opdatere dig PANart ™ ?

Selvfølgelig gør DU det.  

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Er det mon en Soundbar fra Sennheiser B&O vil adoptere denne gang ?

Prislappen er idag på 20.000 kr. Så lidt styring som til Harmony,
så bliver prisen på AMbeo nok dobbelt op.

https://youtu.be/xmoH7m3YRaA

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsen - Fortid.

Bang & Olufens Remote Mains switch produceres desværre ikke mere.

Jeg benytter 2 stk. i mit setup. Når jeg med Beo4 tænder mit TV, aktiveres Mains
switch Nr.1 med 230V, og trigger min aktive Audio Pro subwoofer med 5V. Samt et
hurtigt virkende dobbelt højttaler relæ, som forhindre blop i mine passive BeoVox
Penta højttalerne, samt YouSee,s DVB- C tuner Samsung HD 3106. Mains switch
relæ nr.1 bliver trigget fra PowerLink SUB PL stik dåsen på BeoVision 7-40" Mk III.

Mine to BeoLab 4000 surround bag højttaler får først tilført 230V. og modtager 5V.
trigger signal, når surround sound processoren i mit TV modtager et Dolby digitalt
surround bag højttaler signal. Mains switch relæ nr. 2 klare denne opgave. Mains
switch relæ nr.2 bliver trigget fra surround PowerLink stikdåsen.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

AirPlay 2 og HomeKit. -

LG frigiver i morgen den opdatering, som aktiverer AirPlay 2 og HomeKit på udvalgte
2019-modeller. OLED-tv og "NanoCell" LCD-tv i over 140 lande får opdateringen først
og over de kommende uger udrulles opdateringen også til UM7-serierne.

Kun til 2019-modeller. AirPlay 2 og HomeKit er forbeholdt LGs 2019-modeller.
Selskabet tilbyder ikke opdateringer af webOS-platformen i sine TV og har besluttet
ikke at tilbyde Apple-funktionerne på ældre TV. Læs mere her.

beolion
Top 200 Contributor
364 Posts
Silver Member
Hej Peter. Måske kan du hjælpe. Da vi i sin tid fik trukket kabler rundt i huset så trak vores forhandler en 15m hdmi og et el-kabel til PUC så vi kunne have et apple tv stående i teknik rummet og tv i soveværelse. Og det fungerer rigtig godt for os. På den ene ende af el-kablet er der ir sender og den anden har en mini Jack til tv. Men nu hvor jeg har et Avant 55 istedet for det gamle BV8-32, så har jeg brug for at skifte det gamle Jack ud med de nye stik.

Ved du hvordan man kan gøre dette?
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,441 Posts
Bronze Member

Du skal bruge sådan en, som burde kunne købes hos din B&O-forhandler.....eller vente på en tegning fra Peter Pan, hvis du vil lave DIY.

MM

There is a tv - and there is a BV.

beolion
Top 200 Contributor
364 Posts
Silver Member
beolion replied on Fri, Jul 26 2019 10:56 PM
Hej MM

Mange tak. Lige hvad jeg manglede.
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Millemissen:
Her er et link til en youtube-video, hvor baronen beskriver opsætning af
højtalergrupper, processeringen m.m. Selvom jeg ikke altid er enig med
ham, kan den være fin, hvis man vil se, hvordan man (læs: han) gør det:

https://youtu.be/2UJvf51Jquo

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

BOTF - Juli 2019 - Q/A - Live BeoLab 22 Special

https://www.youtube.com/watch?v=oTkxAwNo1UE

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
698 Posts
Silver Member

Peter Pan:

BOTF - Juli 2019 - Q/A - Live BeoLab 22 Special

https://www.youtube.com/watch?v=oTkxAwNo1UE

FYI:

Dear Beoworld users,

We have received a lot of mails regarding our concept speaker "BeoLab 22" 
First and foremost thank you for questions in our mailbox. 

BeoLab 22 was a  product that was designed many years ago - just to show how the next level of BeoLab 18 could look. We are sorry if we have made anyone doubt or hurt anyone knowing that we have made our design on what we think a BeoLab 22 should look. 

We have sent all our designs to former design manager, Flemming in 2012 and Marie Kristine Schmidt back in 2015.Unfortunately,  We do not have plans to create other concepts in the furture to Bang & Olufsen

So please just enjoy what you have seen and think about that designers are working so many hours to show what they have in mind. But Just have in mind that people are spending lot of hours creating amazing designs. 

Thank you for your time reading this. 

Have a great day.  

Sincerely 

Different Circle - Design & Branding Agency  
https://www.difcircle.dk

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Henrik Baron Vejrup  taler om en BL 22 i 35 min. Og en designvirksomhed kommer
ind og skriver BL 22 er deres gamle design til B&O. Hvad skal vi lægge i det .?

https://forum.beoworld.org/forums/t/37635.aspx

Page 82 of 87 (1304 items) « First ... < Previous 80 81 82 83 84 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL