Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,303 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,330 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
240 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

B&O - Prisliste Pr.15.06.2019 - Danmark - Download - Tryk her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,441 Posts
Bronze Member

@Peter Pan

Hvad mener du med: ‘Systemet skal selv finde ud af at tilpasse sig den fjernbetjening vi har valgt’ ?

Og.....ville du virkelig være klart til at betale prisen for sådan en sag?

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

@ Millemissen

Prøv at hører hvad Tommy siger sidst på denne video - Tryk her.

Vedrørende en evt. pris. Det er nok nemmere at tage stilling til, den dag mit BV 7 står af. Yes - thumbs up

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,441 Posts
Bronze Member

Hvis det kun er det, du skriver om, som du ønsker - hvorfor så vente på at B&O laver noget?

Hvorfor så ikke bare gøre som det er vist i den video?

Er nok også billigere!

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsen's regnskab 2018/2019. - Omsætningen faldt med 13,6 pct. til 2.838 mio. Kr. - Læs her.

Hvad er så B&O's planer - B&O Soundbar & Remote til LG OLED ? . Video er nu fjernet af B&O.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

11 Jul 2019. Rasmus Larsen. - Bang & Olufsen bekræfter at soundbar er på vej. - Læs her.

OldJack
Top 500 Contributor
Split
249 Posts
Gold Member

Google Swahili ? Stick out tongue

Beogram 6500 MMC2,Beosound Ouverture,2xBeolab 8000,2xBelolab 4000,Beolab 2,Beolab 7.2,Beo4 navi, 2xBeocom2,Serene,Beosystem 3 mk3,H6 2nd gen,Earphones A8,A9 keyring,Bottle opener,Wine Set,4Ktv Samsung 55'',Beolab 7.1 with 42''Panasonic plasma,Beoplay A1,Oppo udp-203, LinTronic.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

@ OldJack

You must take is Danish course.  Stick out tongue

OldJack
Top 500 Contributor
Split
249 Posts
Gold Member
OldJack replied on Fri, Jul 19 2019 12:39 PM

Peter Pan:

@ OldJack

You must take is Danish course.  Stick out tongue

Just  started,Danish for beginners...Smile

Beogram 6500 MMC2,Beosound Ouverture,2xBeolab 8000,2xBelolab 4000,Beolab 2,Beolab 7.2,Beo4 navi, 2xBeocom2,Serene,Beosystem 3 mk3,H6 2nd gen,Earphones A8,A9 keyring,Bottle opener,Wine Set,4Ktv Samsung 55'',Beolab 7.1 with 42''Panasonic plasma,Beoplay A1,Oppo udp-203, LinTronic.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Torben:
Jeg tror ikke man skal bagatellisere opgaven med at konvertere til AirPlay2. Sonos lader
også til at have problemer med at få deres enheder til at være i synk med andre AirPlay-enheder.

Rasmus:
Wireless Audio Sync på Apple TV.
Jeg fik endelig leget med den nye 'Wireless Audio Sync' i tvOS 13. Hvis I har læst min test af HomePod
forbundet via AirPlay til Apple TV, så husker I nok, at video/lyd-synkronisering, særligt på 24Hz indhold,
var et af de primære klagepunkter. Både at lyden ikke passede til munden på skærmen samt at lyden
ikke var synkroniseret imellem TV'ets indbyggede højttalere og trådløse højttalere forbundet via AirPlay.

Resultatet af 'Wireless Audio Sync' er indtil videre meget lovende. Jeg har forsøgt med indhold i hhv. 50Hz
SDR, 60Hz HDR (konverteret) og 24Hz SDR. Lyden er nu korrekt lip-synkroniseret og er desuden korrekt
synkroniseret imellem TV'ets højttalere og HomePod - altså hvis man vælger at få lyden over begge to
samtidig. Tilføjer jeg et trejde højttaler-sæt til mikset, mine BeoLab 9, så er lyden stadig synkroniseret
imellem alle tre.

For definitivt at afgøre om det hele fungerer efter hensigten, så skal jeg prøve både med og uden match-
funktion (til billedfrekvens) og ved alle de forskellige kombinationer af opløsning, Hz og HDR/SDR. Det er
dog en større opgave, som pt. hindres af, at developer console på Apple TV ikke kan frembringes i tvOS
13 beta (så jeg kan ikke bekræfte formatet på f.eks. Netflix's forskellige streams), hvilket jeg mistænker
at være relateret til, at min Mac ikke kører Catalina og seneste Xcode.

Rent teknisk fungerer Wireless Audio Sync-funktionen ved at en iPhone i nærheden lytter til tv'ets højttalere.
Til at starte med blev jeg snydt af en teknikalitet, som jeg mener burde gøres mere tydelig på Apple TV.
Hvis I bruger match-funktion (til billedfrekvens) på Apple TV skal I være klar over, at 'Wireless Audio Sync'
skal foretages for hvert enkel kombination af opløsning, Hz og SDR/HDR. Så altså, man skal manuelt skifte
til 4K HDR 24Hz, køre Wireless Audio Sync, derefter skifte til 4K SDR 24Hz osv. Funktionen fortæller i
menuen, om man har synkroniseret en given kombination af opløsning/Hz/dynamikområde. Dette burde
kunne gøres noget mere elegant fra Apples side. Jeg ved i hvert fald prøve at kontakte tvOS-udviklerne for
høre om man ikke kan lave et "avanceret" punkt under Wireless Audio Sync, som automatisk cykler alle
formater igennem.

I må meget gerne skrive om jeres erfaring med dette emne.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,831 Posts
Bronze Member

Fint OldJack, så kan du starte med at læse herover. Big Smile

OldJack
Top 500 Contributor
Split
249 Posts
Gold Member

Peter Pan:

Fint OldJack, så kan du starte med at læse herover. Big Smile

gjort med glædeCool

Page 81 of 87 (1304 items) « First ... < Previous 79 80 81 82 83 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL