Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,297 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,323 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
240 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,430 Posts
Bronze Member

.....men det slukker næppe tørsten.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member

Yes . . Best Bay er genopstået. Har fået ny adresse. Tryk her. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsen har to gange på tre måneder måttet nedjustere forventningerne som følge af et skuffende salg.

ritzau. - 4. April 2019. Læs her.

Jeg mener Bang & Olufsen skylder os tusind undskyldninger på grund af deres dårlige måde at håndtere vores mærke på.

Hilsner fra en desillusioneret BeoFan.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,430 Posts
Bronze Member

Jeg tvivler på, at B&O skylder dig noget som helst 🙄

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,430 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

på grund af deres dårlige måde at håndtere vores mærke på.

Køb et par aktier og udtryk dine bekymringer på næste generalforsamling.

MM

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
698 Posts
Silver Member

Peter Pan:
Jeg mener Bang & Olufsen skylder os tusind undskyldninger på grund af deres dårlige måde at håndtere vores mærke på.

Jeg vil nu langt hellere have et par rigtige flotte produkter, end en undskyldning.

Men som udtrykt en million gange før: Fabrikken er lukket og slukket, og med den muligheden for at genskabe magien, der er for mange brændte broer.

Playtoy skal nok klare sige et godt stykke tid fremover, men om resten når at se de 100 år tvivler jeg stærkt på, men hvem ved måsker er der noget epokegørende på vej? 

Worst case må vi bare passe ekstra godt på de ting vi allerede har og hjælpe dem lidt på vej. Jeg er eksempelvis meget tæt på at hugge til på et  BV12-65 med et Beosystem 3. Det er godt nok et fedt TV!

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,430 Posts
Bronze Member

Jeg fatter altså ikke, hvorfor du så spilder dit krudt på at beskæftige dig med, hvad B&O laver i dag.

Ja, et BeoVision 12 er et ‘fedt tv’.....hvis man bruger et BSys4 til at drive det 😁

MM

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
698 Posts
Silver Member

Millemissen:
Ja, et BeoVision 12 er et ‘fedt tv’.....hvis man bruger et BSys4 til at drive det 😁

Hmmm,- Så kan du jo kun have en skærm tilsluttet  Big Smile

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,430 Posts
Bronze Member

Den anden har jeg i hånden 😁

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member

LG Signature R. Det er da smart.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member

LG SIGNATURE OLED TV R ventes på markedet i en 65″ udgave i 2. halvdel af 2019.
Første prisindikation siger ca. 55.000 euro. Direkte omregnet er det ca. 410.500 kr.

Så må jeg jo forsøge at forklare fruen, at det ikke er nok at vendte nogle mdr. Men at
hun nok skal forberede sig på der går et par år. Smile

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,430 Posts
Bronze Member

Så må du tage dig til takke med et B&O-tv så længe.

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,430 Posts
Bronze Member

Jeg skrev jo i går at Peter Pan så må ‘tage sig til takke’ med et B&O-tv

https://www.bang-olufsen.com/en/televisions/beovision-harmony

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,826 Posts
Bronze Member

Fede højttaler, man kan se de kan lytte luft.

Når MM lytter til dette, kan han heldigvis forsikre os om, at når det er B&O, spiller det som det skal. Big Smile

Page 77 of 87 (1298 items) « First ... < Previous 75 76 77 78 79 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL