Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,276 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,310 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
239 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Trådløse WiSA-højttalere på LG OLED. -  Af Lars Ladingkær - Januar 2018.

B&O benytter WiSA

WiSA er den standard Bang & Olufsen benytter. Så med denne stick bliver
det muligt at tilslutte trådløse B&O-højttalere til et LG OLED TV.

https://www.recordere.dk/2018/01/traadloese-wisa-hoejttalere-paa-lg-oled/

Min B&O forhandler forventer et sortiment af LG's tv i butikken, når B&O's 'nye' tys tys planer
falder på plads. Min vurdering - Når B&O har solgt det sidste  BeoVision Eclipse.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

LG's OLED 55 "C9 4K HDR TV er på vej til Danmark.

Her og her kan du få idér til hvordan du tilslutter
BeoLab højttaler til en  AVR - 5.1 surround receiver med pre-out.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,343 Posts
Bronze Member

Når en 77” C9 nu skal koste 59.900 kr, hvad ville så en BeoVision Eclipse 77” koste 🤪

Næppe så meget son en BV7-55 gjorde dengang.

MM

There is a tv - and there is a BV.

BEOVOX141
Top 150 Contributor
Denmark, West
698 Posts
Silver Member

Millemissen:
Næppe så meget son en BV7-55 gjorde dengang.

Hvorfor skal et BV7-55 rodes ind i den der LG sovs ? Surprise

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,343 Posts
Bronze Member

Ganske simpelt...

Fordi et BeoVision 7-55 var ‘state of the B&O art’ dengang, for små 10 år siden og et BeoVision Eclipse 77” kunne være ‘state of the B&O art’ i 2019.

Det er nu engang et LG/OLED tv, der danner basis for den billedmæssige del nu om dage.

Men dit indlæg besvarer jo ikke mit spørgsmål - har du ikke noget bud....så kan du jo bare lade være med at kommentere 🙄

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

@ BEOVOX141

Ekspert i at lukke tråde - Hold dig nu på måtten denne gang. Prøv noget nyt.  Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Jeg ved alt, jeg har læst det selv - Her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

26 Mar 2019 - B&O nedjusterer efter svigtende salg af TV.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1553585479

Normann
Top 500 Contributor
246 Posts
Bronze Member

Er ikke rart at de har sviktende salgstall når de ikke kommer med nyheter, annet enn hodetelefoner og farger.

Tror nok også tiden er inne at de dropper TV, dessverre... Her må de ta noen grep..

Normann
Top 500 Contributor
246 Posts
Bronze Member

Er ikke rart at de har sviktende salgstall når de ikke kommer med nyheter, annet enn hodetelefoner og farger.

Tror nok også tiden er inne at de dropper TV, dessverre... Her må de ta noen grep..

beolion
Top 200 Contributor
361 Posts
Silver Member
Enig. Jeg synes heller ikke at fremtiden ser lys ud pt.

Det kan være at B&O ender som en niche BeoPlay producent hvis det her fortsætter.

Uden nye produkter trækker man ikke meget mersalg.

Det er faktisk længe siden jeg selv har været forbi en forhandler.
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

2019 BO 93 yearsofmagic cover.

https://nordicdesigntrace.com  - Nordic Design in Milan 9-14 April 2019. ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,343 Posts
Bronze Member

Wednesday 10 April: Beobrew event 19.00- 22.00

Dér kunne jeg da godt tænke mig at være med 🍺

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

God fornøjelse Millemissen - Milano furniture fair 2019 - Tryk her. - Dette ser da mere spændende ud - Tryk Her.

Page 76 of 86 (1277 items) « First ... < Previous 74 75 76 77 78 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL