Sign in   |  Join   |  Help
Click here to change your Beoworld Account Details

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 4 verified answers | 1,014 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,122 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
12 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

All Replies

bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
12 Posts
Bronze Member
bwel replied on Mon, Dec 3 2018 8:08 PM

Hi Peter Pan,

Yes, this is the method I am using to connect directly to the Beolink Passive and this works ok, but now I’m wanting to connect in to the Beolink Converter 1611. Would I use the same method of Audio In and Trigger on Pin 1 of the PowerLink on a 1611 ?

Do you have any thoughts on the other questions ?

Thanks so much for all the help and advice. 

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member

Hej.

Se svar - https://forum.beoworld.org/forums/t/35644.aspx
_______________________________________________________________________________________

B&O ML-MCL Converter MCL2P Type 1741. Her med flere X-tre speaker kit og MCL 2A Relæboks + transmitter.
Volumen styres med Beo4 i det rum du ønsker lyd fra et BeoCenter 2300, som ikke har MasterLink tilslutning.

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member

Disse nye mulighed er hver at vente på, hvis opgradering
med HDMI 2.1 & cARC, holder hvad der skrives.

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member

Her et eksempel på at HDMI 2.1 / eARC SKAL være integreret i de produkter man tilslutter.
Altså som her, det TV man har. Når jeg har valgt Apple TV K4, er det kun et eksempel. Der
findes nu og her nogle kompromiser som bygger på den nuværende HDMI version, men vil du
være så fremtids sikket man nu kan, så vent til 2019 hvor HDMI 2.1 / eARC forhåbentligt
blevet integreret på de produkt du vælger.

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member

Den nye konfiguration vil kræve eARC- støtte fra både dit tv og dinlydenhed, hvilket betyder at dine enheder skal
understøtte HDMI 2.1. Ældre HDMI- versioner understøtter ikke eARC. Du skal også bruge en HDMI med under-
støttelse til Ethernet, som de nyere Ultra High- Speed ​​HDMI- kabler, som omfatter Ethernet- support.

Mere læsstof her - https://tinyurl.com/ybknfw2k

Her en funktions tegning.

Billede

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member

2 x 500 Watt ASP ICEpower moduler er tilsluttet 2 x PowerLink front out på mit BeoVision 40"
Mk III TV, og levere signalet til to Passive BeoVox Penta, som er front højttaler i mit 5,1 setup.

ASP ICEpower moduler har nu leveret super lyd hver dag siden April 2005, og har kun været
uden 230V når vi har været på ferie. Så det er et køb jeg aldrig har fortrut.

På vej til "TEKNIK BOKSEN".

Jeg syntes det er lykkedes meget godt at skjule alle de nødvendige kabler.

Her beskrives af hvad der ligger bag de små nr. du ser på billedet.

1) BeoLink 1611 Converter krontrolboks, benyttes, når audio og videoprodukter med Master Link
   (ML) og 7 polet datalink /MCL) ønskes forbundet. I mit setup har Beocenter 9300 MCL link og
   BeoVision 7 ML link.

2) Remote mains switch, er en fjernbetjent netafbryder som får et on/off trikkersignal fra pin 4 i
    PowerLink  tikket. I mit setup tilslutter den 230V til min subwoofer. Her udover tændes nr. 2 -
    nr. 4. - nr. 6 og nr. 5.

3) Er endnu en Remote mains switch som trigger 230V til de to aktive BeoLab 4000 bag -
    højttalerne i mit surround system.

4) Er en 20 db antenne forstærker  som tilsluttes 230V med triggersignal fra (2).

5) Er et højttalerrelæ som sikre at ICEpower modulerne ikke givet "blobs" i højttalerne.

6) Strømforsyning til højttalerrelæet, som tændes med triggersignal fra (2).

7) X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup sendes lyd fra
    Beocenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken.

8) Er fra JJAZ, en IP 205 KV Stainless, 2 X 500 Watt APS ICEpower forstærker, tilsluttet direkte fra
    BeoVision 7-40 TV's PowerLink front bøsninger med 2 stk. MK III PowerLink kabler til ICEpower
    modulerne. Strømmen til ICEpower forstærkeren slukkes aldrig.

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member

Hvordan flyttede Bang & Olufsen fra proprietær teknologi til at åbne
økosystemer uden at miste sin sjæl. - Google dk her.

Bang & Olufsen solgt sjælen for længe siden.

Peter Pan
Top 75 Contributor
1,120 Posts
Bronze Member

I mange år havde Bang & Olufsen flotte kataloger, som gennem årene fristede mig til at købe grej, jeg måtte eje.
Katalogerne har jeg stadig, så jeg kan se billeder af de fine designikoner, der skabte B&O's brand.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,205 Posts
Bronze Member

Museum!

MM

There is a tv - and there is a BV.

Page 68 of 68 (1015 items) « First ... < Previous 64 65 66 67 68 | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL