Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,192 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,233 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
220 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member
Verified by Jakob66

Hej Jakob66 / madskp

Jeg har ikke ATV4 men ATV3 tilsluttet via HDMI kabel. Men også et IR kabel fra BV 7-40 Mk III full HD
til ATV3. ATV3 er lagt ind i PUK listen. Så jeg benytter kun Beo4 fjernbetjeningen som styrer det hele.
Jeg mener at huske jeg under opsætning af ATV3, under MENU skulle vælge Beo4 og ikke Apple TV
fjernbetjeningen. Under MENU i den HDMI port jeg valgte, vælger man om BV 7 skal slukke sammen
med ATV3, eller ikke.

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,944 Posts
Bronze Member

Ser den ikke lidt mærkelig ud, den klump der foran på den sidste/den nye???

Lagde godt - ud af øjenkrogen - mærke til sådan en sort tingest foran en af Eclipserne, da jeg var i B&O-butikken forleden.

Jeg troede, at det bare var en eller anden sort kasse, som han ikke havde fået fjernet.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member

@ Millemissen.

Jeg tror fjernsynet vælder uden den sorte klods. ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,944 Posts
Bronze Member

De skriver ‘næsten svævende gulvstand’.
Jeg ser kun den klods - den kan man vist ikke undgå at fokusere på :(( 

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member

Sådan Millemissen. Det er da lige til, og en pæn løsning.

Hvordan B&O vil løser tilslutnings opgaven af staffeliet, må du vente med at se til 2019.
Hvor dette nok bliver B&O's 'NYE' Eclipse lancering. Hvis de altså stadig har flere 2016
paneler tilbage.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member

Ønsker man bedre lyd fra sit TV, er det ganske nemt at tilslutte Xeo højttalerne.

Tryk og se hvad man gør.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,944 Posts
Bronze Member

Hvordan vil du tilslutte den hub til Eclipsen, der hverken har analog eller optisk udgang?

Gem du hellere de skotøjsæsker til dit kommende LG OLED-tv 2019....der giver det mening!

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member

Millemis - Skal du absolut blande dig i et setup du ikke har interesse i, så tænk dig om -

PL pre-out, er en analog audio udgang, som tilsluttes RCA IN på Xeo HUB.

bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
bwel replied on Sun, Dec 2 2018 9:30 PM

Hi there,

If I am also using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control on the Passiv eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,944 Posts
Bronze Member

Held og lykke med det.

Det var bare ment som en advarsel for de, der tror at du har testet et sådant setup.

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
11,944 Posts
Bronze Member

bwel:

Hi there,

If I am also using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control on the Passiv eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

Do I understand you right?

You want to use the BL Passive as an amp for some passive speakers.

You have connected the PL input of the Passive to the PL output of a BeoVision (the Eclipse?).

In that case there is no need for, because no use for an ir eye there (this is needed only when the Passive is connected as a linkroom device).

The volume etc is controlled via the BV through PL.

Be sure to use a fully wired PL cable - otherweise the Passive amp) won’t turn on (and off).

If you however, mean something else, feel free to write again.

MM

bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
bwel replied on Mon, Dec 3 2018 11:37 AM

Hi,

Apologies, I tried to reply to an earlier post that had the similar setup. 

Background. 

I have Beolink Passives 1657 and Ceiling Speakers in a number of rooms with ML cabling across the house. I moved in to the house and do NOT have a BeoSound for Audio Master. 

I would like to use Spotify in rooms and so have been looking to connect Echo Dot’s to either

• 1) Distribute to all rooms together
  • 2) Or connect individually to each Beolink Passive in each room. 

For 2). I have tried connecting to the  Beolink Passive - PowerLink DIN as a test in one of the Rooms. I used a cable with that links to 2.5mm audio of Echo Dot and also links to USB for 5v trigger on pin 1 (from memory). 

This works for 1 room ok, but I wondered if I will be able to use the Volume and Mute of the IR connected to that room Beolink Passive ?

Currently the IR does not control the Passive in this way, other than setting it to off, but not on.  

For 1)

I am also looking at trying a Beolink Converter 1611 to operate as an Audio Master vial the ML to all Beolink Passives. 

• In that way, will the IT Volume and Mute work ?
  • Will I also need a B&O remote to set this up at all ?  Currently I don’t have any remotes. 
  • For the Beolink Converter 1611, Other than connecting ML, what would the connections / pins be to input the Audio and if necessary, any trigger ?
  • Will I need a B&O remote to set this configuration up ?

Any advice, diagrams or other would be most appreciated. 

Many thanks

Bob

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,577 Posts
Bronze Member

Hallo bwel

This drawing is what I can help with.

bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
bwel replied on Mon, Dec 3 2018 8:08 PM

Hi Peter Pan,

Yes, this is the method I am using to connect directly to the Beolink Passive and this works ok, but now I’m wanting to connect in to the Beolink Converter 1611. Would I use the same method of Audio In and Trigger on Pin 1 of the PowerLink on a 1611 ?

Do you have any thoughts on the other questions ?

Thanks so much for all the help and advice. 

Page 67 of 80 (1193 items) « First ... < Previous 65 66 67 68 69 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL