Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,523 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Flower pots by Bang & Olufsen. 

Nu går det da helt galt for B&O. Whisper

Rudi Pedersen
Top 500 Contributor
Herning, Denmark
119 Posts
Silver Member
Den er flot....har lige købt og den kommer i morgen Big Smile
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

@ Rudi Pedersen

Folk i innovations afdelingen må være rejst, grundet for lavt ambitions niveau i B&O.  Idea

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Download - Bang & Olufsen APP her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

BeoWiser - BeoLiving Intelligence.

Betyder at B&O siger farvel til Master Link- forbindelserne.
Er det IKKE længe siden B&O gjore det, med BeoSystem 4 - ?

Personligt vil jeg fortsat give den hjælp jeg kan til MasterLink interesserede.

MasterLink-teknologien: Tillad integration af produkter. Det krævede et MasterLink kabel,
der skal forbindes i huset, og bruges som en fælles "bus" til fysisk at forbinde produkterne.

Imidlertid sikre Bang & Olufsen ikke mere at alle dine produkter virker problemfrit. Kunder
der ejer udstyr med MasterLink teknologi ér stadig i stand til at forbinde dem i et fælles
system. Dette giver dig mulighed for at dele analog audio på tværs af værelser og produkter,
så du kan beholde deres elskede BeoSound 9000, CD-afspiller fra 1994 og stadig stolt vise
den frem på din stue væg, når du afspille dine yndlings-cd'er. Eller distribuere lyd til BeoLab
3500 i badeværelset. Produkter der i høj grad matcher selv med de nyeste lyd systemer
Bang & Olufsen sælger idag, på lyd kvaliteten.

BeoWiser - BeoLiving Intelligence.
Har software i to versioner Essential, og Pro-version får software- tilføjelser løbende.
Pro-version- for styring af B&O's produkter. F.eks brug af Alexa eller Google Home
eller integrere med IFTTT tjenester.

Opgradering til Pro version. Læs her.

Essential- er for kunder der ikke har mange forskellige systemer at integrere.
Her konfigureres alle indstillinger direkte. Via BeoLiving APP oprettes grupper
af B&O produkter, f.eks BeoSound 2 i samme rum.

Se Youtube video her.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,384 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Betyder at B&O siger farvel til Master Link- forbindelserne.
Er det IKKE længe siden B&O gjore det, med BeoSystem 4 - ?

Personligt vil jeg fortsat give den hjælp jeg kan til MasterLink interesserede.

Det betyder at B&O i forbindelse med gateway-hardwaren siger farvel til ML.

ML som sådan blev skrottet for efterhånden mange år siden.

Du kan dog roligt fortsætte med ‘give råd til ML-interesserede’.

Det er stadigvæk muligt, at bruge ML-produkter i forbindelse med den nye gateway-løsning - det kræver blot at en NL/ML Konverter er involveret.

Dette sker således også i B&O’s eget demorum (BeoHome) i Innovation Center i Struer.

Endnu bedre ville det være, hvis du gav råd til miksede NL/ML setups eller til NL setups,

da mange kunder vitterligt har skrottet deres ML-produkter helt eller delvist......

....det ville nok være lidt mere tidssvarende.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

@ millemis

Jeg vil endnu en gang gøre opmærksom på, at produkter der kræver B&O software support,
for efter lang--- tid at fungere, hvis de overhoved kommer til at fungere, har ikke min interesse.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsens historie i nyere tid.13. Marts 2017- B&O dropper selvstændig produktion.
Efter at have lukket for den sidste produktionslinie på fabrik 4 i Struer i 2014, blev alle B&O
tv med mere, produceret på B&O's fabrikker i Koprivinice i Tjekkiet. Alle aktier i B&O's
produktions selskab i Tjekkiet blev solgt til den tjekkiske indkøbspartner Tymphany Acoustic
Techology, for 123 millioner kroner. Når alle regninger var betalt, vil der ifølge B&O's egne
beregninger være 33 millioner kroner tilbage som et plus på regnskabet. Salget faldt godt i
tråd med B&O's strategi om at koncentrere sig om BeoPlay som idag er kerneforretningen.

Bang & Olufsen og Tymphany har som en del af transaktionen indgået en længere varende
indkøbs aftale som skal sikre stabilitet i den fremtidige leverance af produkter. Salget af det
tjekkiske produktions selskab kom som en følge af Bang & Olufsens aftale med den koreanske
elektronikgigant LG, om al udvikling og fremstilling af Eclipse. B&O beskriver det som en logisk
konsekvens af aftalen med LG, at hele det tjekkiske produktions selskab bliver solgt.

I marts 2015 solgte Bang & Olufsen også B&O-Automotive til amerikanske Harman. En handel
til 1,17 mia. kroner. Senere i 2015 var det aktierne i forstærker-virksomheden ICEpower, der blev
solgt for 32 millioner kroner. Hvordan fortiden vil influerer på B&O's fremtid, kan vi kun gætte på.

Hvem kan garantere at Bang & Olufsen opfylde sine software opdaterings forpligtelser imorgen,
med denne historiske baggrund. ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,384 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

@ millemis

Jeg vil endnu en gang gøre opmærksom på, at produkter der kræver B&O software support,
for efter lang--- tid at fungere, hvis de overhoved kommer til at fungere, har ikke min interesse.

Så forstår jeg ikke din interesse i den Sound Center-soundbar fra B&O, som du forventer og håber på!

Den er masser af sw involveret i alle moderne produkter - og det vil der også være i en sådan ‘soundbar’.

Nyd du bare dit nuværende setup og glem B&O, som det er i dag.

Brug tiden på noget andet, end blot at jamre over udviklingen.

Dind du bare nogle gamle tegninger frem og genudsend dem på diverse forums 😉

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

@ millemis

Jeg følger nyheder, men ikke alt har min interesse, sådan er det bare. Idea

Her ser i hvad der igennem tiden har tiltalt mig så meget, at jeg har tilført det til mit setup.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Millemis kan jo så beskrive alt det spændende B&O han har tilført sit setup  ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,384 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Det må da lige være noget for dig.

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Hvem kan garantere at Bang & Olufsen opfylde sine software opdaterings forpligtelser, bare to år frem ?

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,384 Posts
Bronze Member

Hvem kan garantere, at du og jeg lever om 2 år.

Kunne du ikke stille nogle mere relevante spørgsmål......så skal jeg gerne forsøge at svare 🙃

MM

bab
Not Ranked
22 Posts
Bronze Member
bab replied on Mon, Nov 19 2018 2:32 PM

Guys, this exchange/debate is not very useful. Please take your quarrels offline.

-bab

Page 65 of 102 (1524 items) « First ... < Previous 63 64 65 66 67 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL