Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,243 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,290 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
233 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

All Replies

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,201 Posts
Bronze Member

@Fidse

Hvad bruger du triggeren til?

Jeg går ud fra at du bruger line-indgangen?

Hvis du bruger PL-indgangen, skal Peter tegne et stik til PL-højre og et til PL-venstre....

.....og du skal igang med loddekolben.

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

Hej Fidse - Det er nok ikke dine kabler der er fejl på ..............................................................

Hver opmærksom på, den analog hovedtelefon OUT bøsning på TV'et ikke er optimal. Problemer kan være
summen eller skratten fra højtalerne, eller at dine højtalere vil spille for højt selv når tv'et er skruet så langt
ned som muligt, eller at højttalerne ikke vil gå i OFF grundet støj på indgangssignalet.

Fidse
Top 500 Contributor
175 Posts
Bronze Member
Fidse replied on Fri, Sep 7 2018 12:14 AM
Millemissen:

@Fidse

Hvad bruger du triggeren til?

Jeg går ud fra at du bruger line-indgangen?

Hvis du bruger PL-indgangen, skal Peter tegne et stik til PL-højre og et til PL-venstre....

.....og du skal igang med loddekolben.

MM

Jeg bruger PL-indgangen. Men der er både højre og venstre signal i kablet og man indstiller bagpå højttaleren hvad der er højre og venstre.

Triggeren skal bruges, ellers tænder højttalerne ikke, jeg prøvede først med et kabel uden trigger.

Det kan godt være jeg ikke kommer uden om at købe en playmaker og så sende lyden via airplay fra mit ATV. Det er bare en dyr løsning til soveværelset Stick out tongue
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

@ Fidse
Vælger du en Playmaker, er her en måde at opnå bedste resultat.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

Send audio fra Playmaker via airplay.

Playmaker: Trådløs streaming af audio. B&O's Playmaker er en enhed også til trådløs streaming.
Den lille enhed kan sluttes til et par aktive B&O højttalere, og så er der fri adgang til trådløs streaming
fra mobilen eller computeren. Playmaker er kompatibel med både Apples AirPlay og DLNA og kan
derfor streame hvad som helst fra en hvilken som helst smartphone, tablet, Mac, pc eller medieserver.

Den lille enhed er tiltænkt eksisterende B&O-brugere, som ønsker at gøre deres musiksystem trådløst,
og har specifikationer, der imødekommer selv højttalere som f.eks. BeoLab 5. Playmaker sættes op
med app’en Bang & Olufsen. Al den nødvendige streamingteknologi er pakket ind i den diskrete hvide
enhed, som er lille nok til at blive gemt væk på en boghylde.

Playmaker er skræddersyet til hjem, hvor hvert familiemedlem hører sin musikgenre – og på sin måde.
Alle kan streame deres egen musik fra en smartphone eller anden enhed til Playmaker. Regulering og
deaktivering af lyd kan styres via den håndholdte enhed, med Bang & Olufsen fjernbetjeningen eller på
selve Playmaker. På den måde er det nemt for besøgende at dele et musiknummer. Derudover kan man
tilføje Playmaker enheder i hjemmet, så man kan synkronisere lyden i alle rum, sende opera til ét rum
og hiphop til et andet eller oprette så mange musikzoner, som man vil.

Playmaker sælges ikke mere, men kostede ca. 3.000 kr. dengang i Bang & Olufsens butikker.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,201 Posts
Bronze Member

De kan fås brugt til mindre end en tudse nu om dage.

Har du en gammel Beo4 liggende, kunne du overveje at investere i et Beo4/LG-kit fra OneRemote (695 kr).

Gør nok tingene lidt nemmere - og så ser det næsten ‘B&O-agtigt’ ud 🙄

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

Amy Willor
Not Ranked
Solihull UK
1 Posts
Bronze Member

A high-standard post with all imperative information about Assignment Help UK services. Looking forward to avail the premium services.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,201 Posts
Bronze Member

Amy Willor:

A high-standard post with all imperative information about Assignment Help UK services. Looking forward to avail the premium services.

Is that an advertisement?

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

@ Amy Willor

Få topkvalitet online hjælp fra en ekspert.
Vores professionelle forfattere giver den bedste opgave hjælp.

Let me google that for you.   Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

Dette må da være et kompromi på det vi tidligere debaterede på side 59.
'Rundstrålende Stereo højttaler'.

Billede af Yanko.

Disse smukke højttalere, kan nemt se i et ultramoderne hjemmedesign.
De ligner høje dekorative vaser, men objekterne har faktisk kegleformede
højttalere inden i, så de kan distribuere lyd i alle retninger.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,201 Posts
Bronze Member

Hvori består kompromiet?

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

MM søg på Yanko, og du vil finde.

Til inspiration hvis i ikke vil bruge en formue på god lyd, da alt kan findes som second hand køb.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
12,201 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

MM søg på Yanko, og du vil finde.

Der finder man mange sjove ting.

vil det være for meget at bede om et konkret link?

MM

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,720 Posts
Bronze Member

MM - Jeg har ikke noget link, ellers havde jeg lagt det ind.
Kun billede og tekst, som fremkom ved en tilfældig Google søgning.

Page 60 of 83 (1244 items) « First ... < Previous 58 59 60 61 62 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL