Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Not Verified) This post has 0 verified answers | 1,523 Replies | 16 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

allanowich:
Det er virkelig ikke til at holde ud at se almindelig tv på et 4K tv.

@ allanowich
Måske billedmotor ’Alpha 9’, i LG's 2018 versioner kan rette lidt op på det problem. ?

Under Oversigt: 'LG 2018 TV' skriver Rasmus Larsen flatpanels dk.

Bag panelet sidder en ny og mere kraftfuld billedmotor, der har fået navnet ’Alpha 9’ og som for første gang understøtter
High Frame Rate – video i op til 120 billeder per sekund. De nye LCD-topmodeller har zone-styring.

LG ynder at sige: ”produceret efter samme tekniske specifikationer”. Der er dog en ændring i panelet. LG Display, som
producerer OLED-tv-paneler til samtlige producenter i dag, har indkørt en mindre ændring i pixelstrukturen for yderligere
at nedbringe risikoen for retention / fastbrænding af billedet. Selvom det ikke lader til at være et større problem ude i
stuerne, så er det positivt at konstatere, at LG går proaktivt til værks i takt med OLED-teknologien bliver mere udbredt.

En af de største ændringer finder vi dog under motorhjelmen. LG har udviklet en ny ’Alpha 9’ videoprocessor, der er hjernen
i C8, E8, G8 og W8 OLED-modellerne. B8 og LCD-topmodellerne bruger en nedskaleret ’Alpha 7’ variant. Så hvad betyder
dette i praksis. ?

Alpha 9 har først og fremmest mere avanceret videoprocessering."Visse kredsløb har til formål at forbedre billedet via dårlige
kilder
", mens andre har til formål at udglatte bevægelse. Vi har set processoren i aktion flere gange og selvom vi generelt
foretrækker at slå de fleste af disse systemer fra for at sikre så præcis billedgengivelse som muligt, så er det svært at
komme udenom, at den tilsyneladende gør det godt på flere områder. I visse demoopsætninger havde LG opstillet en ny
model side-om-side med et Sony OLED-tv med en ’X1 Extreme’ videoprocessor og LGs skærme leverede bevægelses-
kompensation (motion interpolation) med flere detaljer. High Frame Rate – eller høj billedfrekvens. Det betyder konkret, at
de nye skærme kan håndtere video i op til 120 billeder per. sekund.  For særlige typer indhold såsom sport kan HFR
forbedre klarheden i hurtige bevægelser i en sådan grad, at det er svært at forstå, hvorfor vi nogensinde har stillet os tilfreds
med mindre. HFR understøttes dog kun via streaming og USB.

Rasmus Larsen flatpanels dk. skrev:
Vi havde håbet på, at LG ville hive en kanin op af hatten og annoncere, at skærmene var klar til HDMI 2.1 – som kræves
for at håndtere 4K HFR via HDMI – men selskabet LG insisterer på, at HDMI 2.1 bliver aktuelt tidligst i 2019-modellerne.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

faldo:
Hej
Jeg fik god hjælp herinde sidst. Så jeg prøver igen. Jeg har en BeoLink Passive MCL 2P
stereo forstærker som er sat til et sæt Bose udendørs højtaler. Nu er mit spørgsmål,
kan jeg sætte en Airport Express på MCL 2P ?

Hej faldo

Ja hvis du laver dette lille tricks, med en manuel trigger strøm boks, og flyttet gul trigger +
fra pin 4 til pin 1 så virker dette.

JacobSchmidt
Not Ranked
6 Posts
Bronze Member

Hejsa....

Først og fremmest tak for en god tråd. Har brug for lidt hjælp. Har et setup som vedlagt. Mit problem er, at jeg ikke kan få lyden ud af mit BeoSound5 til mine BeoLab3 højttalere som er tilsluttet BeoVision7. Sikkert bare en indstilling. Nogen som kan hjælpe?

På forhånd tak, Jacob

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Hej Jacob

Er BeoLab 4 tilsluttet BeoVision 7 Mk III, skal tv stå i option 2. BeoMaster 5 (se manual)
styres via MasterLink kablet via BV 7 / Beo4.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Opman installerer 20 BeoSound Shape fliser - Tryk her.

JacobSchmidt
Not Ranked
6 Posts
Bronze Member

Hej

Ja, BeoLab3 er begge tilsluttet BeoVision 7 mk III til powerlink stik og ikke surround-stikkene. 

Prøver at kigge i manualen til Beomaster5. TV er stillet via Beo4 til V.OPT 2.

Tak - måske jeg vender tilbage.

Kh J

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,393 Posts
Bronze Member

BeoSound 5:

AudioMaster: Ja

Option: 0

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

?

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Benytter B&O LG C8 panelet til BeoVision Eclipse i 2018 ?. Ja, men hvornår selve skiftet fra C7 til C8
sker i leveringerne af Eclipse, vides ikke, det vil være afhænge af aktuel lagerstatus på Eclipse med C7.

LG's første 2018 OLED-tv klar i handlen. -

LG sender i disse uger C8 modellerne 55 til 77 tommer i handlen i Danmark. Det er OLED-tv med
4K-opløsning. Fire HDR-formater understøtes, herunder håndteres lyd i Dolby Atmos/ Dolby Vision,
Audio signaler videre sendes til eksterne højttalere. Alpha 9 er LG's nye opgraderet videoprocessor. 

Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member
JacobSchmidt
Not Ranked
6 Posts
Bronze Member

Takker, har prøvet alt, men kan simpelthen ikke få tændt højttalerne når jeg tænder for radio eller cd på min BeoSound5. 

BeoSound5 står i AudioMaster Ja, og option 0. Jeg kan tænde for mine Beolab3500, men kan altså ikke få tændt for mine BeoLab3 i stuen som er koblet på BeoVision7.

Nogen der kan hjælpe?

Jacob

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
14,393 Posts
Bronze Member

JacobSchmidt:

Ja, BeoLab3 er begge tilsluttet BeoVision 7 mk III til powerlink stik og ikke surround-stikkene. 

Begge dele er vel PL-udgange!

Spiller de ved andre kilder - audio- hhv video-kilder?

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Hej igen Jacob

Fejlen må ligge på din MasterLink forbindelse, da det er ad denne
vej lyd sendes til BeoVision 7, og hermed til de tilsluttede BeoLab 3.

Peter Pan
Top 50 Contributor
2,037 Posts
Bronze Member

Endnu en 'Kineser' dims med Bang & Olufsen logo.

Page 50 of 102 (1524 items) « First ... < Previous 48 49 50 51 52 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL