Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,276 Replies | 12 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,310 Posts
Gold Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
239 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

All Replies

Fidse
Top 500 Contributor
175 Posts
Bronze Member
Fidse replied on Sat, Mar 17 2018 11:15 PM
Hvis du ved hvordan, så SIG DET!!
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

BEOVOX141:

Jeg sidder og gætter på hvor lang tid det tager før i lykkelige Eclipse ejere finder ud af at komme ind i C7 servicemenuen....Whistle

Ja Fidse

Det må være rimeligt, hvis BEOVOX141 ved noget om det. Beer

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Beoberg Denmark

Har også købt BeoVision Eclipse. Tillykke Beoberg. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

I ønskes en god Påske. Her er læsestof til dig  ----

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Aktive højttalere med DSP gør det umulige muligt. Er det sort magi eller
ren fornuft og rettidig omhu, når højttalerne fyldes med digital elektronik ?

Foto: B&O

BeoLab 5 var Jan Abildgaards første projekt. Den var proppet med DSP – og med 2,5 kilowatt forstærkereffekt.
Selve teorien bag de aktive højttalere, som man laver i dag, var sådan set på plads allerede i 1960’erne. Men det er først
nu, teknologien til at bygge dem er til stede,” siger Jan Abildgaard Pedersen. Jan er i dag teknisk chef hos Dynaudio og
har tidligere haft ledende teknikerstillinger hos Lyngdorf og B&O samt været præsident for det ansete Audio Engineering
Society, som er den internationale sammenslutning af lydingeniører. Den første af Jans mange fjer i hatten var BeoLab 5,
som var hans afsluttende studieprojekt.

Mange watt uden tab, er nøglen
Der er bygget højttalere med indbyggede forstærkere tidligere, men varmen i kabinettet er et problem. En typisk klasse
AB-forstærker har i bedste fald en effektivitet på 50 procent, hvilket betyder, at den sender mindst lige så meget effekt ud
i form af varme, som den sender ud som nytteeffekt i højttaleren. Det kan give alvorlige køleproblemer i et lukket kabinet
med flere hundrede watt forstærkereffekt om bord.

Som et specielt slemt tilfælde kan nævnes svenske Stig Carlssons første højttaler, “Kulkassen”, der havde indbygget
rørforstærker. Teknologisk set var Carlsson årtier forud for sin tid. Men varmen fra rørene gik slemt ud over levetiden på
højttaler-enhederne – og på selve forstærkeren. I en moderne klasse D-forstærker er effektiviteten til gengæld 90 procent
eller bedre. Det gør det muligt for producenterne at slå sig løs med watt-tallene. Jan Abildgaards første aktive højttaler,
BeoLab 5, har 2,5 kilowatt forstærkereffekt indbygget. Det var utrolige tal, da den blev lanceret i 2003. I dag har vi takket
være klasse D vænnet os til firecifrede effektangivelser. BeoLab 90, kan bryste sig med 8200 watt pr. højttaler!

Er højttalere med DSP “snyd”?.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Af Ræven -

Skift til non B&O TV.

Der er meninger og der er Beofan meninger !

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Dette er hvad der er plads til. Søg evt flere og tæl dem sammen.

I Marbella er der plas til en Demo-bio.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Peter Pans Hjemmebio Status -

Det gamle B&O får lov at holde lidt endnu, men Beocenter 9300 og den del der er tilslutte, spår jeg
ikke lang levetid, hvis FM signalet bliver slukket, så ingen grund til opdatering af MCL, det virker fint.

Computeren / ATV 3 / iPad, kan levere digital musik. Xeo3 systemet er perfekt til vores bolig størelse,
da det trådløse stereo signal kan modtages i de rum vi har. Det er blåt at udvide med de sæt højttaler
vi ønsker. Og så er der intet bøvl med kabeltræk. Jeg har aldrig oplevet det trådløse stereo signal
mellem Hub og højttalerne har svigtet eller givet støj, i de par år jeg har ejet Xeo.

BV 7 klare stadig at vise tv, og fungerer som monitor for Oppo og ATV 3 på film siden. Dolby 5.1
digital lyd, er stadig et must fra Netflix film.

I Bang & Oufsen butikken købt jeg de løsninger jeg drømte om, dengang det fandtes. I dag er B&O
butikken lukket. Jeg har lagt mange penge der, men det er der så andre der ikke gjorde. Crying

tigerisak
Top 500 Contributor
105 Posts
Bronze Member

Har du hittat service manualen/service menyn för Beovision Eclipse?

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Hej tigerisak

På mit indlæg trykker du 'Click her', og kan så vælge at downloade
det B&O nu omdage kalder manualen/service for Beovision Eclipse.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Retro er in, fra boligindretning til danske middagsretter. Her et handy musikanlæg fra
1970’ernes B&O, hvor stereo lyd kan streames trådløst, eller leveres via computeren.

Valget er dit. Her endnu en måde at opdatere BeoVox CX100. - Se her.

tigerisak
Top 500 Contributor
105 Posts
Bronze Member

Tusen tack. Det enda jag får upp är 2 A4 sidor med specifikationer? Dokumentet heter PS_BViEclipse_A4_EN_FINAL.pdf

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,803 Posts
Bronze Member

Benytter B&O LG C8 panelet til BeoVision Eclipse i 2018. ?

allanowich:
Det er virkelig ikke til at holde ud at se almindelig tv på et 4K tv.

@ allanowich
Måske billedmotor ’Alpha 9’, i LG's 2018 versioner kan rette lidt op på det problem. ?

Under Oversigt: 'LG 2018 TV' skriver Rasmus Larsen flatpanels dk.

Bag panelet sidder en ny og mere kraftfuld billedmotor, der har fået navnet ’Alpha 9’ og som for første gang understøtter
High Frame Rate – video i op til 120 billeder per sekund. De nye LCD-topmodeller har zone-styring.

LG ynder at sige: ”produceret efter samme tekniske specifikationer”. Der er dog en ændring i panelet. LG Display, som
producerer OLED-tv-paneler til samtlige producenter i dag, har indkørt en mindre ændring i pixelstrukturen for yderligere
at nedbringe risikoen for retention / fastbrænding af billedet. Selvom det ikke lader til at være et større problem ude i
stuerne, så er det positivt at konstatere, at LG går proaktivt til værks i takt med OLED-teknologien bliver mere udbredt.

En af de største ændringer finder vi dog under motorhjelmen. LG har udviklet en ny ’Alpha 9’ videoprocessor, der er hjernen
i C8, E8, G8 og W8 OLED-modellerne. B8 og LCD-topmodellerne bruger en nedskaleret ’Alpha 7’ variant. Så hvad betyder
dette i praksis. ?

Alpha 9 har først og fremmest mere avanceret videoprocessering."Visse kredsløb har til formål at forbedre billedet via dårlige
kilder", mens andre har til formål at udglatte bevægelse. Vi har set processoren i aktion flere gange og selvom vi generelt
foretrækker at slå de fleste af disse systemer fra for at sikre så præcis billedgengivelse som muligt, så er det svært at
komme udenom, at den tilsyneladende gør det godt på flere områder. I visse demoopsætninger havde LG opstillet en ny
model side-om-side med et Sony OLED-tv med en ’X1 Extreme’ videoprocessor og LGs skærme leverede bevægelses-
kompensation (motion interpolation) med flere detaljer. High Frame Rate – eller høj billedfrekvens. Det betyder konkret, at
de nye skærme kan håndtere video i op til 120 billeder per. sekund.  For særlige typer indhold såsom sport kan HFR
forbedre klarheden i hurtige bevægelser i en sådan grad, at det er svært at forstå, hvorfor vi nogensinde har stillet os tilfreds
med mindre. HFR understøttes dog kun via streaming og USB.

Rasmus Larsen flatpanels dk. skrev:
Vi havde håbet på, at LG ville hive en kanin op af hatten og annoncere, at skærmene var klar til HDMI 2.1 – som kræves
for at håndtere 4K HFR via HDMI – men selskabet LG insisterer på, at HDMI 2.1 bliver aktuelt tidligst i 2019-modellerne.

Page 49 of 86 (1277 items) « First ... < Previous 47 48 49 50 51 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL