Sign in   |  Join   |  Help

Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

Answered (Verified) This post has 6 verified answers | 1,424 Replies | 14 Followers

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member
Peter Pan posted on Wed, Mar 14 2012 12:19 PM

http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/311.aspx?PageIndex=1

Så starter vi tråden på ny. Vil du se den gamle tråd, tryk på link herover.

Hej

Ja så kan vi starte forfra her på det nye BeoWorld. Min hobby gennem mange år er Bang & Olufsens
produkter. Det startede i sin tid med en Beomaster 4400. Siden har det udviklet sig.

BeoVision 7-40" LCD HD Digital Surround Sound TV og ICEpower fra B&O er kun en del af
hvad jeg har tænkt mig med denne tråd. Nyheder og et forsøg på at hjælpe jer med evt. B&O
problemer i sprog og med tegninger så alle kan følge med.

Jeg tager forbehold for eventuelle skrive-, og stavefejl såvel som grammatiskefejl. Smile

Med venlig hilsen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Vil du fortælle os om DINE B&O produkter. Har du tilsluttet andre AV produkter ?
Hvordan har du tilsluttet det ? Hvad for kabler har du brugt ? Har du selv loddet dine DIN stik ?

Answered (Verified) Verified Answer

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
6,379 Posts
Bronze Member
Verified by ptbb

Leslie:

Dear Peter Pan,

I can't understand one word you're saying but again, your graphics and pictures are FANTASTIC, still amazed, my compliments (again)Right Hug

Use Google translate, his texts are even better than the pics, if possible

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member
Verified by twowheel2001

7. marts 2013 - Bang & Olufsen udnævner EET Europarts som
den første distributør på deres B&O Play-produkter. Læs mere her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member
bwel
Not Ranked
Milton Keynes, UK
20 Posts
Bronze Member
Answered (Verified) bwel replied on Sun, Dec 2 2018 8:14 PM
Verified by bwel

Hi there,

if I am using the Beolink Passive 1657 in this way, will the IR Receiver have any function control eg Volume, Mute etc or will it be eliminated for any control of the BeoLink Passive Audio into the PowerLink Din ?

Many thanks

Bob

madskp
Top 500 Contributor
Denmark
267 Posts
Gold Member
Answered (Verified) madskp replied on Tue, Jan 29 2019 3:54 PM
Verified by Jakob66

Hej jakob

Jeg vil anbefale dig at læse denne post jeg har lavet omkring Apple TV fjernbetjeningen og B&O tv https://forum.beoworld.org/forums/t/34673.aspx

I Apple TV indstillingsmenuen under punktet fjernbetjeninger kan man vælge om Apple TV fjernbetjeningen skal kunne justere lydstyrken og om den skal kunne tænde TV'et.

Muligheden for at tænde TV'et gør at apple TV fjernbetjeningen sender IR kommandoen  "TV" kommandoen på samme måde som hvis du trykker TV på din BEO4. Det er således ikke noget der sker via HDMI kablet.

Denne funktionalitet er ikke nødvendigvis hensigtsmæssigt hvis funktionen TV er tilknyttet tuneren på TV'et da et tryk på Apple TV fjernbetjeningen kan resultere i at der skiftes til TV mens man betjener Apple TV. Det er på nogle B&O TV muligt at tilknytte TV kommandoen til noget andet end tuneren, f.eks. den HDMI port som Apple TV er tilsluttet. Det er dog ikke på alle modeller det er muligt. 

I nogle tilfælde virker IR kommandoerne  fra Apple TV ikke hos mig. Jeg har prøvet mange forskellige scenarier og kan ikke give en god forklaring på hvornår det virker eller ikke virker. 

Jeg har ikke kunne finde nogen dokumentation fra Apple omkring betjening af B&O TV med Apple TV fjernbetjeningen, så mit gæt er at det er en funktion der ikke er officielt supporteret.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

All Replies

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member
Den seneste firmware til LGs 2017 OLED og visse 2017 LCD-modeller (Også C7 = Eclipse er med)
indeholder den lovede Technicolor billedprofil, som er fintunet af selskabets kolorister. - Læs mere her.
Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

tigerisak:

Hej Peter. Tar det på svenska. Hoppas det är ok.

Har min Apple TV 4K kopplat till HDMI A på Soundbaren på min Beovision Eclipse.
Men jag kan nu läsa att Soundbaren enbart har HMDI 2.0 och inte HDMI 2.0a.
Vet du om det krävs en SW uppdatering eller en HW uppdatering för att få det att
fungera med Soundbaren. Vill inte behöva koppla den direkt in i C7 panelen via CEC.

Hej tigerisak
Dette er hvad jeg kan hjælpe med pt. Minimum HDMI 2.0a kræves
for Apple TV Anden generation. 4K. + dette Hdmi kabel. Dit LG C7 panel har HDMI 2.0a. Såeeee -

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

Godt-humør:

@Torben Rasmussen
Meget godt beskrevet test af Eclipse, du lavede på Flatpanels.dk.
Er du nu sikker på det har HDMI 2.0b? da jeg var på fabrikken for ikke så længe siden,
sagde ham jeg talte med, det havde HDMI 2.0. Da jeg så fortalte hvorfor jeg mente det
minimum skulle have 2.0b men allerhelst 2.1 når det var muligt, svarede han, at det ville
blive opdateret hurtigst muligt til 2.0b, men næppe så hurtigt. Nu ville det bare pynte,
hvis det blev rettet i testen (Specifikationer)!

tigerisak: Fik du læst dette på side 41.

Dit Sound centeret vil altså blive opdateret til HDMI 2.0b - hurtigst muligt.
Men næppe lige med det samme.

tigerisak
Top 500 Contributor
120 Posts
Bronze Member

Hej igen. Jag har Belkins Ultra High Speed HDMI som har blivit rekommenderar av Apple för Apple TV 4K.
Väntar med spänning på en uppdatering av Soundbaren till HDMI 2.0b.

Tack för svar! 

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

Læs mit indlæg af  Wed, Oct 18 2017 1:45 PM her på siden 

Lars skriver:
Det tror jeg ikke man kan. BeoVision Eclipse kører ikke med LG's 'standard' firmware,
og er bl.a. neddroslet i WebOS. Afvent at B&O udsender en opdatering.

Det er dog ikke B&O der skriver softwaren til TV-delen. Men LG leverer en særlig B&O-version.

Torben R skriver:
Du kan helt afgjort ikke opgradere Eclipse uden videre. Det er ikke samme software.

Tak Lars -
Det tror jeg mange er glade for at høre, hvis dette ikke stopper når LG lancere C8 til næste år.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member
tigerisak
Top 500 Contributor
120 Posts
Bronze Member

Hej igen Peter.

Har nya problem med min Beovision Eclipse.
LGs C7 panel har stora problem med Dolby Vision och lip sync när man köra via ARC alltså som Soundcentret går genom. Detta ska fixas via en update:   LG OLED firmware 04.70.07 men har du några andra tips hur man får ljudet att synka korrekt när man kör filmer med Dolby Vision?

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

Hej tigerisak

Nej, for jeg har endnu Ikke fundet en manual over Eclipse.

Måske vi skulle se lidt i Bang-Olufsen-katalog 2006. Se det var dengang B&O havde
noget at vælge imellem. Jeg elskede det vi ser i Bang & Olufsen- Katalog anno 2006 her.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

Hej tigerisak - Måske kan dette hjælpe dig lidt-

TV & Surround system = med mange kabler. Ja måske.

I Hi-fi miljøer vil mænd ofte gerne have pæne store højtalere, for at opnå lækker lyd i stuen. Med stort set alle TV mærker opnås
beder lyd, leveret over et komplette surround system og evt. en Blu-ray afspiller. Nogle højtalere er trådløse, de kunne jo anvendes
som baghøjtalere,sammen med kablet Center/ Front højtalere. En surround receiver har ofte også flere zoner, og kan derfor udbygge
dit audio system, så du ikke kun har lyd i stuen, men også i køkkeneteller kontoret. På de fleste tv idag ses en række HDMI porte,
og en optisk port. Det bedste er at benytte HDMI kabel, så har du den mulighed, så benyt det.

HDMI og optiske porte er digitale, og giver mulighed for Dolby digital 5.1 surround lyd. HDMI er det optiske stik overlegen, på de
fleste punkter. HDMI er ukomprimeret selvom du bruger alle 8 kanaler svarende til 7.1 systemer. Samtidig sender HDMI-stikket
også video, og moderne TV har også andre interessante HDMI muligheder kaldet ARC og CEC.

HDMI ARC står for "Audio Return Channel" og det betyder, at der i ét kabel sende lyd kanal i begge retninger. Det kan være smart
hvis dine højtaler er tilsluttet en surround receiver eller Blu-ray afspiller. Du har altså kun behov for ét HDMI kabel mellem dit TV og
dit lydsystem. Uden ARCskal du sende lyden tilbage via optisk kabel eller minijack stik.

OBS! En del TV sender kun lyd tilbage med ARC i to kanaler, altså stereo, mens andre sender det tilbage i 5.1, men komprimeret i
Dolby Digital. ARC er en bekvemmelig løsning, men vær obs på hvad dit tv kan. Det anbefales at tilslutte både audio og videokilder
til surround receiveren, så TV’et kun får video signal, mens surround receiveren håndterer 5.1 lyden.

HDMI CEC står for "Consumer Electronics Control". Med TV og forstærker kan du med tv'ets fjernbetjening ændre lydstyrken på
forstærkeren, eller få forstærkeren til at tænde sammen med tv'et. Med CEC behøver vi ikke så mange fjernbetjeningerne, forudsat
at alle enheder har HDMI CEC.

HDMI CEC har andre navne - Sony kalder CEC for Bravia Link eller Bravia Sync, Samsung -Anynet+, LG - SimpLink og Philips -
EasyLink. CEC virker altså tværs af mærkerne. HDMI kabler fra version 1.2 og opefter er CEC kompatibelt. Nyeste HDMI 2.1
kabel fra 2017 overføre 48 gigabit pr.sek, og anvendes til 4K TV-paneler.     / Delvis af  T. Lindegaard.

tigerisak
Top 500 Contributor
120 Posts
Bronze Member

Hej Peter. Tack för svar.

Dessvärre så är detta ett firmware fel hos LG. En quickfix hos LGs C7 paneler har varit att avaktiverat Dolby Atmos. Då skulle lip syncen förbättras/försvinna. På Beovision Eclipse finns inte den möjligheten då Bang Olufsen tagit bort denna möjligheten då Soundbaren inte stöder Dolby Atmos.

Problemet gäller alla LGs "native" apps som Netflix, Youtube etc. Men även HDMI källor som Apple TV 4K via CEC.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

BeoSound Essence Mk2 vil blive udfaset.

Istedet har B&O udviklet BeoSound Core. BS Core er en HUB med div. tilslutningsmuligheder. Et kablet/
trådløst højttalersystem, der sammen med WiSA som bl.a. B&O bruger til trådløs lyd til aktive BL højttalere,
der også omfatter Multiroom-funktioner audio streaming. Pris: (ekskl. remote) 5.495 Kr.

Direkte streaming:
Spil din foretrukne musik direkte fra mobilenhed eller via "Bang & Olufsen app". Indbyggede er Apple AirPlay,
Chromecast, Bluetooth, men også din egen digitale musiksamling kan afspilles via DLNA.

Lydkvalitet:
Ifølge B&O kan BS Core leverer musik kvalitet i den højeste digitale streaming kvalitet, de nogensinde har tilbudt.

Forbindelser:
BS Core giver både kablede og trådløse tilslutnings muligheder. - Optisk S/Pdif  ind, og en Optisk-udgang, for
digital audio, samt en Jack 3,5 port, for analoge udstyr i stereo.

Fremtidssikret:
I en tid med hurtige skiftende teknologier, sikrer BS Core dine BeoLab-højttalere eller Beo-Sound Shape-
opsætning gennem automatiske softwareopdateringer.

Tekniske specifikationer:
Dimensioner og vægt: 151.20 mm basediameter, højde 43,5 mm - vægt 290gr. Vægt på USB-C oplader: 150 gr.
Trådløse netværk: WiFi / WLAN 802.11 a / b / g / n / ac (2,4 GHzog 5 GHz), Bluetooth 4.1.

Streaming teknologier:
Chromecast Indbygget, Apple AirPlay, Streaming lyd Bluetooth, DLNA-DMR, Spotify Connect. Integrerede
musikafspillertjenester: Spotify, Deezer, TuneIn.

Understøttede lydformater:
MP3, WMA, AAC, ALAC, FLAC, WAV, AIFF. Tilslutninger: 1USB port C, 1 Power Link-stik (RJ45) med 2
kanaler, 1 indgangslinje (analog og digital kombination) med sensor, 1 Ethernet 10/100 Mbits / s,1 Toslink digital
lydudgang (til tilslutning BeoSound Shape ), 1 USB-port (til forbindelse med BeoSound Shape), 1 Digital Power
Link-port (til BL 90 & 50 brug).
Rendering: Begynder at afslutte på den digitale Toslink grænseflade ved 96 KHz / 24 bits.

Husk BeoSound Core har har ingen Coaxial S/Pdif ind og udgang. Yes - thumbs up

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

Bang & Olufsen-App ..... BeoSound Essence Mk 2.

Har I nogle gode eksempler på hvor godt Bang & Olufsen-App virker nu, efter software opdatering.  

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
13,133 Posts
Bronze Member

Peter Pan:

Bang & Olufsen-App ..... BeoSound Essence Mk 2.
Har I nogle gode eksempler på hvor godt Bang & Olufsen-App virker nu, efter software opdatering.  

Man kan finde noget herom på side 327 og efterfølgende, hvis man er interesseret:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&PN=1&TPN=327

MM

There is a tv - and there is a BV.

Peter Pan
Top 50 Contributor
1,939 Posts
Bronze Member

Det virker ikke som om nogen har interesse i at skrive om den nye
Bang & Olufsen-App & BeoSound Essence Mk 2, her på tråden.

SÅeeee

Page 42 of 95 (1425 items) « First ... < Previous 40 41 42 43 44 Next > ... Last » | RSS
Beoworld Security Certificate

SSL